Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj, något i det där tilltalande mig inte alls. Min spontana känsla är att jag skulle gått därifrån utan glass.
Oj, något i det där tilltalande mig inte alls. Min spontana känsla är att jag skulle gått därifrån utan glass.
Hur menar du?Du vill ha lite mer machoglass?
Hur menar du?
Vem har påstått den är lättskrämd?Du ville ju inte ha lättskrämd glass?
Har man sett små barn stå och slå med handflatorna på glaset så kan man ha större förståelse för skylten.Vem har påstått den är lättskrämd?
Min invändning rör gnälliga affärsidkare.
Jag förstår dess ursprung och syfte. Min invändning är att känslomässig. Det finns något i tonen, eller möjligen utformningen som jag tycker framstår som otrevligt. Osympatiskt.Har man sett små barn stå och slå med handflatorna på glaset så kan man ha större förståelse för skylten.
Blir det så när du läser den så har du ju inte fel i din känsla, det blir ett bra exempel på att läsande är subjektivt. Själv läser jag en smårolig skylt där någon använt lite absurdistisk humor för att framföra sitt budskap.Vad är det som är osympatiskt?Jag förstår dess ursprung och syfte. Min invändning är att känslomässig. Det finns något i tonen, eller möjligen utformningen som jag tycker framstår som otrevligt. Osympatiskt.
Det kan vi sannerligen vara överrens om. Och jag vill poängtera att jag såklart inte har några åsikter om vad andra skall tycka, tänka eller känna kring texten.Blir det så när du läser den så har du ju inte fel i din känsla, det blir ett bra exempel på att läsande är subjektivt. Själv läser jag en smårolig skylt där någon använt lite absurdistisk humor för att framföra sitt budskap.Vad är det som är osympatiskt?
Kommunikation med människor är knepigt kan vi vara överens om.![]()
Vad personalen hittar på på sin sida hör väl inte hit.Texten antyder ju risk för dregel på glaset och därmed möjligen emellanåt ner på glassen... ska det vara så svårt? :)
Fast motsatsen man vill få läsaren att förstå inte går är väl att spola (?) genom att "Dra knappen uppåt", så lite rätt vill jag ge skyltskribenten.
Tryck knappen hade sparat en radFast motsatsen man vill få läsaren att förstå inte går är väl att spola (?) genom att "Dra knappen uppåt", så lite rätt vill jag ge skyltskribenten.
Då hade ju inte pilen fått plats ser du ju.Tryck knappen hade sparat en rad![]()
Då hade ju inte pilen fått plats ser du ju.![]()
Tryck | I |
på | I |
knappen | V |
Nja, på min förra arbetsplats användes frasen "backa framåt" ganska frekvent, så att trycka knappen uppåt ser jag som helt rimligt.
Eller så står det "CANAL TOURS" på skylten.De är ju lite mer frisinnade i vårt södra grannland.
Visa bilaga 780958
Canal Tours, det vet jag inget om, jag bara redovisar bilden som jag tog den. Sen vet jag iofs inte om det ändrar turens karaktär…Eller så står det "CANAL TOURS" på skylten.
Hur är uttrycket? Ungefär "Sabba aldrig en bra bild med fakta"?
Helt annan prisbild.Canal Tours, det vet jag inget om, jag bara redovisar bilden som jag tog den. Sen vet jag iofs inte om det ändrar turens karaktär…![]()
Canal Tours, det vet jag inget om, jag bara redovisar bilden som jag tog den. Sen vet jag iofs inte om det ändrar turens karaktär…![]()
Har någon testat att röka räkor? Det kanske är en hit.Bortsett från flippar så är ju budskapet solklart ;p
Visa bilaga 781185
Fan ...får man.inte göra nåntung längre...Bortsett från flippar så är ju budskapet solklart ;p
Visa bilaga 781185
Är det tillåtet om man vill vara med på YouTube?
Ska det vara en punkt efter "hund"? /Vän av ordning
Eller komma, bör väl gå med. Slarvig skyltskrivare.Ska det vara en punkt efter "hund"? /Vän av ordning
Lockande att smyga dit med en röd spritpenna. :-)Eller komma, bör väl gå med. Slarvig skyltskrivare.