Får ej loss batteri, Shimano, Crescent

Jennyc

Medlem
IMG_7205.webp

Får inte loss batteri, går ej att vrida på nyckeln. Någon som har erfarenhet?

Visa bilaga 787922
Får inte loss batteri, går ej att vrida på nyckeln. Någon som har erfarenhet?
Inte med batterilås, men med ett vanligt cykellås. Det löstes genom att spruta in lite kedjespray. Kanske inte bästa medlet. Det finns bättre låssprayer. Det kan finnas smuts i låset, som löses/sköljes bort med spray. Risken med fel typ är att det kommer olja i låset, som sen samlar smuts.

Inte med batterilås, men med ett vanligt cykellås. Det löstes genom att spruta in lite kedjespray. Kanske inte bästa medlet. Det finns bättre låssprayer. Det kan finnas smuts i låset, som löses/sköljes bort med spray. Risken med fel typ är att det kommer olja i låset, som sen samlar smuts

Inte med batterilås, men med ett vanligt cykellås. Det löstes genom att spruta in lite kedjespray. Kanske inte bästa medlet. Det finns bättre låssprayer. Det kan finnas smuts i låset, som löses/sköljes bort med spray. Risken med fel typ är att det kommer olja i låset, som sen samlar smuts.
Låset/batteriet är helt nytt, inte använt cykeln mer än två gånger så borde väl ej hunnit bli rostigt eller smutsigt

Om cykeln bara är använd två gånger, så är den så pass ny att butiken där den är köpt borde kunna hjälpa dig. Jag fick f.ö hjälp av en cykelverkstad, som inte ville få betalt för hjälpen. Det borde den cykelbutik där cykeln är köpt också ställa upp med.

Om cykeln bara är använd två gånger, så är den så pass ny att butiken där den är köpt borde kunna hjälpa dig. Jag fick f.ö hjälp av en cykelverkstad, som inte ville få betalt för hjälpen. Det borde den cykelbutik där cykeln är köpt också ställa upp med.
Jag köpte den begagnad men med nytt batteri (kom i originalförpackning) via en cykelåtervinning som ligger 5 mil bort tyvärr.

Tillbaka
Topp