[Kalender] SSSM 2025 i Jädraås

Det behövs fler. Det här blir jättekul. Även om det är ett skoj-SM finns det alltid några som är helt grymma och fightas längst ifrån den hedrande positionen som "Dead fucking last". Att tro att man ror hem segern kan bita en i utväxlingen och i smalbenet. Att bli "Last man standing" kan göra morgondagen och kanske dagen efter det, helt oförglömliga på ett mindre angenämt sätt.

Jag har hört att Mudfuzz kommer. Han borde inte ha svårt att anmäla sig.
Då kanske vi kan köra en favorit i repris isf 😅
IMG_9350.webp

Eftersom jag tydligen har jävligt svårt att följa banmarkeringar så funderar jag seriöst på att skippa min patenterade ”efter starten pink”. Behöver nån att ta rygg på för att hitta runt banan 😋

Anmälningarna tickar in 😀
Nu är alla stugor på JAIK-vallen bokade men det finns massor av annat boende på bland annat Jädraås Herrgård som vill att ni ringer eller mailar om boende då dom har tagit bort onlinebokningen den helgen för att ha koll så att alla singlespeedare får plats.
Stugor och lägenheter via air-bnb och ett hus som Jädraås Mat hyr ut.

Om vi ska börja nörda ner oss i utväxlingar då... Det är kuperad terräng i Jädraås med omnejd så det blir en å annan jobbig backe. Jag kör 33x20 på en 29" med stora 3" däck och jag får jobba hårt upp för den längsta backen. Banan kommer att vara ca 20km med otroligt blandat underlag från lite lite asfalt, grusväg, släta stigar, steniga stigar till bröt och backar. Helt omöjligt att ha "rätt" utväxling med andra ord 😀
Ska man cykla fort på dom lätta delarna och pushbajka där det är jobbigt eller ska man veva sig runt i makligt tempo överallt? Jag väljer det senare isf...

Anmälningarna tickar in 😀
Nu är alla stugor på JAIK-vallen bokade men det finns massor av annat boende på bland annat Jädraås Herrgård som vill att ni ringer eller mailar om boende då dom har tagit bort onlinebokningen den helgen för att ha koll så att alla singlespeedare får plats.
Stugor och lägenheter via air-bnb och ett hus som Jädraås Mat hyr ut.

Om vi ska börja nörda ner oss i utväxlingar då... Det är kuperad terräng i Jädraås med omnejd så det blir en å annan jobbig backe. Jag kör 33x20 på en 29" med stora 3" däck och jag får jobba hårt upp för den längsta backen. Banan kommer att vara ca 20km med otroligt blandat underlag från lite lite asfalt, grusväg, släta stigar, steniga stigar till bröt och backar. Helt omöjligt att ha "rätt" utväxling med andra ord 😀
Ska man cykla fort på dom lätta delarna och pushbajka där det är jobbigt eller ska man veva sig runt i makligt tempo överallt? Jag väljer det senare isf...
Men vaf..n, jag som "cyklar" i ca 20 km/h i trivselkadens+ på min och inte har en aning/knappt kört ss, ska jag få köra 12-delat eller måste jag avanmäla mig 🫣

Borde kunna få ihop det. Jag kör upp från Nynäshamn, oklart när, slaggar i bilen på plats. Oklart om det kommer med nån Vizsla men antagligen inte, han är inte lika uppfostrad som JLarssons på lokal.

Tjena!

Ska se om jag kan få med mig någon mer från mörka Småland så det inte blir så hiskeligt mycket soppa pengar. *Host* @iMats
Har givetvis funderat på detta men har ingen ss längre. Den gamla Konan är konverterad till 1x8 och rullar lite då och då på asfalt bara. Fick knäproblem med den plötsligt. Det är väl åldern som tar ut sin rätt och jag kan inte köra med för låg sadel. Ståcykling är inte aktuellt i mina trakter.
Har lite span efter ny/beg och lite modernare ss men just nu går resurserna till ett projekt med fyra 13”-hjul istället…

Iaf. på ämnet. Jag åker gärna med någon med bil från Stockholm. Jag har för avsikt att vara med på alla programpunkterna dvs. fredag-söndag i Jädraås. Har körkort(kan turas om), lättpackad cykel och bensinpengar på banken.

Tillbaka
Topp