[OT] Dagens fönsterbild (OBS! Regler i första inlägget)

20250402_082833~2.webp

Dagens fönsterbild finns väl annars i en annan tråd:

Wow! Bra gissat! Och det bästa av allt är att det finns massa dh/enduro-leder där 👍. Har mycket skoj precis utanför dörren.
Jag tyckte jag kände igen den. Var där och körde en DH-tävling typ 2008. Fantastisk miljö med alla lövträd.

Tävlingen gick skit, bilresan tog aldrig slut och det var så varmt så man höll på att avlida. Men minns ändå platsen som väldigt fin!

Jag tyckte jag kände igen den. Var där och körde en DH-tävling typ 2008. Fantastisk miljö med alla lövträd.

Tävlingen gick skit, bilresan tog aldrig slut och det var så varmt så man höll på att avlida. Men minns ändå platsen som väldigt fin!
Vad kul att du varit här! Tänker att det ändå är bra utförsåkning för att vara Skåne. Flyttade hit från Malmö 2013, inte ångrat det än.

Dags för en anekdot!
(jag gör ett vågat antagande att det inte är byggnaden som är konstruerad tjohejsan utan att fönsterna inte är helt plana).

På 90-talet jobbade jag på ett Halmstadföretag som hade ett dyrt driftavtal för servrar med Floatex i Halmstad. Floatex hade världspatent (tror jag) på ett nytt sätt att tillverka helt plana fönster etc. Glaset flöt på någon het flytande massa under tillverkningen - typ, därav namnet "Floatex".

Tror det gick rätt bra för dom då, iaf, vilka vill inte ha snygga spegelbilder i nybyggda skyskrapor? Och inte som på bilden från @GoranS.

Nåväl, någon gång då ville Floatex ha en tillfällig tjänst, typ någon lista på något eller så. Dom betalde bra för det löpande avtalet, företaget jag jobbade på hade en stor del av inkomsten på det. Ändå ville det företaget ha saftigt betalt för en liten skitsak. Då sa Floatex upp avtalet och skaffade ett dyrare med motiveringen "Vi har hellre ett dyrare och sämre avtal än fortsätter med xx" enligt vanligtvis välunderrättade källor.

Friskrivning:
Det här är inte någon kritik av bilden som @GoranS postade!

Är det hamnen i Ventimiglia man ser där nere?
Så kan det nog vara. Jag trodde först vi var längre ner på franska sidan. Fick tidigt se vad jag trodde var Nice flygplats, och sedan flög vi sydväst innan det veks ut över havet. Men sedan fick jag det inte att stämma då det gjordes nån konstig ögla och sedan gick vi mer eller mindre rakt in innan en skarp vänstersväng precis innan landning. Vanligt är annars inflygning längs kusten fr sydväst. Nu när jag tittar på kartan var det nog Genua flygplats jag såg i inledningsvis.

Tillbaka
Topp