Manurhin2
Aktiv medlem
VR25
MONSTER!!!H. Forsell mfl som startade 11:30 kom i mål på 6:48. Snitt över 46 km/h.
Tror inte att "folk" fattar hur starka dom är
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MONSTER!!!H. Forsell mfl som startade 11:30 kom i mål på 6:48. Snitt över 46 km/h.
Vilken jävla kung han är! 60 år har han kört runt sjön, helt otroligt! Själv har jag kört 6…24 timmar senare kom han i mål.
Visa bilaga 774504
Snittfartsrekord mao. Bra förutsättningar?H. Forsell mfl som startade 11:30 kom i mål på 6:48. Snitt över 46 km/h.
OCH bra ben, punkt.Snittfartsrekord mao. Bra förutsättningar?
Självfallet har man bra ben om man åker så fort. Var ju dock en del bra ben vid tidigare snabba rundor också.OCH bra ben, punkt.
Bra cirkulationspump och pannben också.OCH bra ben, punkt.
Det finns några bilder på fb av åkarna efter målgång.MONSTER!!!
Tror inte att "folk" fattar hur starka dom är![]()
Vet inte hur det var kring vättern, men i stockholm hade vi svaga vindar och relativt varmt vilket är jättebra för snabba tider på rundbana.Snittfartsrekord mao. Bra förutsättningar?
Väldigt få som bröt också, vilket tyder på bra förhållanden.Vet inte hur det var kring vättern, men i stockholm hade vi svaga vindar och relativt varmt vilket är jättebra för snabba tider på rundbana.
Tack. Är riktigt nöjd med tiden på mitt första VR. Körde med IMFC sub 900Mycket fokus på @MrSthlm i tråden....
@sson körde på 8:42 i ett lovvärt syfte åsså
Edit: @n_andersson
Det är under halva tiden på mitt första(på gamla korta sträckningen)Tack. Är riktigt nöjd med tiden på mitt första VR. Körde med IMFC sub 900![]()
Mina inte alls vetenskapligt belagda tips:Vet inte riktigt vad jag ska göra åt knät tills nästa år.
Skumt det där, min Bolt visar 1578 m men har sett så höga siffror som 1944 m i flödet. Kan det skilja så mycket mellan olika datorer...?Fascinerande att jag alltid verkar hitta genvägar i alla stigningar. Blev bara så här många höjdmeter för min del (Bolt II)
Visa bilaga 774774
Ok, intressant, ja, det verkar vara en tydlig/konsekvent avvikelse mellan Wahoo Bolt jämfört med Garmin gällande höjd men detta förklarar.Garmins (alla eller vissa?) har väl en sensor som mäter höjdskillnad medans Bolt går på enbart GPS-data. Om jag förstått det rätt. Så kan ju förklara att det ibland kan bli rätt stor avvikelse. Sedan är de väl rätt långt från någon perfekt mätning så mindre avvikelse som mellan våra enheter är nog inom "felmarginalen"
Wahoos cykeldatorer använder en kombination av barometer och GPS för att mäta höjdskillnader.Garmins (alla eller vissa?) har väl en sensor som mäter höjdskillnad medans Bolt går på enbart GPS-data. Om jag förstått det rätt. Så kan ju förklara att det ibland kan bli rätt stor avvikelse. Sedan är de väl rätt långt från någon perfekt mätning så mindre avvikelse som mellan våra enheter är nog inom "felmarginalen"
De var väl 23 cyklister i gruppen som startade och sedan trillade det av allt eftersom och var bara 5 kvar till sist.Otroligt starkt att gå runt på så få!
Wahoo Bolt visar rätt, Garmin fel, vi stänger caset.Å där ser man. Verkar ju vara samma i Garmins då.. Hmm. trodde bestämt det inte var så.
Hmm denna försvårande situation är ju lite svår undvika under vätternrundan
What situations impact elevation data most?
- ..
