Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
- och jag vill hävda motsatsen sålänge vi pratar om privata bostäder.Att jag har en misstanke om att inte så många tar fram förimpedansen och räknar på kortslutningsströmmen när man ska byta ut jättebra diazedsäkrings-centraler till nya dåliga dvärgbrytar-centraler med fel Ik som blivit så populärt, tja.
- och jag vill hävda motsatsen sålänge vi pratar om privata bostäder.
Och rätt utförd såklart.
Det heter inte nödig kännedom sedan 34 år utan kunskap och färdighetKoppla en stickpropp kräver ingen behörighet.
Enbart nödvändig kännedom.
Och den kan ju tex. inhämtas här av folk som kan.
Men innebörden är troligen densamma!Det heter inte nödig kännedom sedan 34 år utan kunskap och färdighet![]()
Som sagt, man behöver inte vara behörig för att koppla en stickpropp.Om du behöver fråga är du inte behörig ?
Har fått detta godkänt av en annan amatör-elektriker.En fråga bara till TS.
Du har koll på vilken färg som jordledaren har?
Det ser helt OK ut! Man anar ju tom en gul/grön tråd till jordanslutningen.Har fått detta godkänt av en annan amatör-elektriker.
Visa bilaga 783081
Men ber såklart aftonbön varje kväll ändå. För säkerhets skull.
Har fått detta godkänt av en annan amatör-elektriker.
Visa bilaga 783081
Men ber såklart aftonbön varje kväll ändå. För säkerhets skull.
Om dina barn dör så gör du annorlunda nästa gång?Jag brukar pröva mig fram, såsom en sann empiriker.
Har inga barn, längre.Om dina barn dör så gör du annorlunda nästa gång?
Låter illa. Har du slarvat med det elektriska tidigare?Har inga barn, längre.
Något för Lika som bär-tråden?Det ser helt OK ut! Man anar ju tom en gul/grön tråd till jordanslutningen.
Men, bara för att vara en jobbig jäkel, du kanske kunde få in jordkardelerna lite mer under jordskruven.
Anledningen till att ha en längre jordkabel är att man förlorar jorden sist om någon drar hårt i sladden. Det är extra viktigt när man installerar elskåp eftersom det grävs upp en del markkablar. Det känns mindre viktigt i din kabel, tycker jag så länge du inte tar tag i kabeln och rycker när du drar ur den ur uttaget. De flesta hus har ju jordfelsbrytare nu.
Bra där!Ser väl bra ut, svårt att se men ser ut som jorden är kortare än de andra. Det är inte så bra på en förlängningssladd även om det är bra dragavlastning som på den här. Den som inte är spänd än.