Allebike/Vincent kläder

miyatafarfar

Aktiv medlem
Allebike/Vincent kläder
Hej,

Någon som har kläder från Allebike/Vincent? Ser ut att vara fynd, men är det egna kläder som tagits fram eller är det white label på något annat märke i grunden? Hur är passformen och kvaliteten? Hur är bibsen? Verkar vara Elastic Interface-pad iallafall, samma som Sigr använder. Någon som testat den?

Exempel:

Allebike/Vincent kläder
Hej,

Någon som har kläder från Allebike/Vincent? Ser ut att vara fynd, men är det egna kläder som tagits fram eller är det white label på något annat märke i grunden? Hur är passformen och kvaliteten? Hur är bibsen? Verkar vara Elastic Interface-pad iallafall, samma som Sigr använder. Någon som testat den?

Exempel:

En grej relaterad till det du skriver om Allebike, Vincents och annat märke i grunden: Råkade komma i ägo av en lätt och fin sadelsstolpe i guld-eloxerad aluminium med namnet Vincents graverat i stor stil. Kollade runt lite grann och kom fram till att stolpen var en produkt från Tune och att namnet Vincents var från Allebike. Av det faktum att Tune erbjuder graveringar av sina stolpar på sin websida drog jag slutsatsen att Allebike skaffade stolpar från Tune med det graverade produktnamnet Vincents.

Allebike/Vincent kläder
Köpte en tröja och armvärmare från dem i vintras när de reade ut förra årets kollektion. Den funkar bra tycker jag, satt lite tightare än mina andra tröjor i samma storlek från trimtex. Fin orange färg var det på den jag köpte så man syns på vägen.

Allebike/Vincent kläder
En grej relaterad till det du skriver om Allebike, Vincents och annat märke i grunden: Råkade komma i ägo av en lätt och fin sadelsstolpe i guld-eloxerad aluminium med namnet Vincents graverat i stor stil. Kollade runt lite grann och kom fram till att stolpen var en produkt från Tune och att namnet Vincents var från Allebike. Av det faktum att Tune erbjuder graveringar av sina stolpar på sin websida drog jag slutsatsen att Allebike skaffade stolpar från Tune med det graverade produktnamnet Vincents.
Nej, verkligen inte Tune på de stolparna. Billig Kina variant av de stolparna.

Allebike/Vincent kläder
Man får väl gissa att både tröja och stolpar kommer från en fabrik som tillverkar grejor. Det låter smått otroligt att Allebike skulle har R&D på både stolpar och kläder. Låter också oväntat om de valt leverantör baserat på att den erbjuder gravering för slutkund.

Allebike/Vincent kläder
Nej, kanske inte det. Vet du säkert att de inte kommer från Tune? Allebike anses väl stå för kvalitet.
Ja,

Allebike har väl mest varit förknippat med prisvärda kinaprylar fram till nu då man har flyttat produktionen till Portugal för vissa delar. Inget fel med det men Kvalite är sällan kompatibelt med lågt pris.

Allebike/Vincent kläder
Var går gränsen? Ska man äga fastigheten som stolpen tillverkas i eller hur fungerar det?

Allebike sitter knappast och beställer B2C på nätet men jag tror inte heller de CADat en egen stolpe. Vad skulle poängen vara? Om vi tittar på inhouse droppers så tror jag inte ens Canyon designat några droppers heller.

Allebike/Vincent kläder
Det var lite det jag tänkte med white label, det är en term från modeindustrin bland annat där det finns vissa standardmärken med blanka T-shirts som företag iallafall förr köpte och tryckte sina egna loggor och tryck på.

Inget fel med det såklart om det skulle vara så. Tyvärr är ju våra svenska cykelmärken, iallafall nischmärkena som är lite mer sportinriktade, lite eftersatta för tillfället.

