[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
Vi har fått in cyklar i Volvo sedan från 92 (på snedden i baksätet) och Exv Honda jazz så jag är inte orolig :)Fast ska man åka autobahn med cyklar måste man väl nästan ha en kombi så cyklarna kan vara inne i bilen?
Börjar man haka på cykelställ ökar förbrukningen även hos många moderna bilar, min V70 och kompisens rätt nya Passar skiljer sig en hel del i förbrukning på långresa, typ 0,5-0,6 mot 0,8-0,9, men börjar man kroka på saker utanpå bilarna minskar skillnaden märkbart så det kanske ändå bara skiljer 0,2 i praktiken.
Honda jazz bensin, peugot partner diesel. Men då har vi kört 120. Alla siffror enligt datorn. Kört Max 120 kmhMen vad har du haft för bil som legat på 0.4-0.5 tidigare? En olastad Aygo där man körde själv i bilen i max landsvägsfart låg nere i de förbrukningssiffrorna. Annars antar jag att du kört en diesel? Och att dubbla förbrukningen behöver du väl inte göra heller. Sen har du ju en bilbudget på 90 tkr, så om du kan kapa 10% av den kostnaden genom att välja en törstigare bil har du ju rätt många mils körning intjänad redan...