Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De ser ju fräschare ut än vad jag gör efter en 50km klubbrundaSå här glad blir man när man hinner med färjan. Sen blev det väl karaoke halva natten, minst. Visa bilaga 784484
Ja, där har du lite att jobba på.Sjukt att de kan se så pigga ut.
Den övre bilden med bildtext är fortfarande något av det bästa internet har producerat under de 30 år jag hängt på nätet.
Jo, det är just summan av Mollos uttröttat apatiska ansikte kombinerat med Hektors nästan skrämda, "jag avskyr det här"-uttryck som gör bilden. :-) Så många känslor i ett! Och den väldigt förklarande texten då.Sanningen att säga ser Hektor nästan mindre road ut än @bigmollo på den bilden. Sen finns ju också den där Hektor står och hänger över styret. Var den från samma LEL eller någon annan upplaga? Hittade den inte i min snabba sökning.
Måste vara nått filter?Sjukt att de kan se så pigga ut.
Mike Fawcett ser ut att ha kört in nästan en timme på Sörman sedan de valde olika vägar, med liknande tid för sovstopp. Går ju inte att säga att det bara är p g a vägvalet (eller om det ens var bättre alls), men helt galet verkar det inte ha varit iaf.Han har ju fått en följare på den vägen nu vart fall, nr 196. Beroende på hur vägen ner mot Florens är så kanske det inte ändå blir någon jätteförlust, men något genidrag verkar det ju inte varit.
Har du kollat hur det slagit mot andra som var "runt honom" när de kom ner på slätten efter Assietta-parcouren? Tänker att fler "mätpunkter" gör det lättare att bilda sig en uppfattning om vägvalets lämplighet.Mike Fawcett ser ut att ha kört in nästan en timme på Sörman sedan de valde olika vägar, med liknande tid för sovstopp. Går ju inte att säga att det bara är p g a vägvalet (eller om det ens var bättre alls), men helt galet verkar det inte ha varit iaf.
Visa bilaga 784494
I den mån man ska lita på dessa siffror så är Bosoni den som har klart högst snittfart när han cyklar.VB rycker efter färjan. The race is on!
Nej, ska kolla på det. Fawcett verkar också ha varit snabbare än #196 som följer honom.Har du kollat hur det slagit mot andra som var "runt honom" när de kom ner på slätten efter Assietta-parcouren? Tänker att fler "mätpunkter" gör det lättare att bilda sig en uppfattning om vägvalets lämplighet.
Moritz har mer tid på cykeln. Kan bli viktigt.I den mån man ska lita på dessa siffror så är Bosoni den som har klart högst snittfart när han cyklar.
Visa bilaga 784495
Så, inte helt överraskande att han kan dra ifrån.
Nu har de ju fått vila på båten också.Moritz har mer tid på cykeln. Kan bli viktigt.
Vilket också innebär att han har mindre möjlighet att öka andelen tid på cykeln än Bosoni i "slutspurten". Sen beror det förstås på om den tiden som inte är på cykeln är vila eller "drälltid" vid proviantering och annat. Där säger ju trackingen inget.Moritz har mer tid på cykeln. Kan bli viktigt.
Kollade snabbt och navigationen mot CP5 är inte helt självklar.Blir intressant att se om de två i täten kommer att följa ungefär samma rutt efter parcours 5 till slutparcoursen eller om de har betydande skillnader i ruttval.
Han har nog förlorat lite på den längre vägen. Placeringsmässigt verkar det inte ha haft så stor påverkan, men t ex Lael Wilcox och Florian Kraschitzer verkar ha haft en extra sovpaus (om jag inte har missat något ställe där Fawcett har sovit). Här är två bilder där jag har försökt använda samma skala.Nej, ska kolla på det. Fawcett verkar också ha varit snabbare än #196 som följer honom.
Så här glad blir man när man hinner med färjan. Sen blev det väl karaoke halva natten, m
Bra mf för Van RyselSå här glad blir man när man hinner med färjan. Sen blev det väl karaoke halva natten, minst. Visa bilaga 784484
Nähä, Bosoni är oenig med mig. Gissar att han har rätt.SH38 + SH37 känns väl f.ö. som en rätt sannolikt val från parcoursen till CP5? Eller finns rimliga alternativ? Visserligen verkar det vara en del grusväg men jag ser ingen bättre väg över bergen och att åka tillbaka parcoursen, ner på platten och försöka runda blir mkt längre.
Fast vägen via Grenoble testades ju tidigt i denna upplaga.Visa bilaga 784522
Min favvofinne Mikko Mäkipää ute på egna äventyr som han brukar. Lite besviken är jag dock på att han inte cyklar upp på Iseranpasset när han ändå är i "närheten".
Ja, och de verkar göra samma vägval. Bosoni trummar på med 27 i snitt som det inte finns en morgondag. Vi får se om det håller. Möjligen vill han ha ordentlig distans inför ett ordentligt sovstopp.Långt stopp för Moritz upp vid parcours 5. Nu verkar han åter vara igång och på väg tillbaka ner p.s.s. som Bosoni. Fransmannen är dock nu ett par timmar längre fram.
Jag slängde in sträckan melan parcoursen och CP5 i Komoot och fick följande varianter beroende på om jag tvingade den att välja gruset rakt över berget eller lät den föreslå rutt själv. Ser ut som Bosconi loitar på Komoot. Svårt att sia om hur dåligt underlaget är över berget. Google streetview ger detta som ledtråd men det är punkten närmast Komsi på slutet av sträckningen.
Faktiskt ännu en negativ aspekt på den här färje/väg-dragningen. Jag tror inte (hoppas) att vi får återse den i framtiden. Med åtminstone 2 avgångar/dygn så kanske men bara kanske.Känns f.n. lite avslaget kring placeringarna bakom de två i täten. Färjan gör ju att de på placering 3-7 kan "cruisa" ner till hamnen i Bari och det finns ingen anledning att försöka trycka på mer än vad som krävs för att komma fram med rimlig marginal till dess färjan ska gå.