Dock vet jag att Allebike numera ritar sina egna ramar och har köpt (in sig?) i en ramfabrik i Asien, så det är deras ”egna” ramar som säljs nu. Undrar då om detsamma gäller kläderna eller om samma tröjor säljs på tex Aliexpress fast utan tryck.

Sen kan det alltid säljas piratkopior av etablerade standardtröjor såklart. Det är inte det jag menar. Som med exemplet någon tog upp om sadelstolpen här i tråden.

Allebike/Vincent kläder
Man får väl gissa att både tröja och stolpar kommer från en fabrik som tillverkar grejor. Det låter smått otroligt att Allebike skulle har R&D på både stolpar och kläder. Låter också oväntat om de valt leverantör baserat på att den erbjuder gravering för slutkund.
Nä, tänker också det. Helt okej för mig om tillverkning sker utomlands. Speciellt Asien är ju riktigt duktiga. I Europa har vi få personer kvar som ens kan sy bra, eftersom vi lagt ner så mycket av tillverkningen här..

Det hade dock varit bättre för mig om Allebike har en speciell fabrik eller tillverkare som dom själva var valt ut och undersökt och har bra dialoger med än att dom gått via Aliexpress och bara massbeställt en massa kläder från whoeverthefuck.

Min magkänsla säger att dom inte kör Ali-spåret som rena dropshippers men man vet aldrig. Därav frågan.

Sen är jag medveten om att kvalitén kanske inte är som en 3000 kr tröja. Lite pin att ha Allebike på tröjan utan att själv sitta på en sån cykel, men detsamma gäller tröjor som det står Specialized på också när jag ju kör Cannondale.

Behöver dock just nu billiga övergångskläder för säsongen ut max pga planerad viktnedgång och därmed behöver jag nog ändå uppdatera garderoben nästa år, så helst så billigt som möjligt utan att vara röv i form av fula snitt eller tjockt svettigt tyg. Dessa tröjor verkar uppfylla mina krav på papper iaf.

Blir nog en beställning för att testa. Jag menar rekordgruppen på årets VR körde ju i Serneke Allebike-tröjor? Så katastrof kan det ju inte vara. Om det nu är liknande/samma tröjor som säljs i deras shop.

Allebike/Vincent kläder
Nä, tänker också det. Helt okej för mig om tillverkning sker utomlands. Speciellt Asien är ju riktigt duktiga. I Europa har vi få personer kvar som ens kan sy bra, eftersom vi lagt ner så mycket av tillverkningen här..

Det hade dock varit bättre för mig om Allebike har en speciell fabrik eller tillverkare som dom själva var valt ut och undersökt och har bra dialoger med än att dom gått via Aliexpress och bara massbeställt en massa kläder från whoeverthefuck.

Min magkänsla säger att dom inte kör Ali-spåret som rena dropshippers men man vet aldrig. Därav frågan.

Sen är jag medveten om att kvalitén kanske inte är som en 3000 kr tröja. Lite pin att ha Allebike på tröjan utan att själv sitta på en sån cykel, men detsamma gäller tröjor som det står Specialized på också när jag ju kör Cannondale.

Behöver dock just nu billiga övergångskläder för säsongen ut max pga planerad viktnedgång och därmed behöver jag nog ändå uppdatera garderoben nästa år, så helst så billigt som möjligt utan att vara röv i form av fula snitt eller tjockt svettigt tyg. Dessa tröjor verkar uppfylla mina krav på papper iaf.

Blir nog en beställning för att testa. Jag menar rekordgruppen på årets VR körde ju i Serneke Allebike-tröjor? Så katastrof kan det ju inte vara. Om det nu är liknande/samma tröjor som säljs i deras shop.

Nä precis, exakt var de ligger på skalan med tex tröjor har jag ingen aning. Tex sadeln är bra, det är inte så att de generellt beställer random skit och säljer. Någon form av arbete ligger bakom och troligen varierar det från ramarna till mössan och vattenflaskan jag fick med gratis. (De sista är rena reklamprodukter eller vad man kallar det)

Tillbaka
Topp