- Riding near large bodies of water
Det verkar helt klart som att upplägget varit så, därför bla det vore intressant med en Ride ReportDe var väl 23 cyklister i gruppen som startade och sedan trillade det av allt eftersom och var bara 5 kvar till sist.
Vet inte om några bara var med som hjälpryttare för att låta några vila tills på slutet. Calle Kagevi måste gjort stora framsteg på sistone.
Det verkar helt klart som att upplägget varit så, därför bla det vore intressant med en Ride Report
Det upplägget har använts flera ggr tidigare även på gamla sträckningen med andra lok.
Tom så att starkaste cyklisterna kört skiten ur sig till Karlsborg.
Vi klarar oss utan bilder om du inte fristyrade och fotade hela varvetEn RR får väl skrivas då!
Hade själv en tanke på om de hade döpt om den till DAS WETTERN RÚNDE medans man var borta.Jag är här i Motala sen igår. Råssnäs, miljarder tyskar. För blyg för att umgås med dem, men mitt Duolingo-öra försöker snappa upp det som går.
Cyklar solo, men har en kollega som startar 14 minuter efter mig, mitt i natten. Han är garanterat om mig långt före Ödeshög.
Vad tyckte du sträckan mellan Askersund och Godegård? :-)Kaxholmsmassivet ja, det var första gången nånsin jag var tvungen att växla ner på lilla klingan. Vilket nederlag det kändes som.
Die Gewässer-Runde*Hade själv en tanke på om de hade döpt om den till DAS WETTERN RÚNDE medans man var borta.
Har pratats lite om det i tråden jag skapade om det forna cykelsverige, där lyftes det upp att just löpningen är mer attraktiv som social sport nu pga alla run clubs som dykt upp. Det gör det roligare att springa. Men det håller på att gå åt rätt håll i Stockholm iaf. Finns en del grupper med sociala open rides här nu, samt klubbar som erbjuder klungträning. Men kanske svårare om man börjar cykla i typ Borås (vet att någon nu kommer länka till 7 olika cykelklubbar i Borås men kom inte på ett bättre exempel).Pratade med en mer erfaren cyklist som tyckte det i år var slående att många (de flesta?) var så dåliga på att cykla i grupp. Detta är min bild från träningsrundor också, ser en hel del landsvägscyklister men sällan klungor. Lvg-cykling går mot en mer ensamsport såsom löpning eller ?
Chefs kiss på detta uttryck!I princip bara stängda klungor med nån klung-hitler som skrek
Jag har ju inte cyklat i klunga tidigare, men dessa spontant uppstådda klungor var ju grymt roliga att cykla i!Håller pendeln på att slå tillbaka alltså? När jag körde min första VR 2005 var det en salig blandning av kompisgäng, ensamcyklister m.fl. som formade klungor längs vägen. Det var bara de riktigt snabba som hade organiserade, stängda klungor. Otroligt roligt att kunna stanna när man kände för det, och sedan snabbt hitta nåt nytt gäng att åka med.
Sedan kom den stora boomen då ”alla” skulle köra VR, och ”alla” tränade i organiserade klungor. Klubbar och cykelbutiker hade massor med subgrupper på olika nivåer, det fanns ju för fan sub12 och t.o.m. sub14. Körde min sista VR 2016 och det var inte alls samma roliga upplevelse. I princip bara stängda klungor med nån klung-hitler som skrek, styrde och ställde. Oftast var de kassa på att cykla också, stängde in eller bäddade in en som ensamcyklist, cyklade ryckigt och i många fall farligt. Hände mer än en gång att jag medvetet släppte såna klungor för att lite senare passera dem då de kört i bröt.
Så om pendeln är på väg att svänga tillbaka ser jag det som nåt positivt.
Klung-hitler är ett etablerat uttryck som till och med har en vedertagen förkortning (KH). I varje fall var det etablerat under den förra snabbklung-peaken första halvan av 2010-talet. :-)Chefs kiss på detta uttryck!![]()