Laan84
Aktiv medlem
Cykelvasan 2025
Fick du ett nytt mail?Nähe, från startled 29 fram till led 10 bidde det plötsligt. Det var värst. Jag får ligga på rulle på dottern dagen innan, så får det bli.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fick du ett nytt mail?Nähe, från startled 29 fram till led 10 bidde det plötsligt. Det var värst. Jag får ligga på rulle på dottern dagen innan, så får det bli.
Japp.Fick du ett nytt mail?
Kommer fungera fintVisa bilaga 785218
Beslut utan återvändo. Kommer inte hinna byta imorgon då resan uppåt börjar. Så dessa är vad som får ta mig i mål. Kör min standard, 30 PSI.
(Kanske slänger med ett par Vittoria i bilen utifall jag får däckfrossa. Men chansen att jag byter på parkeringen är 0%)
Jag tror stenhårt på tb/tbSamma här, ingen återvändoVisa bilaga 785223
Tänk till nu Andersson! Det är inte asfalt. Det blir fula skitiga skrubbsår... Se till att köra rejält snabbt så du inte hinner sjunka ner i skiten. Ett brett och slätt däck är att föredra, gärna ett utan den vanliga rundningen. Ett som inte gräver ner sig! Så mjukt gummi du kan hitta.Samma här, ingen återvändoVisa bilaga 785223
Med det ledet och den tiden kommer du köra om många tusen cyklister.Startled 32 :-) får se hur många man kör om eller blir omkörd av :-) ingen aning om tid men under 3:30 ska man väl kunna göra ?
Nej. Men det kan vara kul att ha.Behöver man gpx till detta….?
Respekt!Det här blir mitt vapen som jag hoppas kunna cykla i mål på runt 4 timmar. 47mm och 30psi.
Visa bilaga 785229
Varför?Nej. Men det kan vara kul att ha.
Jag har lagt in förra årets och tänker att den är close enough.
1,7 / 2,0-ish. Snackar vi däckdimension eller bar?Kör ÖS startled 1. Fulldämp - Canyon Lux Trail, Vittoria Mezcal fram 1,7-ish och Peyote bak 2.0-ish. Är i Hundfjället nu och vädret har vart blandat. Ömsom vin omsom vatten, mest vatten och vind. Laddar upp med att försöka bli av med magsjuka. Känns helt optimalt :)
Nån som förresten vet vart den officiella tidtagningen startar i ÖS. Är det vid vägövergången innan första backen? Brukar ju vara nån variant på masterstart.
Jag försökte se på förra årets film var tidtagningen började men såg inget som tydligt var en sån övergång.Kör ÖS startled 1. Fulldämp - Canyon Lux Trail, Vittoria Mezcal fram 1,7-ish och Peyote bak 2.0-ish. Är i Hundfjället nu och vädret har vart blandat. Ömsom vin omsom vatten, mest vatten och vind. Laddar upp med att försöka bli av med magsjuka. Känns helt optimalt :)
Nån som förresten vet vart den officiella tidtagningen startar i ÖS. Är det vid vägövergången innan första backen? Brukar ju vara nån variant på masterstart.
JajamenKommer happy att fotografera i helgen?
Inte konstigt att det känns lite när man kör uppför denFörsta backen är ganska precis 2km lång med en lutning på i genomsnitt 9% eller 178 höjdmeter.
Jag kommer försöka ta det lite lugnare uppför första backen i år. Förra året var jag nästan gråtfärdig innan jag kom upp. Jag håller med om att den kommer lite nära efter start, men det är å andra sidan skönt att dra av plåstret snabbt.Inte konstigt att det känns lite när man kör uppför den
Hade hellre haft den efter en mil när man är ordentligt igång och det värsta adrenalinet har lagt sig. Lätt att trycka på för hårt i den. Men svårt att ändra….
Var?Jajamen
Innan Risberg förra året.
Fick du tag i någon laddare?Någon som vet återförsäljare i Mora eller Falun eller ännu hellre för all del Rättvik där jag befinner mig nu som kan ha en laddare till SRAM AXS batteri på hyllan. Ska cykla Vasan på lördag och glömde laddaren hemma. Funderar också på att köpa ett extra batteri att ha i reserv.
Och ni har väl tippat på er sluttid i Vasan på:
De skänker 10kr för alla som tippar till Barncancerfonden.
Det kommer finnas en skylt strax innan där vår fotograf sitter, men det är mot slutet tror jag. typ 2.5 mil kvar kanske
Vi snackar Mescal 2.4 med 1,7 bar och Peyote 2.4 med 2 bar1,7 / 2,0-ish. Snackar vi däckdimension eller bar?
Jag är klen. Med ”climb”-funktionen i datorn blir backarna och avståndet till mål lite mer mentalt uthärdligtVarför?
3:45. Vanliga vasan för ett antal år sedan.Det är bara kul när det är kladd och fart
Vilken är eran bästa tid?
Min är 4.17
2024
Cykel ner är att föredra framför att åka bil. Osäker på hur lång tid det kan tänkas taJag startar i grupp 28 (11:10) med mina två grabbar. När jag körde helvasan sist 2014 cyklade vi ner till starten från Lindvallen. Det är väl fortfarande ok att göra det. Vad tar det ungefär? Minns inte riktigt :)
Oj den jättebranta backen ner mot ica maxi ?Jag startar i grupp 28 (11:10) med mina två grabbar. När jag körde helvasan sist 2014 cyklade vi ner till starten från Lindvallen. Det är väl fortfarande ok att göra det. Vad tar det ungefär? Minns inte riktigt :)
3.38 förra året. Får se vad som händer i år. Jag vurpade och drog på mig en lårkaka i förrgår. Det får bli vad det blir.Det är bara kul när det är kladd och fart
Min är 4.17
2024
Jag kör CV30 med min dotter. Förra året körde vi på 3.38. Hoppas på att komma närmare 3 timmar denna gång...Det är bara kul när det är kladd och fart
Min är 4.17
2024
Jag funderar på klara eftersom man ser bättre genom dem när det droppat ner svett på dem från hjälmen och man blivit tvungen att försöka torka av dem med fingrarna. 09.10... Då är det ju nästan så du har en glasögonsponsor.Jag velar fram och tillbaka vilka glas man ska ha i glasögonen imorrn. Mörka eller klara?
Startar 09.10..
Jag kommer att köra mörka för jag har inga andraJag velar fram och tillbaka vilka glas man ska ha i glasögonen imorrn. Mörka eller klara?
Startar 09.10..