Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du tänker inte på Päronsplitt?"Wild West" med samlarbild hette nct annat som jag minns det.
Såklart!Du tänker inte på Päronsplitt?
![]()
Päronsplitt – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Optimalt att köpa tre kulor. Endast 25 kr/st.Guteglass i en riktig turistfälla, kajen i Nynäshamn. Kulorna var stora.Visa bilaga 781579
Ja, det stämmer. Jag tänkte fel där. Typ att den tredje kulan kostar bara 10 kr, men den fjärde kostar 15 kr, vilket ändå drar ned snittpriset...Fyra blir väl 22.50 st?
Festlig prissättning, borde ksk sätta sexåriga barnbarnet på att räkna ut en rimligare prislista åt dom! :DGuteglass i en riktig turistfälla, kajen i Nynäshamn. Kulorna var stora.Visa bilaga 781579
Fyra blir väl 22.50 st?Optimalt att köpa tre kulor. Endast 25 kr/st.![]()
Jo men du måste även tänka på relationen glass/strut, borde vara en dubbelstrut när man tar 4 kulor.Fyra blir väl 22.50 st?
Nu fintar du bort mig så jag blir alldeles yr i mössan!Jo men du måste även tänka på relationen glass/strut, borde vara en dubbelstrut när man tar 4 kulor.
Dvs 2 strutar med 2 kulor i varje borde kosta samma som en dubbel med 4 kulor?
Ja, det stämmer. Jag tänkte fel där. Typ att den tredje kulan kostar bara 10 kr, men den fjärde kostar 15 kr, vilket ändå drar ned snittpriset...Fyra blir väl 22.50 st?
Jag misstänker att strutarna inte är helt gratis. Jag köpte tre kulor och struten hade behövt vara lite större. Med fyra kulor behövs det en XL-strut.Festlig prissättning, borde ksk sätta sexåriga barnbarnet på att räkna ut en rimligare prislista åt dom! :D
Edit, åas pissedyrt så bättre skippa det helt!
Äh är det inte sånt som kallas probiotika? Dyrt och fint!Mjukglassen då?
![]()
Bakterier i mjukglassen på Gröna Lund: Ser allvarligt på det
”Vi ser allvarligt på det” • Parken ser nu över sina rutinerwww.tv4.se
Mjukglassen då?
![]()
Bakterier i mjukglassen på Gröna Lund: Ser allvarligt på det
”Vi ser allvarligt på det” • Parken ser nu över sina rutinerwww.tv4.se
Priserna antyder ett rån.Guteglass i en riktig turistfälla, kajen i Nynäshamn. Kulorna var stora.Visa bilaga 781579
Det står en glassvagn i Oxelösund där dom gör glassen varje kväll i vagnen så det är nya smaker varje dag beroende på vad som får tag i för ingredienser. 2 ganska små kulor 67 kr. Prisvärt för mig ändå med tänkte på allt pyssel. Jag tog citron/kamomill samt skogsbär/kanderade pumpakärnor.
Visa bilaga 781649
Du syftar på GB?Blott Sverige svenska glassar hava.
1972 eller tidigare eftersom 88:an saknas. Den kom efter samgåendet med Trollhätteglass. https://sv.wikipedia.org/wiki/TrollhätteglassHmm, när är den GB-menyn från? Känner inte igen alla och en del namn minns jag inte igen. Tex "Super Jet", hette inte inte den X-15?!
1970 enligt https://glaceglimtar.blogg.se/category/1970.html1972 eller tidigare eftersom 88:an saknas. Den kom efter samgåendet med Trollhätteglass. https://sv.wikipedia.org/wiki/Trollhätteglass
Köpt mjukglass som kommer i portionsförpackningar och som trycks ut med en speciell maskin, var skeptiskt men en av de godare mjukglassarna jag ätit!Ja, det kommer som en nyhet då och då för ägarna av mjukglassmaskiner, att de behöver göras rent.
God mjukglass är god, men ibland har jag fått något som bara smakade tillsatsämnen. Eller så hade de försökt att göra rent, men missat att skölja.
Räksorbé? Bläkfiskkula? Sill som topping?Två kulor på pappret, i praktiken fyra, 50 kr vid glasskiosken i Magnarps hamn. Ligger längs Kattegattleden. Skaldjursrestaurangen intill gör det till en mångfacetterad matdestination.
Visa bilaga 782426