Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
Dum fråga som inte riktigt passar här men jag ska beställa det sista till min räcerstålis som jag försöker bygga ihop och jag lyckas inte hitta vad man ska ha för vajer till campa ramreglage som dessa. Någon som kan leda mig till rätt vajer?
s-l1200.jpg

/Aldrig haft växlar på cykeln

Tjena!

Ville vajer som helst där "ändpluppen" passar i hålet. Ta med dig ett reglage in till närmsta cykelhandlare så får du rätt.

Stål!
Du skall ha en Campa-specifik växelwire. Om din cykelhandlare säger annat , byt handlare
Tjena!

Ville vajer som helst där "ändpluppen" passar i hålet. Ta med dig ett reglage in till närmsta cykelhandlare så får du rätt.

Närmsta cykelhandlare finns inte där jag bor men jag hör vad ni säger!
Jag får lägga en beställning på ett par olika Campa-vajrar så bör någon passa.

Tack!

Stål!
Vänner! Jag har en landsvägscykel som är lite för stor, och dessutom i aluminium. Nu går tankarna mot att jag skulle vilja ha en ram som passar, i stål, att transplantera till. Men jag vet inte var ni hittar alla fina cyklar? Budgeten är snäv, och jag fattar att det blir svårare av det. Finns det någon hemlig guldgruva som inte är tradera/blocket/facebook marketplace/happyride? Kanske någon hemlig källare med lösenord? Hemlig stål-orden?

Tack och hej

Stål!
Vänner! Jag har en landsvägscykel som är lite för stor, och dessutom i aluminium. Nu går tankarna mot att jag skulle vilja ha en ram som passar, i stål, att transplantera till. Men jag vet inte var ni hittar alla fina cyklar? Budgeten är snäv, och jag fattar att det blir svårare av det. Finns det någon hemlig guldgruva som inte är tradera/blocket/facebook marketplace/happyride? Kanske någon hemlig källare med lösenord? Hemlig stål-orden?

Tack och hej
det tråkiga svaret är nog att det är enklare och billigare att sälja din nuvarande och köpa en i stål. Om du inte vill lära dig meka vill säga. Stål-tråden och miayta-tråden kan dock vara guldgruvor för tips och ibland fynd. Men glöm inte det hemliga tdf-tecknet för att bli insläppt 😀

Stål!
det tråkiga svaret är nog att det är enklare och billigare att sälja din nuvarande och köpa en i stål. Om du inte vill lära dig meka vill säga. Stål-tråden och miayta-tråden kan dock vara guldgruvor för tips och ibland fynd. Men glöm inte det hemliga tdf-tecknet för att bli insläppt 😀
Min nuvarande cykel går inte att sälja för ett bättre begagnat tuggummi och jag lägger nog redan mer tid på att meka än att cykla :coffee:

Stål!

Tack och hej
Vad är det för ramstorlek du är på jakt efter?
Mvh

Stål!

Tack och hej
Håll koll på alla de engelska märken, återförsäljare mm. Inte nu men till hösten kommer det gärna ramar på rea. Sonder, Sigma, Condor, Merlin, Evans, SJS osv.

Stål!
Fyy fan!hur gick det med dig? Flög du över styret, eller vad hände?
Som vanligt efter en vurpa är det lite oklart hur färden från cykel till mark gick till, men det var mjuk mark där jag landade. Inga som helst känningar i efterhand som tur är.

Vattenflaskan på horisontalröret flög all världens väg, så antar att ståltråden träffade hjulet först och fjongade upp på flaskan.

Stål!
Har en fin stålram 56cm. Märke Cresent. Har varit utrustad med Campagnolo. Färg Rosa. Kan kanske skrämma bort någon. Själv tycker jag dock det är hur charmigt som helst!
Vill du ha ramen skänker jag bort den till dig. Vet själv hur det är att jobba med snäv budget!

Stål!
Har en fin stålram 56cm. Märke Cresent. Har varit utrustad med Campagnolo. Färg Rosa. Kan kanske skrämma bort någon. Själv tycker jag dock det är hur charmigt som helst!
Vill du ha ramen skänker jag bort den till dig. Vet själv hur det är att jobba med snäv budget!
Happy när det är som finast. Och rosa är det nya rosa, det snarare drar till sig intresse än avskräcker.

Stål!
Wow! ❤️ Finns var, och är det för bsa-gängat vevlager?

Rosa hade ju förresten matchat nuvarande styrlina bra!

Bilagor

• 20250621_200721.webp
    20250621_200721.webp
    2 MB · Besök: 130
Stål!
Wow! ❤️ Finns var, och är det för bsa-gängat vevlager?

Rosa hade ju förresten matchat nuvarande styrlina bra!
Jodå vevlagret är i gott skick och sitter ff kvar och är BSA gängat. Tror årsmod är ca 1990. Sadelstolpe ingår, men sadeln är nog inte mycket att ha. Har för mig att det är Cresents Svart/Vita. Vidare är ramen mkt fin. Helt utan några skador. Har även för mig att loggorna är helt oskadda. Tar dock inte gift på detta utan måste faktiskt kolla först..
Kan leta upp den och skicka bild, om du är intresserad. Sedan tillkommer så klart problem med lev. Kanske kan vi lösa detta.

Skriver du PAX, så är den din.

