Tour de France 2025

Tour de France 2025
LOL! Tre trillingbröder? :-)

IMG_0317.webp

Tour de France 2025
Hur mycket tuffare är det att ta etapper i tdf vs girot? Kollar på ”chasing cobbles” på Max (kraftig rek) och har blivit Mads-frälst. Men är det betydligt enklare? Varken pogacar, vingegård, remco och van der poel körde väl girot? Lite ny i att följa cykel så har inte koll på hur allt hänger ihop

Tour de France 2025
Hur mycket tuffare är det att ta etapper i tdf vs girot? Kollar på ”chasing cobbles” på Max (kraftig rek) och har blivit Mads-frälst. Men är det betydligt enklare? Varken pogacar, vingegård, remco och van der poel körde väl girot? Lite ny i att följa cykel så har inte koll på hur allt hänger ihop
Närmast omöjligt att svara på skulle jag säga. Beror ju så mycket på vilka som ställer upp. Dessutom beror det på vilken typ av åkare det handlar om. I år är det nog klart tuffare på touren än girot.

Tour de France 2025
Mmm, man hade hoppats att det skulle bli spännande med tadej vs Jonas, men känns som att det är på god väg att dö. Trist, även om det kan vara coolt att se nån dominera också.

Vågar man hoppas på att skjelmose kan sno en etapp nånstans?

Tour de France 2025
Skulle vi inte kunna försöka hålla diskussionen i tråden på en lite högre nivå än rent ”supporterbröl” (=onyanserat hyllande av den egna favoriten och häcklande av dennes motståndare och deras supportrar)? Blir rätt tröttsamt i längden tycker jag.
Detsamma gäller inlägg som är overkligt och oläsligt långa. Kort och koncist tack!

Tour de France 2025

Touren har högre status och anses som "finare" i cykelvärlden, men det är nog ingen större skillnad mellan hur tuffa tävlingarna är.
Dom stora stjärnorna gör egna planer om vilka tävlingar dom ska köra under året, och för det mesta väljer dom antingen tdf eller girot, men det händer att dom kör båda.

Tour de France 2025
Ändå roligt med "danskjävel" hitan och ditan. Killen är trots alla krascher och det faktum att han har en familj att tänka på visat en form som tyder att han är åtminstone topp 3 bästa grand tour cyklisterna idag. Både Jonas och Pogi är fenomenala, bara att Pogi är en utomjordisk nivå till (vad vi sett i hittils i år).

Tour de France 2025
Ändå roligt med "danskjävel" hitan och ditan. Killen är trots alla krascher och det faktum att han har en familj att tänka på visat en form som tyder att han är åtminstone topp 3 bästa grand tour cyklisterna idag. Både Jonas och Pogi är fenomenala, bara att Pogi är en utomjordisk nivå till (vad vi sett i hittils i år).
Pogi är nästan irriterande bra, hade verkligen hoppats på en jämn fight i år.

Tour de France 2025
Danskjäveln har dessutom en danskjävel till fru som är ute i media och tycker till om Vismas taktik ……

Tour de France 2025
Exakt, alla kockar kan ju cykel, det är sen gammalt! 😂
Ha, ha! Men hon vet vad som krävs för att ligga på topp. Hur dom förbereder sig. Vad dom behöver för att kunna prestera på topp. Är ju inte så att hon stått i något storkök och gjort matlådor åt lagen på rena instruktioner utan att beblanda sig i övrigt med sporten.

För att vara tydlig alltså. Men bjuder på den ändå.

Tour de France 2025
Skulle tro att artikeln som refereras till är duktigt vinklad med mycket taget ur sitt sammanhang. Men det får folk att klicka och rasa så media är nöjda.

Tour de France 2025
Vingegaards intervju nyss: noterar att det är han själv som börjar prata om att köra klassikerna, så det kanske finns en liten aning av seriositet bakom det. Visserligen kan det ha varit Mielke som tog upp det innan intervjun började, men man kan ju alltid hoppas...

Tour de France 2025
Vingegaards intervju nyss: noterar att det är han själv som börjar prata om att köra klassikerna, så det kanske finns en liten aning av seriositet bakom det. Visserligen kan det ha varit Mielke som tog upp det innan intervjun började, men man kan ju alltid hoppas...
Missade den. Pratade han om att han skulle köra dom nästa år? Annars fick jag nästan känslan som att han skulle lägga av om han blev etta i årets tour (magkänsla, ej faktabaserad). Blir han tvåa eller värre är han nog fast i hjulet ett tag till kan jag tänka mig..

Tour de France 2025
Missade den. Pratade han om att han skulle köra dom nästa år? Annars fick jag nästan känslan som att han skulle lägga av om han blev etta i årets tour (magkänsla, ej faktabaserad). Blir han tvåa eller värre är han nog fast i hjulet ett tag till kan jag tänka mig..
Sade att han skulle köra Flandern nästa år, men det var tydligt att det var ett skämt. Men jag tänker hoppfullt att han kanske i alla fall har börjat fundera på några klassiker i framtiden.

Tour de France 2025
Vad tror vi om dagens etapp? Den ser ut att kunna bli ganska hård med alla korta backar.
Visa bilaga 779264
Är ett tufft landskap att cykla igenom, och ur ett svenskt perspektiv så är backarna inte speciellt korta. Om jag inte kollat helt fel så delar etappen under ca 1,5 km bansträckning med PBP 2023 – och det var ju backigt nåt grönjävligt.

Edit: morgondagens etapp är det som en kort sväng delar bansträckning med PBP 2023.

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Enda snygga tröjan är ju maillot vert. Både polka-tröjan och gula hade gjort sig bättre med svarta bibs än heldräkt i samma färg. Ser bara fånigt ut. Såg nån som till och med hade prickiga glajjer. Håll cykeln stilig!

Tillbaka
Topp