[Kalender] Randonné 600 km Täby 2025-07-19, Bryggerirunda

Planerar att delta. Bokat boende i Ludvika. Funderar kring vägval genom Stockholm och söderöver. Funderar över om man bör köra cykelväg söderut. Sist körde jag nog gamla riksettan men känns som man kanske borde köra cykelväg till Vårby eller är det lugn trafik en lördagsmorgon? Det brukar ta lång tid och vara svårt att hitta om man inte kör bilvägen. Vädret verkar hur som haver vara toppen. Nästan så man blir sugen på att köra nonstop.

Om du följer rutten är det cykelbana fram till efter Fiskarhagens busshållplats,

Om du följer rutten är det cykelbana fram till efter Fiskarhagens busshållplats,
Nu kikade jag på spåret och när jag öppnar det så kör det inte cykel väg. Rött streck rutten gröna streck cykelväg. Så nu funderar jag igen på trafiken ;)
1752645509037.webp

Ah, just där i Bredäng så kan du välja efter macken om du vill hålla vänster på cykelbana ner i industriområdet eller höger på vägen, men det är under två kilometer lång sträcka. Strax innan pilen till höger på kartan så kan du köra cykelbana och då kommer du ut innan pilen till vänster.

Jag passar på att meddela här, Kontrollen i Uppsala är den "gamla vanliga", alltså OKQ8 Kungsgatan, GPX:n är tyvärr inte uppdaterad för den instickaren så det kan vara öätt att missa.
Alltså samma CP som Mälaren XL.

Jag passar på att meddela här, Kontrollen i Uppsala är den "gamla vanliga", alltså OKQ8 Kungsgatan, GPX:n är tyvärr inte uppdaterad för den instickaren så det kan vara öätt att missa.
Alltså samma CP som Mälaren XL.
Typ 10 år sedan jag körde men 60 mila och 40 mila. Men minns det som man kommer stora vägen ifrån Sala och sedan stämplar i typ första macken i Uppsala, efter man korsat en större väg. Vilket om jag inte missminner mig var en OKQ8. Så är det gamla så hittar jag den.

Fin runda det där. Sträckan genom Sörmland är fin-fin. Backarna till Gränges biter och sträckningen genom Bergslagen på kvällen är mysig. Tyvärr har inte macken i Uppsala nattöppet längre. Hade man tur spelades det hardcore techno därinne på småtimmarna.

Fin runda det där. Sträckan genom Sörmland är fin-fin. Backarna till Gränges biter och sträckningen genom Bergslagen på kvällen är mysig. Tyvärr har inte macken i Uppsala nattöppet längre. Hade man tur spelades det hardcore techno därinne på småtimmarna.
Instämmer är en ruggigt fin runda. Gränges, bergslagen och Harpsund längtar redan.

Typ 10 år sedan jag körde men 60 mila och 40 mila. Men minns det som man kommer stora vägen ifrån Sala och sedan stämplar i typ första macken i Uppsala, efter man korsat en större väg. Vilket om jag inte missminner mig var en OKQ8. Så är det gamla så hittar jag den.
Låter som du tänker på Shell Kvarnbolund (som nu är ST1).
OKQ8 Kungsgatan som är kontrollen är snarare på väg ut från Uppsala (om man kommer fr Sala och lämnar mot Knivsta) när jag kollar rutten.

Vilken rutt tog ni efter macken grusplanen i Bredäng?

Jag svär att det låg en mack där förra gången jag cyklade förbi!

Ojdå fick lite lät krampkäning och sedan en låsning i samband med lite sen undamanöver för att inte hamna i blöt asfalt. Fick kramp på insidan av högerlåret och sedan känningar. Inte haft kramp därinnan vad jag kan minnas. Bröt
20250719_185615.webp
för att undvika skador, då jag kör LEL om två veckor. Trevlig tur på det hela. Lite oklart varför jag fick kramp. Brukar få handkramp om jag dricker för lite. Benkramp om jag kör för hårt alt värmer upp dåligt.

Ojdå fick lite lät krampkäning och sedan en låsning i samband med lite sen undamanöver för att inte hamna i blöt asfalt. Fick kramp på insidan av högerlåret och sedan känningar. Inte haft kramp därinnan vad jag kan minnas. BrötVisa bilaga 781285 för att undvika skador, då jag kör LEL om två veckor. Trevlig tur på det hela. Lite oklart varför jag fick kramp. Brukar få handkramp om jag dricker för lite. Benkramp om jag kör för hårt alt värmer upp dåligt.
Ajaj men klokt beslut iom med LEL, lycka till i UK!

Någon form av RR.
Hade ingen plan eller bokat boende utan tänkte att det löser sig nog.

Efter lite trivselsnack vid start var det iväg. Efter ca 100 meter mötte jag Hittings glatt hejandes. Eftersom Wahoo inte klarar av att tala om innan man ska svänga så blev det ett gäng felkörningar men väl igenom stan så behövs det inte lika mycket detaljnavigering.
Allt flöt på fint till första CP där det fylldes vatten. Tappade räkningen på hur mycket vatten och vätskeersättning det gick åt men från CP1 till och med CP5 tömde jag två literflaskor mellan varje CP. Det var varmt!
Och vindstilla!
På väg ut från CP1 mötte jag Hittings glatt hejande.
Dagen flöt på fint med bara korta stopp på stämplingsplatserna för stämpling och fylla vatten. I Örebro blev det ett halvtimmesstopp på gräsmattan utanför Lidl. En kebabrulle att ta med från Mona Lisas i Fellingsbro. Mellan Fellingsbro och Grängesberg var det en del uppförsbackar men det snurrade på helt fint.
Någonstans i dessa trakter bestämde jag mig för att köra hela natten och så fick det bli.
Tog på varmare kläder och plockade fram lampor i Ludvika (måste uttalas på dialekt). Det var egentligen bara ett parti genom en reslig skog där framlampan behövdes i övrigt var det aldrig särskilt mörkt.
IMG_1162.webp

På väg ut från Fellingsbro. Bilden togs 00:06.

Började så smått få känningar i kroppen. I efterhand kan man konstatera att det var en dålig idé att byta sadel, styrstam, montera tempopinnar och köra en 60-milare med bara korta stopp.
IMG_1165.webp

Makalöst vacker natt. Ängelsberg kl 01:58.

Trots att det gjorde mer och mer ont snurrade det på fint förbi älvdans på ängar och utspridda hus fram till Sala. Från Sala var det ingen fröjd längre men nu var det bara spurten kvar. I Uppsala blev sömnbristen påtaglig. Sista milen till Täby konstaterade jag att 60 mil är för långt utan övernattning men på något sätt gick det också.
Slutstämplade kl 09:07.

Har loggat
616,78 km.
24:04:45 cykeltid.
2:01:27 stillastående.
Totalt 26:06:12.

Kom hem, startade en tvättmaskin, tog en dusch och sov komalikt i sju timmar.

Bra där och tackar för trevlig RR. Det måste rullat på bra mellan Fellingsbro och Ängelberg.
Hade ett rullsnitt strax över 28 km/h fram till Fagersta men därefter avtog det ganska snart.
Lite oklart hur IPhone parar ihop bild och namn men tog vad telefonen angav för platser.

Tillbaka
Topp