Stål!
Jodå vevlagret är i gott skick och sitter ff kvar och är BSA gängat. Tror årsmod är ca 1990. Sadelstolpe ingår, men sadeln är nog inte mycket att ha. Har för mig att det är Cresents Svart/Vita. Vidare är ramen mkt fin. Helt utan några skador. Har även för mig att loggorna är helt oskadda. Tar dock inte gift på detta utan måste faktiskt kolla först..
Kan leta upp den och skicka bild, om du är intresserad. Sedan tillkommer så klart problem med lev. Kanske kan vi lösa detta.

Skriver du PAX, så är den din.
PAX 🥲

Stål!
Tja, nu har den här racerramen legat orörd i ca 20 år. Lyckades idag, (lördag fm), leta fram den och plåta.DSCF2891.webp
Tyvärr finns ett antal missprydande skönhetsfläckar. Tyvärr fanns det inte i mitt minne att det var så. Men hsh är det en ram tillverkad av Mo/Cr-stål. Därmed nästan outslitlig! Detta trots sina 35år+

Här kommer utlovad bild. Vill du ändå ha ramen, så löser vi det...,

Ps bilden visar inte skavankerna, som dom ser ut i verkligheten! Har dock besiktigat ramen idag och några skador finns inte.
DSCF2891.webp

Stål!
Tja, nu har den här racerramen legat orörd i ca 20 år. Lyckades idag, (lördag fm), leta fram den och plåta.Visa bilaga 782635
Tyvärr finns ett antal missprydande skönhetsfläckar. Tyvärr fanns det inte i mitt minne att det var så. Men hsh är det en ram tillverkad av Mo/Cr-stål. Därmed nästan outslitlig! Detta trots sina 35år+

Ps bilden visar inte skavankerna, som dom ser ut i verkligheten! Har dock besiktigat ramen idag och några skador finns inte.
Visa bilaga 782635
Mycket fin skulle jag säga! Några följdfrågor har jag ändå; Är styrlagret för 1" styrrör och sväljer den mina FETA 23mm-däck tror du?

Stål!
Kan du mäta hur mycket styrrör som behövs (ungefär, jag har en gaffel men jag vet inte om den är gängad långt nog för att passa
Finns en 1” gängad gaffel från en identisk 56cm Crescent-ram här om det behövs annars. Gaffeln är rejält anfrätt, men den kändes solid när jag knackade lätt med hammare. Kanske för dålig, men det beror väl på hur vågad man känner sig. För övrigt finns så gott som hela cykeln kvar så om affären med @Koltrasten går igenom kan jag säkert även bistå med andra delar om det skulle behövas.
08B239D9-0942-4F36-A58D-826FD8E5F867.webp

Finns antingen i Västmanland eller i Linköping. Givetvis är alltihop gratis, redigt less på att skrotet tar upp plats på vinden

Stål!
Tja, nu har den här racerramen legat orörd i ca 20 år. Lyckades idag, (lördag fm), leta fram den och plåta.Visa bilaga 782635

Visa bilaga 782635
Jag tror banne mig det är samma ram som på mitt Crescentprojekt som aldrig blir klart!
Isåfall är det Tange Mangaloy 2001 rör i den.
Är det ett Sugino vevlager, ser inte riktigt?

Stål!

Visa bilaga 782635
En sån där men några årsmodeller tidigare var min första racer i yngre år. Den rosa färgen och sadel och styrlinda i vitt. Den var 10 växlad o jag kände mig som klassens kung när jag fick börja ha den till skolan.

Stål!
1" styrrör? Svar Ja.
Hm,,, 23mm däck, är knappast feta!
Finns en 1” gängad gaffel från en identisk 56cm Crescent-ram här om det behövs annars. Gaffeln är rejält anfrätt, men den kändes solid när jag knackade lätt med hammare. Kanske för dålig, men det beror väl på hur vågad man känner sig. För övrigt finns så gott som hela cykeln kvar så om affären med @Koltrasten går igenom kan jag säkert även bistå med andra delar om det skulle behövas.
Visa bilaga 782659
Finns antingen i Västmanland eller i Linköping. Givetvis är alltihop gratis, redigt less på att skrotet tar upp plats på vinden
Hörni vänner, jag ser den redan framför mig! Jag är mycket tacksam! Budgeten är som sagt stram, men inte helt obefintlig, låt mig iallafall betala för frakt och något till fikat som tack!

Stål!
Gott, om du lovar komma med bilder, står jag för frakten. Skall bli mkt kul att se om hojen kan få en ny "Själ"! Räkna dock med motgångar, i form av mekprobl. Dock inga dolda fel på ramen. Skickar med styre och styrstam, för har flera, som bara ligger och "skrotar"...
Är bortrest fram till första veckan av Augusti.
Lämna Pm ang adress, så hör jag av mig!

Stål!
Hörni vänner, jag ser den redan framför mig! Jag är mycket tacksam! Budgeten är som sagt stram, men inte helt obefintlig, låt mig iallafall betala för frakt och något till fikat som tack!
Tips! Till "Sysse". Ta emot Framgaffeln, som "IVI" bjuder på. Slipa ner gaffeln och lacka. Kan se att det skulle passa med "Svart" och lägg på ett lager klarlack efteråt.

Stål!
Gott, om du lovar komma med bilder, står jag för frakten. Skall bli mkt kul att se om hojen kan få en ny "Själ"! Räkna dock med motgångar, i form av mekprobl. Dock inga dolda fel på ramen. Skickar med styre och styrstam, för har flera, som bara ligger och "skrotar"...
Är bortrest fram till första veckan av Augusti.
Lämna Pm ang adress, så hör jag av mig!
Jag ställde samma krav på bilder när jag gjorde mig av med en ram nyligen, självklart kommer det en byggtråd!

Tillbaka
Topp