Atakua
Aktiv medlem
Slutet på cykelboomen (¡Ragnarok ha llegado!)
+1. Vill du varan borta? Sätt priset rimligt.Det är nog möjligt att sälja begagnat men inte möjligt att ta ut de priser som man vant sig vid för några år sedan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1. Vill du varan borta? Sätt priset rimligt.Det är nog möjligt att sälja begagnat men inte möjligt att ta ut de priser som man vant sig vid för några år sedan.
Man vill ju inte ge bort grejer heller.Det är nog möjligt att sälja begagnat men inte möjligt att ta ut de priser som man vant sig vid för några år sedan.
Om du tänker ge bort ditt 38 cm Venturemax-styre står jag först i kön!Jag ger bara bort nu. Allt som är i vägen och tar plats. Kan köpa en ny senare om det behovet finns på riktigt.
Av alla mina tidigare cyklar som jag har sålt har jag bara goda känslor att deras nya ägare trivs på dem.emotionellt är det knappast riskfritt att sälja det heller
Om du tänker ge bort ditt 38 cm Venturemax-styre står jag först i kön!
( De går banne mig att få tag i, i Europa!)
Lite så som jag tänker. Med lite is i magen kan man faktiskt hitta nya prylar med garanti o s v till riktigt bra priser och då blir begagnat helt ointressant.Med tanke på de priser folk på tradera vill ha, så förstår jag att dom får behålla grejorna. Många verkar inte förstå att om halva nypriset +frakt blir i princip som att köpa en ny, så får dom behålla saker. Eller att en begagnad cykel som ligger 500kr under reapriset inte är intressant.
Med lite is i magen hittar man också ofta beg till rätt prisLite så som jag tänker. Med lite is i magen kan man faktiskt hitta nya prylar med garanti o s v till riktigt bra priser och då blir begagnat helt ointressant.
det finns en annan fördel med begagnat; tried and tested.Med lite is i magen hittar man också ofta beg till rätt pris![]()
Sponsor- o demoprodukter brukar dock tyvärr hamna mest hos vänner o bekanta.sen på highendgrejor finns ju gråmarknaden med knappt använda sponsprodukter som åkarna årligen måste omsätta. många godbitar där.
Jag har köpt flera knappt använda DA och Ultegra-grupper genom åren på det sättet.sen på highendgrejor finns ju gråmarknaden med knappt använda sponsprodukter som åkarna årligen måste omsätta. många godbitar där.
Jag märkte ingen betalvägg (jag har inte prenumeration).Ingen ände på eländet. Betalvägg men man fattar efter att ha läst första meningarna.
![]()
Anrik cykelbutik i konkurs i Göteborg – flera butiker påverkas
Funnits sedan 50-talet • Tre butiker påverkaswww.gp.se
Billigt menJag märkte ingen betalvägg (jag har inte prenumeration).
Märkligt, är det slumpen som styr vilka som får betalvägg och vilka som får läsa gratis ändå?Billigt men
Visa bilaga 793885
Jag lyckades läsa i morse men inte nu….Märkligt, är det slumpen som styr vilka som får betalvägg och vilka som får läsa gratis ändå?
Du skulle inte ha sagt något, Storebror ser dig (sätter på mig min foliehatt)Jag lyckades läsa i morse men inte nu….
Jag har också fått betalvägg nu v.g den artikeln, men hade inte tidigare. Många andra artiklar är dock öppna.Jag lyckades läsa i morse men inte nu….
Utan betalvägg:
En artikel utan betalvägg.
”Nya ägare en trio i branschenUppköp på gång. Jag gissar att det är samma ägare som till det här forumet, men det är bara en gissning.
Betalvägg (så klart): https://www.gp.se/ekonomi/cykelhuse...a-raddas.f23259ef-2de6-4801-9323-4991eca19389
Då hade jag helt fel! Kul att Elcykelkompaniet tar över. Kan ju bli riktigt bra faktiskt! Frågan är då om det bara blir elcyklar eller om det är ngt annat koncept på gång.”Nya ägare en trio i branschen
De nya ägarna är Elcykelkompaniet i Sisjön, som redan är spelare i samma bransch med butik i Alingsås, där den går under namnet Stampens cykel.”
syntace eller sunrace? eller äger syntace sunrace också?Sunrace insolvent. Inte så förvånande. Jag köper nuförtiden hellre Newmen, som grundades av några män som jobbade hos Syntace.
syntace eller sunrace? eller äger syntace sunrace också?
Här hemma (Bromma) är det tydligt att många kids lämnar sin sport, vilken det än är, nån gång strax efter 15-årsåldern och antingen lägger ner eller börjar hänga på 24seven (lokalt snarare Nordic Wellnes)hur tycker ni intresset för cykling utvecklas generellt ? Jag är ganska orolig måste jag säga då jag tycker intresset verkar minska. Folk ska bara ha cykel för pendling till jobbet. Att cykla mountainbike på fritiden eller ta en tur med gravelcykeln är inte lika intressant längre.
Så jag är orolig för framtiden. Jag googlade och ser att man beskyller globala logistik kedjor, tullar, effekterna efter covid som orsaker för finansiella problem för många cykelmärken. Men jag tror på sviktande intresse också.
Här en sammanfattning från AI när jag sökte:
"Intresset för cykling minskar, framförallt bland barn och i glesbygd, trots positiva effekter på hälsa och miljö. Orsaker som nämns är bristande och bilcentrerad cykelinfrastruktur, låga nationella investeringar i cykelinfrastruktur, olycksrisker samt att många barn önskar cykla mer än vad de faktiskt gör."
"Nockeby MTB och Aktivklubb", problem solved.Här hemma (Bromma) är det tydligt att många kids lämnar sin sport, vilken det än är, nån gång strax efter 15-årsåldern och antingen lägger ner eller börjar hänga på 24seven (lokalt snarare Nordic Wellnes)
numera är det gym, instagram, elscoter som gäller. Det är nya tider i och med med digitaliseringen, elektrifieringen, sociala medier etc. Cykel ligger långt ned på listan.Här hemma (Bromma) är det tydligt att många kids lämnar sin sport, vilken det än är, nån gång strax efter 15-årsåldern och antingen lägger ner eller börjar hänga på 24seven (lokalt snarare Nordic Wellnes)
Ja, jag är med i en kanotklubb med superfin verksamhet, väldig svårt att få nån volym på ungdomsverksamheten. Det är väl en ännu äldre trend att gnet-sporterna har det svårt. Dom stora verkar funka, Blackan basket och fotbollen. Och pingis just nu förstås.numera är det gym, instagram, elscoter som gäller. Det är nya tider i och med med digitaliseringen, elektrifieringen, sociala medier etc. Cykel ligger långt ned på listan.
De stora kommer också försvinna. Ett fotbolls-VM är inte vad det var för 10-15 år sedan och inte intresset bland unga heller. Det är nya tider helt enkelt. Vi ska in i framtiden med nya tekniska innovationer och allt vad det innebär.Ja, jag är med i en kanotklubb med superfin verksamhet, väldig svårt att få nån volym på ungdomsverksamheten. Det är väl en ännu äldre trend att gnet-sporterna har det svårt. Dom stora verkar funka, Blackan basket och fotbollen. Och pingis just nu förstås.