Kalle Kula
Aktiv medlem
Projekt med diverse cyklar
Lika bra att demontera resten av pryttlarna från ramen också, då jag ändå är i farten. Har lite strul med en fastrostad skruv och mutter som håller i bakskärmen, få se om det släpper efter lite tid och 5-56. Sen kanske se om jag kan demontera låskolven till blocklåset på något sätt och ev. ta bort kabeln genom det undre ramröret samt fästpunkten för kabeln framme vid styrröret.
Jag funderar på vad jag ska göra med ramen och vilken ambitionsnivå jag ska lägga mig på innan jag börjar skruva ihop cykeln igen. Jag har följande tankar om olika nivåer.
1. Bara tvätta av ramen då jag fått bort skärm och blocklås.
2. Ev. göra något åt lacken och rosten så inte rostangreppen sprider sig mer.
3. Ev. blästra och lackera ramen. Ev. demontera och snygga till styrhuvudets undre och övre lagerbanor (ser lite ärgiga och rostiga ut nu).
4. Punkt 3 samt att försöka återskapa orginaldekaler på något sätt.
Några förslag?
Visa bilaga 693459
För övrigt fick jag tag på en reservdel till cykelstödet idag, så att det nu bör fungera efter återmontering.
https://happyride.se/forum/threads/ta-loss-armen-till-cykelstoed.3583632/post-4467346
Förbaskade rost. Får inte loss den ihoprostade skruven/muttern till bakskärmen. Trots 5-56 och tid. Behöver nog applicera våld också. Skulle behöva en slagskruvmejsel eller liknande, tror jag. Svårt att komma åt med vinkelslip mellan rören från sadeln till bakhjulet. Det blir nog till att besöka farsans välutrustade garage igen.