Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tråkigaste Grand Tour etappen någonsin ??
Seg etapp men sista 300 m var kul att se ändå.
Rätt trist att SVT bara rapporterar om krascher i princip, åtminstone när det gäller internationell landsvägscykling.SVT är snabba med rapporteringen.
![]()
Cykel: Förhandsfavoriten Jasper Philipsen bröt efter svår krasch – kaosartad etapp
Jasper Philipsen var favorit att vinna den tredje etappen av Tour de France efter att ha varit överlägsen i premiären i lördags. I dag tog tävlingen slut i en svår krasch.www.svt.se
Ungefär samma som för motorsport.Rätt trist att SVT bara rapporterar om krascher i princip, åtminstone när det gäller internationell landsvägscykling.
Senaste från på SVT.se:
Visa bilaga 778769
Visa bilaga 778770
Visa bilaga 778772
Visa bilaga 778774
Visa bilaga 778776
Visa bilaga 778777
Det är väl samma (låga) nivå hos nästan alla svenska medier.Rätt trist att SVT bara rapporterar om krascher i princip, åtminstone när det gäller internationell landsvägscykling.
Senaste från på SVT.se:
Visa bilaga 778769
Visa bilaga 778770
Visa bilaga 778772
Visa bilaga 778774
Visa bilaga 778776
Visa bilaga 778777
Om de konsekvent skulle rapportera om varje etapp håller jag med. Dagens krascher var högst relevanta. Men de skippar ju vanligtvis att rapportera om det inte är någon krasch. Då är det inget värt att berätta för världen tydligen. Om inget lite quirky och klickvänligt hänt förstås.Ungefär samma som för motorsport.
Idag så är det väl ganska enkelt att plocka ut det mest dramatiska från tävlingen, en mästerspurtare som kraschar och får bryta i en annars ganska sömnig etapp.
Då är det kanske lättare att plocka ut den händelsen mer än att mästaren i gultröjan leder med 4 sekunder totalt?
Det där är BS. Det stora problemet är att alltför många *inte* tar sina nyheter från flera traditionella medier, utan enbart via FB, TikTok, YT och liknande.HeHe, bra spaning. Media är riktigt kass nuförtiden, inte bara när det gäller cykling. Ett stort & allvarligt problem faktiskt, eftersom många får sin världsbild den vägen.
Klickar man på fliken för ”Tour de France” på SVT och läser de senaste artikelrubrikerna ser det ut på följande sätt:Om de konsekvent skulle rapportera om varje etapp håller jag med. Dagens krascher var högst relevanta. Men de skippar ju vanligtvis att rapportera om det inte är någon krasch. Då är det inget värt att berätta för världen tydligen. Om inget lite quirky och klickvänligt hänt förstås.
Nope, tydligt i flera inlägg här att SvT inte klarar att rapportera cykling och hur det funkar.Det där är BS.
Intressant är det inte, jag STÖR mig bara.Varför är detta intressant, ni läser ju alla om vad som hänt här eller på ngn annan mer belevad site. SVT skiter man väl i generellt?
Kanske detta företag läst vad en en deltagare i en tidig Tour sade om arrangörerna?
Jag håller med. Han gick ihop med killen till höger om honom och fick ett kast på cykeln så han flög åt vänster. Ren otur i en tight spurt.Det där gula kortet var horribelt dåligt bedömt! För visst är det situationen vid spurtpriset där en Cofidis-åkare blev knuffad själv och tappade balansen så att han satt på röret istället för sadeln?
Ja, vi svenskar pratar ju engelska mycket bättre.Gu vad skönt det var att höra någon annan dialekt i intervjun än den typiska oplacerbara standard-europé-dialekten. Även om det var norska. Som att skölja öronen lite.
”Yää I sink is ganna be uh goot race an many pressure ån ass batt we fajt hart and yeah, hopefully will be no pråbblem får ass”
Haha nä det är inte så att jag klagar på nivån utan bara att alla européer oavsett om det är belgare, fransmän, spanjorer, italienare osv har någon slags ihopsmält dialekt som låter likadan för mitt svenska öra. Det var skönt att höra lite klassisk norsk melodi helt plötsligt.Ja, vi svenskar pratar ju engelska mycket bättre.
Tycker även du att platta etaper är rätt tråkiga?Men varför säger alla cyklister de intervjuar, oavsett nationalitet, ”and/but yeah” hela tiden?
Det är som svenska fotboll och hockeyspelare som alltid öppnar med ”nej”
Bröderna Yates är ju roliga, tvillingar som bekant, men den ena öppnar fan inte munnen när han pratar, man hör ju inget av vad han säger.
Noterar fö med mitt skarpa öga att Vismacyklisterna har likadana hjälmar, förefaller endast vara grafiken som är annorlunda på WvA samt Vinglegaards pottor.
UCI verkar ha tänkt på säkerheten inför avslutet idag också med +90 graderskurva 200-300 meter före målGårdagens krasch på upploppet hade helt klart kunnat undvikas om UCI faktiskt menade vad dom sa när dom vill öka säkerheten för cyklisterna. Minska utväxling och bestämma styrbredd mot att ha kurvor av denna typ innan mål är verkligen att sila mygg och svälja kameler.