[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
1000010828.webp

I stället för i kartong eller kidnappad mitt i natten av skumma tomtar?

[OT] Roliga skyltar
Jag förstår dess ursprung och syfte. Min invändning är att känslomässig. Det finns något i tonen, eller möjligen utformningen som jag tycker framstår som otrevligt. Osympatiskt.
Blir det så när du läser den så har du ju inte fel i din känsla, det blir ett bra exempel på att läsande är subjektivt. Själv läser jag en smårolig skylt där någon använt lite absurdistisk humor för att framföra sitt budskap.Vad är det som är osympatiskt?

Kommunikation med människor är knepigt kan vi vara överens om. 🙂

[OT] Roliga skyltar
Blir det så när du läser den så har du ju inte fel i din känsla, det blir ett bra exempel på att läsande är subjektivt. Själv läser jag en smårolig skylt där någon använt lite absurdistisk humor för att framföra sitt budskap.Vad är det som är osympatiskt?

Kommunikation med människor är knepigt kan vi vara överens om. 🙂
Det kan vi sannerligen vara överrens om. Och jag vill poängtera att jag såklart inte har några åsikter om vad andra skall tycka, tänka eller känna kring texten.

Det blir svårt att svara på i och med att det är känslobaserat. Jag gissar det handlar om att den som författat texten inte står för vad personen egentligen vill ha sagt ("ta inte på glaset") utan lägger över ansvaret på någon annan; i det här fallet till och med något annat, och tillskriver ett subjekt vi får anta inte har några som helst möjligheter att känna känslor just känslor. Det är helt enkelt ungefär lika delar fegt och passivt aggressivt. Ungefär så. 😊

Tillbaka
Topp