liveforthis
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grattis då.
Grattis, är den god?
30? Halvpall och helpall... Det ser kul ut. Kanske tom jag kan slippa premium framöverHar precis beställt 30 st. öl från meibier.de![]()
Tack! Lite sur för min smak.. De gjorde ju tyvärr om "vanliga" Levon på samma sätt för ett antal år sedan. Annars bra.Grattis, är den god?
Tack!Grattis då.
Grattis! Se nu till att fira ordentligt
Haha, tack!Grattis! Se nu till att fira ordentligtDet är inte omöjligt att du kan lägga den där etiketten (från flaskan) på tungan...Visa bilaga 792092
![]()
Ajdå, kanske ska låta den står några år. :)Tack! Lite sur för min smak.. De gjorde ju tyvärr om "vanliga" Levon på samma sätt för ett antal år sedan. Annars bra.
Du får köpa den "vanliga" Schlenkerla..Schlenkerla Helles special edition. Det här är en god ljus lager men jag är lite besviken över den subtila rökighet som detta öl sägs ha. Den är lite för subtil för mig.
Visa bilaga 792105
Hogs Back OTT. Torrt, doft av mörkt bröd. Viss bitterhet. Trevligt!
Visa bilaga 792106
Du får köpa den "vanliga" Schlenkerla..
Man kan inte gå fel med en eller flera Löwenbräu Oktoberfestbier, top notch! =) Men de alla är bra på sitt vis.Visa bilaga 792197
Finns det någon konsensus om bästa oktoberfestölen på bolaget? Jag chansade på Ayinger, stabilt.
Jag tycker också Löwenbräu är bäst, åtminstone av de Münchenbryggeriers oktoberfestöl som finns på bolaget.Man kan inte gå fel med en eller flera Löwenbräu Oktoberfestbier, top notch! =) Men de alla är bra på sitt vis.
| 1 | Kaiserhof Schützenfestbier | 1 Stück |
| 2 | Leikeim Märzen | 1 Stück |
| 3 | Mönchshof Manufaktur Märzen | 1 Stück |
| 4 | Zum Löwenbräu Märzen Löwe | 1 Stück |
| 5 | Günther Bräu Weizen | 2 Stück |
| 6 | Gutmann Hefeweizen | 1 Stück |
| 7 | Huber Weisse | 1 Stück |
| 8 | Huppendorfer Hefeweizen | 1 Stück |
| 9 | Kapuziner Weissbier Hell | 1 Stück |
| 10 | Kapuziner Weißbier Dunkel | 1 Stück |
| 11 | Keesmann Weisse | 1 Stück |
| 12 | Kloster Scheyern Hefe Hell | 1 Stück |
| 13 | Kloster Scheyern Hefe Dunkel | 1 Stück |
| 14 | Kuchlbauer Alte Liebe | 1 Stück |
| 15 | Schinner Edel-Weisse Naturtrüb | 1 Stück |
| 16 | Maisel’s Weisse Original | 1 Stück |
| 17 | Tucher Hefe hell | 1 Stück |
| 18 | Veldensteiner Hefe Weißbier | 1 Stück |
| 19 | Weismainer Weissbier | 1 Stück |
| 20 | Bayreuther Urstoff | 1 Stück |
| 21 | Brobier Hell | 1 Stück |
| 22 | Humbser Lager | 1 Stück |
| 23 | Kaiserdom Lager | 1 Stück |
| 24 | Käuzle Urhell | 1 Stück |
| 25 | O-Bräu Freggerla | 1 Stück |
| 26 | Braurausch Zwickl Hell | 1 Stück |
| 27 | Nikl Zwickl Helles Lagerbier | 1 Stück |
| 28 | Sebaldus Hefe hell | 1 Stück |
| 29 | Winkler Kupfer Spezial | 1 Stück |
| 30 | Frankonia Haustrunk Pils | 1 Stück |
Helt perfekt! Då får vi veta vilka vi ska beställa pallvis av lagom till helgen
1 Kaiserhof Schützenfestbier 1 Stück 2 Leikeim Märzen 1 Stück 3 Mönchshof Manufaktur Märzen 1 Stück 4 Zum Löwenbräu Märzen Löwe 1 Stück 5 Günther Bräu Weizen 2 Stück 6 Gutmann Hefeweizen 1 Stück 7 Huber Weisse 1 Stück 8 Huppendorfer Hefeweizen 1 Stück 9 Kapuziner Weissbier Hell 1 Stück 10 Kapuziner Weißbier Dunkel 1 Stück 11 Keesmann Weisse 1 Stück 12 Kloster Scheyern Hefe Hell 1 Stück 13 Kloster Scheyern Hefe Dunkel 1 Stück 14 Kuchlbauer Alte Liebe 1 Stück 15 Schinner Edel-Weisse Naturtrüb 1 Stück 16 Maisel’s Weisse Original 1 Stück 17 Tucher Hefe hell 1 Stück 18 Veldensteiner Hefe Weißbier 1 Stück 19 Weismainer Weissbier 1 Stück 20 Bayreuther Urstoff 1 Stück 21 Brobier Hell 1 Stück 22 Humbser Lager 1 Stück 23 Kaiserdom Lager 1 Stück 24 Käuzle Urhell 1 Stück 25 O-Bräu Freggerla 1 Stück 26 Braurausch Zwickl Hell 1 Stück 27 Nikl Zwickl Helles Lagerbier 1 Stück 28 Sebaldus Hefe hell 1 Stück 29 Winkler Kupfer Spezial 1 Stück 30 Frankonia Haustrunk Pils 1 Stück
Får vi fullständigt resultat på söndag? Jag säljer av lite pensionsfonder så kan jag klicka hem en bil på måndag morgonAndra beställning på väg!
Jacob Weissbier
Gutmann Hefeweizen
Kuchlbauer Sportsfreund
Jacob Weissbier Dunkel
Gutmann Hefeweizen
Dunkel Kuchlbauer Weisse
Kapuziner Weißbier
Schießl Zoigl
Würth Zoigl Hell
Erl Hell
Aktien Landbier
Aktien Zwick´l
Hirschauer Kellerbier
Kneitinger Edel- Pils
Hirschauer Pils
Zirndorfer Landbier
Neumarkter Lammsbräu
Urstoff Kneitinger Export Dunkel
Aj... Då annullerar jag säljordernKommer INTE till migDet är lång väg till mig. Först Berlin (till min kompis- Tyskarna skickar INTE till Sverige). Sen till Szczecin och sen till mig. Måste leva på mina "rester" än så länge. Men fonder kan du sälja och pengarna SWISHa till mig. Jag förbokar några stycken
![]()
Tyskarna skickar INTE till Sverige
Är den värd drygt 100:-? Noa känns prisvärd på 56:- :)Kommer tydligen nya sådana här snart, så blev tvungen att påminna mig om det är något att ha.
Visa bilaga 792700
Nja, en klunk var angenäm, men även en liten flaska kändes i överkant.Är den värd drygt 100:-? Noa känns prisvärd på 56:- :)