Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tiden rullar vidare så man får borsta av sig snabbt och hoppa upp på cykeln igen.Hur blir det på tempo om någon vurpar? Finns ju ingen grupp att få samma tid som så antar att det bara blir tidstapp tills dom kommer i mål?
Fyllde 26 förra året, annars hade han haft alla fyra!Pogacar har 3 av 4 tröjor![]()
Är touren avgjord?
Håller med. Känns dock inte lovande för oss som föredrar jämn och spännande fajt framför utklassning.Njäe, ge det en rejäl bergsetapp innan vi ger upp hoppet helt om en spännande Tour.
Bianchin!Vem ska bort?
Om dansken är så fantastisk som många här verkar tycka ska det väl inte vara några problem att hämta in en minut.
Nä, nu får du allt läsa tråden bättre. Mjuknat, nä, men vill inte uppröra alla snapphanar här i tråden alltför mycket, de verkar ha blivit så ledsna i ögat ändå igår.Första gången du inte skrev danskjävel, mjuknat?
Närmast omöjligt att svara på skulle jag säga. Beror ju så mycket på vilka som ställer upp. Dessutom beror det på vilken typ av åkare det handlar om. I år är det nog klart tuffare på touren än girot.Hur mycket tuffare är det att ta etapper i tdf vs girot? Kollar på ”chasing cobbles” på Max (kraftig rek) och har blivit Mads-frälst. Men är det betydligt enklare? Varken pogacar, vingegård, remco och van der poel körde väl girot? Lite ny i att följa cykel så har inte koll på hur allt hänger ihop
Detsamma gäller inlägg som är overkligt och oläsligt långa. Kort och koncist tack!Skulle vi inte kunna försöka hålla diskussionen i tråden på en lite högre nivå än rent ”supporterbröl” (=onyanserat hyllande av den egna favoriten och häcklande av dennes motståndare och deras supportrar)? Blir rätt tröttsamt i längden tycker jag.
Hur mycket tuffare är det att ta etapper i tdf vs girot? Kollar på ”chasing cobbles” på Max (kraftig rek) och har blivit Mads-frälst. Men är det betydligt enklare? Varken pogacar, vingegård, remco och van der poel körde väl girot? Lite ny i att följa cykel så har inte koll på hur allt hänger ihop
Kanske inte banmässigt? Men deltagarna håller väl generellt en något högre klass och gör därmed racet tuffare?Touren har högre status och anses som "finare" i cykelvärlden, men det är nog ingen större skillnad mellan hur tuffa tävlingarna är.
Pogi är nästan irriterande bra, hade verkligen hoppats på en jämn fight i år.Ändå roligt med "danskjävel" hitan och ditan. Killen är trots alla krascher och det faktum att han har en familj att tänka på visat en form som tyder att han är åtminstone topp 3 bästa grand tour cyklisterna idag. Både Jonas och Pogi är fenomenala, bara att Pogi är en utomjordisk nivå till (vad vi sett i hittils i år).
Danskjäveln har dessutom en danskjävel till fru som är ute i media och tycker till om Vismas taktik ……Ändå roligt med "danskjävel" hitan och ditan. Killen är trots alla krascher och det faktum att han har en familj att tänka på visat en form som tyder att han är åtminstone topp 3 bästa grand tour cyklisterna idag. Både Jonas och Pogi är fenomenala, bara att Pogi är en utomjordisk nivå till (vad vi sett i hittils i år).
Hon är väl dock rätt insatt i cykelvärlden efter att ha varit professionell kock för (flera?) lag. Men ja, hon kunde ha ventilerat till Jonas privat efter touren istället. Vad fan.Danskjäveln har dessutom en danskjävel till fru som är ute i media och tycker till om Vismas taktik ……
Exakt, alla kockar kan ju cykel, det är sen gammalt!Hon är väl dock rätt insatt i cykelvärlden efter att ha varit professionell kock för (flera?) lag. Men ja, hon kunde ha ventilerat till Jonas privat efter touren istället. Vad fan.
Ha, ha! Men hon vet vad som krävs för att ligga på topp. Hur dom förbereder sig. Vad dom behöver för att kunna prestera på topp. Är ju inte så att hon stått i något storkök och gjort matlådor åt lagen på rena instruktioner utan att beblanda sig i övrigt med sporten.Exakt, alla kockar kan ju cykel, det är sen gammalt!![]()
Missade den. Pratade han om att han skulle köra dom nästa år? Annars fick jag nästan känslan som att han skulle lägga av om han blev etta i årets tour (magkänsla, ej faktabaserad). Blir han tvåa eller värre är han nog fast i hjulet ett tag till kan jag tänka mig..Vingegaards intervju nyss: noterar att det är han själv som börjar prata om att köra klassikerna, så det kanske finns en liten aning av seriositet bakom det. Visserligen kan det ha varit Mielke som tog upp det innan intervjun började, men man kan ju alltid hoppas...
Sade att han skulle köra Flandern nästa år, men det var tydligt att det var ett skämt. Men jag tänker hoppfullt att han kanske i alla fall har börjat fundera på några klassiker i framtiden.Missade den. Pratade han om att han skulle köra dom nästa år? Annars fick jag nästan känslan som att han skulle lägga av om han blev etta i årets tour (magkänsla, ej faktabaserad). Blir han tvåa eller värre är han nog fast i hjulet ett tag till kan jag tänka mig..
Är ett tufft landskap att cykla igenom, och ur ett svenskt perspektiv så är backarna inte speciellt korta. Om jag inte kollat helt fel så delar etappen under ca 1,5 km bansträckning med PBP 2023 – och det var ju backigt nåt grönjävligt.Vad tror vi om dagens etapp? Den ser ut att kunna bli ganska hård med alla korta backar.
Visa bilaga 779264