[Kalender] SSSM 2025 i Jädraås

Styrelsemöte
20250919_230548.webp

Eftersom det även blivit en salutråd:
Kan tänka mig att skiljas från denna skönhet på fredag em mot stor säck guld.
Cube LTD 21" m hisspinne och stel gaffel.

20240730_172150-1.webp

Haha, jag har två Canfield 29:or som jag kan tänka mig att skiljas från med, en Nimble 9 och en Yelli Screamy. Förstnämda är komplett och fungerande helstel SS och säljes efter tävlingen isf :-) förstnämnda är utan hjul isåfall.

Fasen det verkar bli en spontan yardsale till helgen också...
Hursomhelst! SM veckan är igång och jag vill påminna om att boka ert boende omgående om ni inte gjort det. Stugorna på Jaikvalllen är fullbokade och annexet på herrgården är fullt men fina rum på själva herrgården finns tydligen kvar. Ring eller maila Jädraås herrgård för boende då onlinebokningen har varit nedstängd så ägarna skulle ha koll ordentligt på hur många som bokar.
Kom igen @42Hz Och @Kneecap anmäl er nu!!! Vi vet att ni vill vara med 😀

Fasen det verkar bli en spontan yardsale till helgen också...
Hursomhelst! SM veckan är igång och jag vill påminna om att boka ert boende omgående om ni inte gjort det. Stugorna på Jaikvalllen är fullbokade och annexet på herrgården är fullt men fina rum på själva herrgården finns tydligen kvar. Ring eller maila Jädraås herrgård för boende då onlinebokningen har varit nedstängd så ägarna skulle ha koll ordentligt på hur många som bokar.
Kom igen @42Hz Och @Kneecap anmäl er nu!!! Vi vet att ni vill vara med 😀

Tjena!

Vill verkligen men lite för mycket krångel för att kunna medverka tyvärr.

Jag har mitt boende med mig, räknar med att man kan parkera någonstans nära race central.
Ja förutom husbilsplatser på Jaikvallen så kan man stå vid hyttan som är centrum för lördagens aktiviteter. Vill du stå på Jaikvallen så kan du ringa Eva Lööke 0706748621.
Kostar inte så mycket och då har du tillgång till kök toa och dusch bland annat.

Jag å Janne borde komma fram ca 12! Men det verkar inte finnas nån guide....
Om allt är i fas och jag inte har upp över öronen med förberedelser så kanske jag kan guida en stund.
Men som Polarbear säger, testa gärna spåren på Västerhällan i Järbo där toppen på kullen bjuder till lek på berghällar och annat kul.

Om allt är i fas och jag inte har upp över öronen med förberedelser så kanske jag kan guida en stund.
Men som Polarbear säger, testa gärna spåren på Västerhällan i Järbo där toppen på kullen bjuder till lek på berghällar och annat kul.
funkar SS eller ska vi packa med endurocyklar??? å klart du hinner ;)

Jag har kört runt där på single speed 26a många gånger de senaste 11 åren. Det funkar definitivt. Med det sagt så finns det flera mycket bra utförslöpor om man letar lite. Bestäm själva hur mycket ni vill packa med er?

Man blir ju lite sugen.. men jag får fasen inte ihop det. Måste vara på jobbet till 11 och skulle hinna upp till 14 men sen har jag (själv bokat..) ett teamsmöte kl 15 dumt nog :-)

Nu finns det en möjlighet att bli hämtad i Jädraås vid 12.30 tiden och få skjuts ner till Järbo för att där kolla in Västerhällan och sen cykla Fäbodleden och andra stigar upp till Jädraås igen. Tar några timmar. Det är Jerlan som kan skjutsa och guida och packar ni varsamt får ni med 4 hojar med cyklister.

Nu finns det en möjlighet att bli hämtad i Jädraås vid 12.30 tiden och få skjuts ner till Järbo för att där kolla in Västerhällan och sen cykla Fäbodleden och andra stigar upp till Jädraås igen. Tar några timmar. Det är Jerlan som kan skjutsa och guida och packar ni varsamt får ni med 4 hojar med cyklister
Nice! Är det ss hoj som gäller?

Okejrå, mina yardsaleprylar(finns i Stockholm):
Hapiiei.webp

En dropper som tjänat mig väl samt tagits väl om hand. För 27.2 och med 125 mm slag. Extern vajerdragning. Behöver service i form av en ny gaspatron iom blivit påtagligt långsam. Jag har letat och letat. Om någon vet hur man får tag rätt gaspatron lovar jag ett bra pris på stolpen. Skicka dm vid intresse.

Heppi.webp

Schwalbe Big apple 26X2.0 inte nya men många mil kvar i dem. Skicka dm vid intresse.

Hippu.webp

Schwalbe Kojak 26X2.0 riktiga slicks och många mil kvar att ge. Skicka dm vid intresse.

Huppul.webp

Surly kedjespännare som monteras i växelörat på en vanlig ram. Rejält använd men funktionen var tipp topp sist den användes på SSWC24. Extra fjäder medföljer.
Reverse components drev 13 t.
Shimano Zee 34t 104 bcd. Optimistiskt köpt och monterat men lirade inte med övriga cykeln. Inte gått många meter. Alltihop skicka dm vid intresse. Jag har inte satt pris på någon av grejerna men lovar att inte vara snål.
Bläng surt i Jädraås om det blev för mycket säljes i tråden.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp