Racer för 216 kkr (kampanjpris)?!

GoranS

Aktiv medlem
Kan de (Sportson) verkligen lyckas sälja något exemplar av denna för detta "kampanjpris"?

1748016156757.webp

1748016192378.webp

Vet inte riktigt vad kampanjen består i. Treks egen sida listar den för 216 199 kr så kanske är den sänkt med 4 kr i pris?!

Finns för övrigt rena budgetvarianter med annan "färgsättning" listade för 169 999 kr.

Hade det inte varit ”fucking SRAM”
hade man ju kunnat fundera på det. Nåt ska kan ju göra med lönen som kom idag 🤔
Får du ut 216 kkr/mån efter skatt tycker jag du ska flytta över till happymultimillionaireride istället för happyride. Där kan du hitta intressanta trådar som
  • Hur lindar man styrlinda i 24 karats guld?
  • Vem kontaktar man för att kunna stänga av motorvägar i Frankrike för att kunna följa TdF-rutten på sin egen cykelsemester?
  • Tips på lämplig person att anställa som personlig cykelshoppare
  • [RR] Treveckorstur med Lance Armstrong som personlig guide
  • Etc.

Dags för konsumentverket att slå ner på motsvarigheten till märklarnas "lockpris"?
Sätter man ett hittepåpris som ordinarie bara för att sen kunna skylta med 50% rea så blir det bulle och saft!

Finns det inte redan? Asus kam just med ett grafikkort för mellanöstern med guld på ($7000).

Visa bilaga 770668

Ser ovan.
Tveksam till om 24 karats styrlinda verkligen finns, men man ska väl aldrig säga aldrig. Måste dock vara grymt opraktiskt och dessutom tämligen tungt, åtminstone om den har hyggligt normal tjocklek.

Sen finns det ju dyrare grafikkort än $7000 även utan guldigt bling!

Tveksam till om 24 karats styrlinda verkligen finns, men man ska väl aldrig säga aldrig. Måste dock vara grymt opraktiskt och dessutom tämligen tungt, åtminstone om den har hyggligt normal tjocklek.

Ja, kanske bättre att sätta guld på icke-lindade delen av styret. Bladguld väger inte mycket, så det är helt ok. Antagligen lättare än kolfiber-wrap på min sadelrälsen.

Sen finns det ju dyrare grafikkort än $7000 även utan guldigt bling!

Ja, men det här är samma modell som en som kostar $700 utan guldet.

Kampanjpris på cyklar i den prisklassen verkar lite desperat. Förutom att det sänker anseendet på både köparen och produkten. Vem vill tala om att de inte hade råd att köpa sin Rolex för fullpris typ.

Ja, kanske bättre att sätta guld på icke-lindade delen av styret. Bladguld väger inte mycket, så det är helt ok. Antagligen lättare än kolfiber-wrap på min sadelrälsen.

Ja, men det här är samma modell som en som kostar $700 utan guldet.
Visst kan man guld-blinga cykeln utan påtaglig viktnackdel. Om man verkligen ska ha en styrlinda i rent 24 karats guld och som påminner om en riktig styrlinda i utformning/volym lär det dock inte bli ett skapligt viktpåslag med tanke på att guld har rätt mkt högre densitet än typiskt styrlindematerial.

Tänkte mest på att en styrlinda i 24 karats guld kommer att vara klart dyrare än all existerande styrlinda medan det där blingade grafikkortet är en skaplig bit från att slå de dyraste grafikkorten som inte är blingade.

Vad skulle vinna på att vara tillverkat i den mjuka metallen guld? Kanske växelörat? Där kan vi prata om exklusivitet. En komponent som mindre än 1% av mänskligheten ens vet vad det är. Tillverkad i guld..

Får du ut 216 kkr/mån efter skatt tycker jag du ska flytta över till happymultimillionaireride istället för happyride. Där kan du hitta intressanta trådar som
  • Hur lindar man styrlinda i 24 karats guld?
  • Vem kontaktar man för att kunna stänga av motorvägar i Frankrike för att kunna följa TdF-rutten på sin egen cykelsemester?
  • Tips på lämplig person att anställa som personlig cykelshoppare
  • [RR] Treveckorstur med Lance Armstrong som personlig guide
  • Etc.
ooms är nog ingen fattiglapp, kör väl BMW vad jag hört t.ex.

Lön vet jag knappt vad det är, låter vulgärt. Jag hade tänkte klippa lite utdelningskuponger på några av mina aktiebrev och promenera ned till fondbörsen på måndag och lösa ut en summa penningar, men nu var tyvärr den här räservelocipeden slut i min storlek. :-(

Ibland känns det som en del av tipsen i dagen fynd-tråden är baserade på procentuella sänkningar snarare än om det faktiskt är prisvärt. Ser med spänning fram mot första tipset när priset sänks med 30%. Hoppas att tipsaren i så fall föregår med gott exempel och köper ett ex själv.

Om man köper den här cykeln, får man besöka tomten i vita huset då? Eller räcker det inte att man bara köper något dyrt, utan det måste vara hitte-på-pengar man köper för massor med riktiga pengar?

Lön vet jag knappt vad det är, låter vulgärt. Jag hade tänkte klippa lite utdelningskuponger på några av mina aktiebrev och promenera ned till fondbörsen på måndag och lösa ut en summa penningar, men nu var tyvärr den här räservelocipeden slut i min storlek. :-(
Oh, jag beklagar misären. Alltid tufft när man inte kan köpa ny räservelociped efter att alla i velocipedstallet blivit obrukbara på grund av fläckar på ramen, styrlindan eller däcken och den privata mekanikern egoistiskt och osolidariskt tagit ut decenniets semestervecka,

Men åtminstone har den dyraste växelgruppen av tillverkaren. En butik nära mig har en Madone för 109995 i skyltfönstret som kommer med Ultegra. Då borde man inte synas av nån som vet sina grupper.

Verkar som att pengarna från försäljningen inte räckte till att översätta specen ordentligt till svenska på hemsidan.
1748075351870.webp

Jag tror att det är en såndär Ai som gör produktspecen. Ai är inte så bra på cyklar ännu.

Den blingiga cykeln hade jag gärna haft men det där är några påsar med pengar för mycket för mig, framför allt med tanke på hur lite jag cyklar numera. Priserna är tyvärr inte i närheten av vettiga.

Jag tror att det är en såndär Ai som gör produktspecen. Ai är inte så bra på cyklar ännu.

Den blingiga cykeln hade jag gärna haft men det där är några påsar med pengar för mycket för mig, framför allt med tanke på hur lite jag cyklar numera. Priserna är tyvärr inte i närheten av vettiga.
Resten var dock på svenska, om än lite knackig sådan. Kan absolut vara någon portugisiskt hallucinerande LLM. Eller så är det ngn lågavlönad praktikant som klippt och klistrat fel.

Tillbaka
Topp