nilskarlsson
Aktiv medlem
Hur var din cykelträning idag?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Uppenbarligen en spännande tur
Riktigt trevlig, trött sista biten dock efter 3V träningsuppehållUppenbarligen en spännande tur![]()
Du får ursäkta men lyfte du 57 ton på ett pass?????Visa bilaga 787866Inte mycket till cykelträning men väl ett benpass på gymmet. Har halverat vikten på nästan varje övning och kompenserar med fler reps.
Det var ett bra pass men hälften av vikten är höftabduktion 91 kg * 50-60 reps per set.Du får ursäkta men lyfte du 57 ton på ett pass?????
Imponerade oavsett! Du har ju juckat vikten på en rätt full lastbilDet var ett bra pass men hälften av vikten är höftabduktion 91 kg * 50-60 reps per set.
Ja, jag baserar min träning på Z2-pass, helst 2 av tre iaf. När kropp medger och lust finns sticker jag in klubbrundor/fartpass. De senare med stor försiktighet och närmast på undantag.Lite lugnare zon1 och zon2 kanske passar ryggen bättre. Bra för humöret att ändå vara ute och trampa lite. Krya på dig!
Inte om man gör allt annat som hör till vardagen före 'träning'...Är det redan Zwift-säsong...? Det är väl fortfarande ljust ute på kvällarna några veckor till innan det stora vemodet rullar in... :-(
Jag kan min stad. Men känner inte alls igen mig. Plats?Lugn sensommarrunda i östra förorterna.
Visa bilaga 788255
Den "nya" bron från Kvarnholmen till Nacka, väster om Nacka strand, fotad åt ost/ostnordost. Blockhusudden till vänster om vattnet, Nacka strand till höger. Fyren ute i vattnet är just Blockhusuddens fyr.Jag kan min stad. Men känner inte alls igen mig. Plats?
Generad... Åker där varje vecka. Haha.Den "nya" bron från Kvarnholmen till Nacka, väster om Nacka strand, fotad åt ost/ostnordost. Blockhusudden till vänster om vattnet, Nacka strand till höger. Fyren ute i vattnet är just Blockhusuddens fyr.
Jag med, nästan, typ. Cyklat över bron en gång, efter att ha haft ärende på ön o kastat mig upp för 18%an innan bron, men passerar farleden regelbundet när jag lotsar fartyg in till Stadsgården eller Hammarby sluss...Generad... Åker där varje vecka. Haha.
Ah, se där. Får väl gå och köpa såna där wattpedaler så att jag får både FTP och vo2max ur klockan.Den säger likadant till mig men lyfter ftp'n så jag tror kanske inte att vi ska lyssna så mycket på Garmin.
Den säger 858 Optimal före dagens pass, och samtidigt 'Bibehållen' och 'Brist på anaerobisk aktivitet'.
Ftp + 3 watt under fyra dagar av just bibehållen![]()
Härligt att du kommer ut igen! På asfalt också!
Jag kör aldrig långa pass, gör några 8-9 milare inför lopp om jag ska köra nåt, annars försöker jag bara sprätta runt på mina 5-6-7 milare och ta i i backarna.Fick äntligen tummen ur och kom ut på en tvåtimmarstur i kväll. Har inte haft lust att cykla på hela veckan. Förra söndagen blev visst lite väl mycket. Är det bara jag som tycker det är svårt att hitta en lagom balans mellan flera och kortare pass och färre och längre pass?
Nej, tyvärrFick äntligen tummen ur och kom ut på en tvåtimmarstur i kväll. Har inte haft lust att cykla på hela veckan. Förra söndagen blev visst lite väl mycket. Är det bara jag som tycker det är svårt att hitta en lagom balans mellan flera och kortare pass och färre och längre pass?
Jag kan iofs tänka mig att det är en erfarenhetsfråga. Förr eller senare hittar jag väl någon modell som känns lagom för min nuvarande nivå. Bränner man ut sig på några alltför långa pass så blir det väl naturligt att man drar ned lite på längden på de längsta passen tills man känner att man vill utmana kroppen ytterligare ett snäpp igen. Jag vill ju fortfarande tro att kroppen orkar lika mycket som för 20 år sen...Nej, tyvärr
Zwift ger oftast kortare för mig i och för sig.
Jag var (ju) i Norge o cyklade 3 dar i rad, nu i sommar, efter det tog det över en vecka innan jag hade återfått nån sorts ork.... Bränner man ut sig på några alltför långa pass....
Jag vill ju fortfarande tro att kroppen orkar lika mycket som för 20 år sen...![]()
Det svåraste just nu är att ta sig ut med cykeln. Väl ute är det alltid härligt, trots att jag kör samma sträckor hela tiden. Ju mer jag cyklar desto lättare blir återhämtningen efter långpassen också. Men jag är ju relativ ungdom fortfarande (dock inte 6 år gammal som användarnamnet kanske indikerar.)Fick äntligen tummen ur och kom ut på en tvåtimmarstur i kväll. Har inte haft lust att cykla på hela veckan. Förra söndagen blev visst lite väl mycket. Är det bara jag som tycker det är svårt att hitta en lagom balans mellan flera och kortare pass och färre och längre pass?
Blev en härlig fikarunda idag, fantastisk sensommardag med klarblå himmel och krispig luft. Förlängde min standard-fikarunda med en sväng förbi Hindås så det blev 10 mil (och en hel del fler höjdmeter).
Just som jag hade påbörjat en jättelång backe upp mot Hindås så blev jag passerad av en käck jävel på elcykel som ropade "Du skulle köpt en elcykel!!". Jag svor inombords men kunde inte hitta på någon dräpande replik utan fick bara fram ett mjäkigt "Ja, hahaha..." mellan mina ansträngda andetag. :-(
Visa bilaga 789444
Ja mindre risk därHärligt att du kommer ut igen! På asfalt också!![]()
Riktigt bra träningspass.Standard varvet på näst bästa tid. Irriterande att hamna 0,1 under i snittfart. 61,7 km och 624 höjdmeter. Har inget relevant att skylla på. Borde gått snabbareVisa bilaga 789231