En cykel att härska över dem alla? N-1?
Får glädjas åt det lilla....Du har åtminstone inte två karate monkeys och vill ha en lowside.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Får glädjas åt det lilla....Du har åtminstone inte två karate monkeys och vill ha en lowside.
Ajajaj, där föll ju hela caset för en Sardinha, till viss del!Karate monkeyn och sardhinan har bägge två 483mm a-c gafflar och är dämparkorrigerade för 100-120mm slag
Visa bilaga 788615
Surly lowside är en den inte-dämparkorrigerade varianten med 420 gaffel om jag minns rätt
Visa bilaga 788614
Jag tror det var SingularenAjajaj, där föll ju hela caset för en Sardinha, till viss del!
Tyckte väl att den såg lite lång ut den där gaffeln när jag postade bilden ovan.. Men vad är det jag har drömt då? Var det version 1 av Sardinhan som inte var dämparkorrigerad? Eller blandar jag ihop den med Singularen jag byggde om för några år sedan? Letade efter tråden där detta diskuterades utan framgång, men du brukar ju ha koll på vad jag yrar om...![]()
Nordestramarna är CHONKERS, får väl t.om surly att se lätta ut?Tycker däremot att nordest albarda såg rätt vettig ut. Hmm, the thick plottens här.

Har redan en karatemonkey, så det är därför den följer med som referens! Men håller med om att konan är fin.Glöm inte Kona Unit X om du börjar snegla på Karate Monkey eller liknande. Det är den jag kör som Allt i allo hoj. 29tum vs 27,5 på karate monkey
Visa bilaga 788633
Ah, missade det men då har du ju rätt cykel redan, sätt på lättare 29tums hjul, snabba däck, inner barends för mer aero/komfort och körHar redan en karatemonkey, så det är därför den följer med som referens! Men håller med om att konan är fin.
Helvete, det är ju skit när min escape-plan i form av en härlig Sardinha som svaret på livets stora gåta raseras bara sådär!Jag tror det var Singularen
V1 var också dämparkorrigerad!
tänk om mitt huvud funkade lika bra till annat som det gör till onödigt cykelvetande
Nordestramarna är CHONKERS, får väl t.om surly att se lätta ut?
Edit, grafik:
Visa bilaga 788631

Inte jättemånga alternativ åtminstone. Crust harngn. Surlys bridgeclub.Helvete, det är ju skit när min escape-plan i form av en härlig Sardinha som svaret på livets stora gåta raseras bara sådär!
Är det så illa att det alltså inte finns en ganska lätt men ändå biffig stigcyklarcykel med gott om däckutrymme, modern geo och smala stålrör utan dämparkorrigering? Sjukt störigt när man hamnar i segmentet "ingen annan i hela världen behöver en sån här grej så jag måste tillverka den själv".
Eller, jag och L.and kanske kan samköpa så behövs iallafall två..![]()
Jag ska dock erkänna att jag är hyfsat säker på att jag kör 34t på min idag, men det är på det ökända att det går...karate monkey dokumentationen skrevs när boost var 52mm kedjelinje, så ett modernt parti med 55mm kedjelinje borde klara 34t iaf. Kanske t.om 36t?
Visa bilaga 788701Visa bilaga 788702Visa bilaga 788703Visa bilaga 788704Visa bilaga 788705
Inte jättemånga alternativ åtminstone. Crust harngn. Surlys bridgeclub.
Men helt klart ett begränsat utbud. Speciellt om man vill ha lite modernare geo.
Är lite upprörd att surly kör 44mm styreör på lowsiden. Annars hade det verkligen varit en modern 1x1
Det är inget fel med 44, det passade bara inte in på en stålram med tunna rör som aldrig kommer se en dämpareÄr inte 44mm bra nu heller? Vad ska man då ha?
Ska du inte ha 1 1/8 heller?Det är inget fel med 44, det passade bara inte in på en stålram med tunna rör som aldrig kommer se en dämpare
Ja, ett vanligt rakt styrrör för 1 1/8Ska du inte ha 1 1/8 heller?
Attans. Kollade Crust igår men de är för special. Tilltalar mig verkligen i sin avighet, men de är i slutänden för aviga för att vara bra. Korta och tunga känns som ledorden, även om det finns några bockstyreramar som verkligen har en helt unik tilltalston.Inte jättemånga alternativ åtminstone. Crust harngn. Surlys bridgeclub.
Men helt klart ett begränsat utbud. Speciellt om man vill ha lite modernare geo.
Är lite upprörd att surly kör 44mm styreör på lowsiden. Annars hade det verkligen varit en modern 1x1
lycka till med det!Släpper detta och gör lite nytta istället.![]()
Helvete, det är ju skit när min escape-plan i form av en härlig Sardinha som svaret på livets stora gåta raseras bara sådär!
Är det så illa att det alltså inte finns en ganska lätt men ändå biffig stigcyklarcykel med gott om däckutrymme, modern geo och smala stålrör utan dämparkorrigering? Sjukt störigt när man hamnar i segmentet "ingen annan i hela världen behöver en sån här grej så jag måste tillverka den själv".
Eller, jag och L.and kanske kan samköpa så behövs iallafall två..![]()
Fortsatte såklart genom att kolla på den här istället för att fakturera som jag borde göra...lycka till med det!
Absolut. Mitt enda bekymmer med den är att sadelröret är skitkort vilket jag av estetiska skäl inte gillar på en cykel som ska uppfylla de där allt-i-allo-egenskaperna. Kanon i skogen, skitdåligt för ramväskor + vattenflaskor etc. Gillar Kona (har en mtb från dem), men det är ändå något som inte känns 100%. För enkel lösning?Men det skrevs ju redan ovan: Kona Unit. Alla här som använder den som allt i allo cykel verkar vara väldigt nöjd (även om en just har sabbat geon genom att montera en dämpad gaffel).
Jag har nästan köpt en till SS-stigcykling. Motsatsen: väldigt nischad, men jag använder den mest av mina stigcyklar. Jag hittade dock en Santa Cruz Chameleon ran på K&S.
Jag pendlar några gånger per år med fatbiken till jobbet och den går inte att slå i Smiles Per Hour. Det genas över trappor, gräsplättar och bergknallar på vägen. Önskar så att det funkade varje dag, men stänkskärmssituationen och cykeltjuvar gör det till en omöjlighet.Men tänk magin i att kunna cykla som en riktig ligist på den dagliga pendlingsvägen! Dra genvägar rätt ner för trappor, bunnyhoppa betonggrisar, cykla på bakhjulet eller gena genom skogen! Pepp!![]()

Stål var väl inte ursprungligen något krav, men jag inser ju att alla cyklar jag tycker om är i stål.... Mason är ju fina!Om det nu ska tittas på stål är det cäl värt att titta på Mason med.
Visa bilaga 788781
ISO
Visa bilaga 788782
Macro
Visa bilaga 788783
Raw
Italiensk Dedaccai stål, handmäjde in England.
Alla finns att beglo på Masons hemsida https://masoncycles.cc/
Lite långa kedjestag men annars tickar den ju många boxar:
Varför inte 36” när man åndå håller på?Jag tror 32" cyklar kommer vara otroligt effektiva på att ta sig fram.
Men kommer dom någonsin bli roliga? Känns som hjulen är så otroligt stora. Redan nu är ju 27.5" roligare än 29" om man inte behöver rollover
Nä, lär inte vara jätteroliga så länge man inte är jättelång men den var oväntat snygg. Om jag snappade upp rätt är denna byggd för 180 cm cyklist så min 197cm kompis skulle ju för en gångs skull slippa cykla på något som liknar en småhjuling.Jag tror 32" cyklar kommer vara otroligt effektiva på att ta sig fram.
Men kommer dom någonsin bli roliga? Känns som hjulen är så otroligt stora. Redan nu är ju 27.5" roligare än 29" om man inte behöver rollover
Förhållandet mellan hur bra den cykeln verkar och hur tråkigt det är att köpa en Spez är helt galet!tolkar din tystnad som ett nej!
chisel med stel gaffel, lätta hjul och innerbarends.
Du kan t.om kombinera med två cockpits ifall du känner dig äventyrlig? En med 30mm stam och högt riserstyre för lekfull cykel.
En längre stam med negativ vinkel och ett smalare rakt styre.
Kombinera med att köra broms+växelreglage+dropperreglage på samma klämmor (ispec/matchmaker) så är det bara 5 skruvar att lossa för att byta cockpiten
LETS GOOOOOO
Visa bilaga 788969Visa bilaga 788970
Visa bilaga 788971
Visst?Förhållandet mellan hur bra den cykeln verkar och hur tråkigt det är att köpa en Spez är helt galet!![]()

Wolverine är en prima hoj som jag verkligen rekommenderar.Ah, god idé! @velovin har en!
Nejdå, den tanken är fortfarande vid liv i allra högsta grad. Problemet med km:en är ju klingan fram och eftersom jag fortfarande anser mig ha antydan till själ så känns ju specialized svårt.Ska jag lyssna på att du har en KM som du aldrig använder och sluta projicera mtb-baserade byggen? :D
Inga problem att köra 38T fram på en KM. Dessutom går det ju att kombinera med tätstegad kassett, perfekt för ändanmåletNejdå, den tanken är fortfarande vid liv i allra högsta grad. Problemet med km:en är ju klingan fram och eftersom jag fortfarande anser mig ha antydan till själ så känns ju specialized svårt.
Just nu är det operation barncykel med tillhörande lackering i garaget, men har en plan på att dra igång mockups så fort det är avslutat. Sitter på ett hyfsat lätt hjulpar till km, så det blir nog utgångspunkten. Sen ska man ju inte underskatta att det alltid finns ett sug efter en ny cykel som ska lösa alla problem.
Håller med @velovin om att priset känns väl saftigt för soman dock, men tycker ändå den fortfarande landar ganska nära min tänkte sweetspot. Åtminstone i teorin.
Skulle det alltså teoretiskt funka att köra 38 fram med det där? För nu kan jag bekräfta att 34 är max...Inga problem att köra 38T fram på en KM. Dessutom går det ju att kombinera med tätstegad kassett, perfekt för ändanmålet: https://www.tradeinn.com/bikeinn/en...llowtech-ii-direct-mount-crankset/137831368/p
24/36 med boost, vilket jag antar är tidigare "52 mm boost" och inte dagens "55 mm boost"Skulle det alltså teoretiskt funka att köra 38 fram med det där? För nu kan jag bekräfta att 34 är max...
De höga hästarna alltså....
Jorå. Då har du en till.Det här är obehagligt. Den tickar ganska många boxar och är jävla billig. Men visst kan jag inte ge mig så lätt?
![]()
Shop Rose Hobo Deore now | Rose Bikes
Rose Hobo Deore at Rose Bikes. • 30 days free returns in EU • Fast delivery • Many items directly availablewww.rosebikes.se