Sadeljustering p g a problem med urinvägarna

annamajorna

Medlem
En kollega tipsade mig om att mina besvär med urinvägarna kan vara kopplat till cykelsadeln! Nu när hon säger det så började besvären ganska samtidigt som jag köpte ny cykel i våras! Så jag griper efter halmstrån eftersom läkare och gynekolog inte löst besvären: Har någon koll på någon firma som kan fixa lämplig sadel eller om den jag har eventuellt skulle kunna justeras? Enligt gammalt inlägg jag hittade på reddit (halmstrån ja) så finns det folk som har koll. Dessutom kanske mitt inlägg här kan hjälpa någon med samma problem. Länk till redditråden. Stort plus om firman ligger i Majorna, Göteborg .

Är det landsvägscykel, touring eller pendling det gäller? Du har tre trevliga butiker i närheten med lite olika profil, men det är väl lika bra att ta ett varv och ställa samma fråga till allihop och se vem som kan hjälpa dig. Du har Stigbergets cykel i backen, Veloform i närheten av Chapmans Torg och Karlssons Cykel vid Jægerdorffsplatsen.

Är det landsvägscykel kan det kanske vara på sin plats med en bikefit också?

Hej Anna!

Det var jag som skrev i tråden på fejan. Bra att du hittade hit! Välkommen!

Det viktigaste är nog det som alla frågat om - info om vad du sitter på idag. Sadel och cykel. Bild räcker utmärkt. Har du även bild på förra cykeln lägg upp den med.

Vet inte om detta är relevant för dig, men hållningen på cykeln har betydelse för vad trycket hamnar. Man bör undvika för mycket svank och istället rotera höften så att trycket hamnar mer bak på sittbenen.

En kollega tipsade mig om att mina besvär med urinvägarna kan vara kopplat till cykelsadeln! Nu när hon säger det så började besvären ganska samtidigt som jag köpte ny cykel i våras! Så jag griper efter halmstrån eftersom läkare och gynekolog inte löst besvären: Har någon koll på någon firma som kan fixa lämplig sadel eller om den jag har eventuellt skulle kunna justeras? Enligt gammalt inlägg jag hittade på reddit (halmstrån ja) så finns det folk som har koll. Dessutom kanske mitt inlägg här kan hjälpa någon med samma problem. Länk till redditråden. Stort plus om firman ligger i Majorna, Göteborg .
Om det är frågan om överaktiv urinblåsa finns det medicin mot det, ex Betmiga, som gör att blåsan slappnar av. Det är medicin som du får på recept. Är det urinvägarna är det nog en sittställningsproblematik.

Tillbaka
Topp