Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I sthlm så Urban bike wear kan ta in, och har en del hemma.Var köper man dessa magiska Rene Herse-däck? Jag har letat lite efter Jon Bon Pass extralight, men har svårt att hitta något ställe som säljer dem.
I sthlm så Urban bike wear kan ta in, och har en del hemma.
Göteborg ska väl Veloform ha.
Annars
Justpedal.nl
dailybreadcycles.de
Bra googlat, men rensa gärna dina länkar från spårningsdelenGoogla, jag hittade lägre pris hos https://copenhagencyclingclub.com/
dailybreadcycles.de
Grymma däck. Obs att de (mina Endurance) blir närmare 39mm breda på hooked fälg med 25mm id. Så de får plats i din ram.Var köper man dessa magiska Rene Herse-däck? Jag har letat lite efter Jon Bon Pass extralight, men har svårt att hitta något ställe som säljer dem.
+MASSORGrymma däck.
Även Jan Heine skriver om det på hemsidanObs att de (mina Endurance) blir närmare 39mm breda på hooked fälg med 25mm id.
Bra info! Mina fälgar har dock bara 20 mm innerbredd, så det borde vara lugnt.Grymma däck. Obs att de (mina Endurance) blir närmare 39mm breda på hooked fälg med 25mm id. Så de får plats i din ram.
Ojj, det var Jan Heine nivå på det prisetFick igår ett par nya Schwalbe Furious Fred 29x2,0
Hittade för halva priset. Men som sagt jag fick mina.Ojj, det var Jan Heine nivå på det priset
För den som inte funderat över alla parametrar för att hitta rätt grusdäck. Här intervjuas Continentals produktchef för MTB och grusdäck, Alexander Haenke, för- och nackdelar mellan MTB och grusdäck. Ger bra ideer för vad man kan tänka på inför valet av däck. ( HåkanC inte bortkastad tid.)
Går fortare för dig att fråga Ai än från någon annan att skriva en sammanfattning :)För oss som inte pallar kolla video :)
Vad är essensen?
Att alla internetcyklister hade kunnat cykla DH-casing och ändå varit assnabba om de la 10% av sina däckspekulationer på att träna?För oss som inte pallar kolla video :)
Vad är essensen?
Nästan så att jag inte "pallar". Du får hjälp med att tänka rätt när du väljer däck. Det finns inte bästa däcket utan olika däck som prioreiterar olika saker. Rull, aerodynamik, dämpning, hållbarhet, grepp, vikt, släpp av lera, etc. Vad är viktigast för dig och vad är du beredd att tumma på?För oss som inte pallar kolla video :)
Vad är essensen?
Det här är ju helt ny info!Nästan så att jag inte "pallar". Du får hjälp med att tänka rätt när du väljer däck. Det finns inte bästa däcket utan olika däck som prioreiterar olika saker. Rull, aerodynamik, dämpning, hållbarhet, grepp, vikt, släpp av lera, etc. Vad är viktigast för dig och vad är du beredd att tumma på?
Jag.Någon som kör Thundero i 48 mm bredd?
Essensen är i kort:För oss som inte pallar kolla video :)
Vad är essensen?
+1,Jag.
Är nöjd förutom att de bara mäter 46 mm på mina relativt smala fälgar (22 mm) och de låter en del på asfalt.
Kört 400 mil och de är nästan helt utan slitage men åkte på första punkan i helgen som dock tätades av vätskan.
Hoppas på dessa, kör ju "uteslutande" bättre grusväg och 2 klingor .....
34mm, 36 breda på i24 hookless...
Visa bilaga 777312
semislicks för kurvgrepp på grus. Annars är det nice med slicks :) Slicks känns bättre i kurvor på hårt underlag.
Jag har kört Challenge Strade Bianca i 40mm en del på både asfalt och grus, riktigt snabb och mysiga. Bara när det blir lösgrus man får ta de lite lugnare.
Upplever du att det rullar bättre på asfalt (eller känns snabbare) med slicks?semislicks för kurvgrepp på grus. Annars är det nice med slicks :) Slicks känns bättre i kurvor på hårt underlag
Pirelli Cinturato Gravel RC 45mm till både kurvtagning hög fart och prestanda, sen verkar Tufo Speedero 44mm riktigt bra om man bara vill ha ett snabbt däck!
Jag upoplever att det "känns snabbare", men det kan ju också ha med ljud att göra osv...Upplever du att det rullar bättre på asfalt (eller känns snabbare) med slicks?
Har 40 mm Thundero nu men är lite sugen på att prova 48 mm på mina 25 mm hookless för att se om det blir något bättre komfort på lite sämre grusvägar. Blir inte så mycket asfalt med dem.Jag.
Är nöjd förutom att de bara mäter 46 mm på mina relativt smala fälgar (22 mm) och de låter en del på asfalt.
Kört 400 mil och de är nästan helt utan slitage men åkte på första punkan i helgen som dock tätades av vätskan.
Jag hade valt Pirelli. Känns mer safe och vad jag hört så rulla N.EXT inte superbraJag tror att jag har kommit fram till att det blir antingen Corsa N.EXT TLR 34 mm eller P Zero Race TLR 35 mm. Vad ska jag gå på? Vittoria blir ca. 20 euro billigare per däck men samtidigt har jag hört väldigt bra grejer om Pirellit.
Helt klart. Men så är Strade Bianca ett väldigt snabbt däck så gäller ju inte alla slicks.Upplever du att det rullar bättre på asfalt (eller känns snabbare) med slicks?
Mina upplevelser av Strade Bianca är inte odelat positiva, visst känns det riktiga snabbt och bra, men det levereras helst platt så det kan vara ett litet helvete att montera det åtminstone första ggn, dessutom är ett helt platt däck felkonstruerat enl mig.Men så är Strade Bianca ett väldigt snabbt däck så gäller ju inte alla slicks.
Jag är skeptisk till Vittoria Corsa N.EXT i just TLR versionen, dels är TLR-versionen onödigt tung jmf med samma däck i slangversionJag tror att jag har kommit fram till att det blir antingen Corsa N.EXT TLR 34 mm eller P Zero Race TLR 35 mm.
Gött! är sugen själv på 35orna till min Strael.Det blev ett par Pirelli till slut!
Kan återkomma med en liten jämförelse med Terreno Dry när jag har testat någon runda.
Väldigt nyfiken på dessa. Corsa control har testat bra i mindre storlekar på grus så 42mm versionen kan vara ett grymt road/all-road däck för gruscyklar. Synd att det bara går att få tag på just nu genom att köpa en cykel för typ 70K :(Nån som fluktat på nya Aspero 5? Kommer levererad med ett intressant slick-däck jag inte sett tidigare.
![]()
Áspero-5 Carbon Gravel Bike | Cervélo Cycles
The Áspero was a new kind of gravel machine. The Áspero-5 is faster, lighter, and even better looking. This is the latest gravel race bike.www.cervelo.com