[Kalender] SSSM 2025 i Jädraås

Då beställer jag en tröja i xl med frakt. Kan betala nu så är det igång.

Edit: Men det krävs nog en minimimängd i beställningen. Har ni inte förhandsbeställningar så det räcker, behöver jag ingen tröja.

Senast ändrad:
Snabbast vann igen!? Bara en vanlig tävling i mängden alltså.
Ja det kan man tycka men sättet Sir Ed vann på var imponerande. Förutom att bara vara en skön snubbe cykla nästan 2 mil, dricka 3 öl, cykla fel en gång och det på 55 minuter ger över 20km/t i snitt + 3a på hillclimb och bara det faktum att han kom från Lund vilket är näst mest långväga deltagare gör att Sir Ed vann.

Snabbast vann igen!? Bara en vanlig tävling i mängden alltså.
Alltså klaga på något så fint som sssm? En vanlig tävling i mängden säger du?
IMG_2551.webp

Nu har jag åkt buss bland annat med en rättfram och rättskaffens 7-åring hemmahörande i Jädraås, och som var på Hill climb i fredags.

När jag klev på började hon med att fråga högt och ljudligt om det var nån annan på bussen som var på cykeltävlingen förra helgen.

Sen kom det en lång utläggning om att ”ingen av gubbarna hade hjälm” och att ”en gubbe med kedja” minsann körde ner för backen inte hade hjälm (@EST ???).

Hon sa även att det BARA var gubbar med och att det var tråkigt.

SSSM får jobba lite på sitt corporate social responsibility. 😂

Nu har jag åkt buss bland annat med en rättfram och rättskaffens 7-åring hemmahörande i Jädraås, och som var på Hill climb i fredags.

När jag klev på började hon med att fråga högt och ljudligt om det var nån annan på bussen som var på cykeltävlingen förra helgen.

Sen kom det en lång utläggning om att ”ingen av gubbarna hade hjälm” och att ”en gubbe med kedja” minsann körde ner för backen inte hade hjälm (@EST ???).

Hon sa även att det BARA var gubbar med och att det var tråkigt.

SSSM får jobba lite på sitt corporate social responsibility. 😂
Att bli kallad "Gubbe" känns föryngrande nu när man börjar bli Ötzigammal.

Finns ju en riktig tomte som har
kört, hen borde skriva en RR!
@Fd Paco

Edit: tomtebild

Visa bilaga 797950
Ja visst fan körde jag SS på Vasan 2017!

Inget jag rekommenderar i öppet spår då det gick trögt uppför när det blev köer men desto fortare nerför när amatörerna inte vågade släppa på 😅

Men en ss-klass skulle nog bli jävligt rolig 😎
IMG_0968.webp

Senast ändrad:
Rimligt ändå..🤔

Vad som inte är rimligt är att jag går och klurar på hur cykelvasan på single speed skulle gå. Kör man de vanliga kontrollerna så blir det sju öl. Det klarar man ju ändå?
Lågt intag jämfört med tex "tyska milen", som också är för utövarna av skrälingsidrotten löpning. 10km och 6 halvlitrar med öl.

Fan nu fick ni mig att börja klura på ett alternativt Vasalopp....
Det finns 45km från Jädraås ett annat Vasa ställe som har mycket historia att berätta nämligen Isala Lada där Gustaf gömde sig för dom jagande danskarna.
Man kan cykla stora delar av den gamla banvallen som går mellan Norrsundet och Linghed där sträckan Jädraås-Tallås-Svartbäcken fortfarande har trafik med ångtåg. Någonstans ca en mil från Isala borde man kunna hitta på stigar och skogsvägar till ladan från banvallen.

Vi måste bara hitta på ett mer genuint namn än de har, annars blir vi stämda! Jag tror inte VaSSaloppet duger.

Tjena!

Back in the days så bråkade ju SCF med downhillcyklisterna för att dom började tävla i gräsrotsserien SDS som bland Andreas Ström m.fl. anordnade. Dom skulle ju bli avstängda från sanktionerade tävlingar om dom körde SDS. Startlistan bestod av Fittpipaldi, Lille Skutt, Norrlands Guld och gud vet allt.
Om någon "okänd" reggar kontot VaSSaloppet här så kan dom ju försöka stämma, man behöver ju en motpart för att lyckas med det. 🙄

Fan nu fick ni mig att börja klura på ett alternativt Vasalopp....
Det finns 45km från Jädraås ett annat Vasa ställe som har mycket historia att berätta nämligen Isala Lada där Gustaf gömde sig för dom jagande danskarna.
Man kan cykla stora delar av den gamla banvallen som går mellan Norrsundet och Linghed där sträckan Jädraås-Tallås-Svartbäcken fortfarande har trafik med ångtåg. Någonstans ca en mil från Isala borde man kunna hitta på stigar och skogsvägar till ladan från banvallen.
SingleVasan?
Låter trevligt

Lite OT här nu men var det någon som bodde på Sjösidan (surdegsbageriet) under SSSM?

Har bokat boende där i sommar. Det fanns inga recensioner av boendet när jag bokade via Booking, men nu när jag var in och kollade så fanns en ny inte alltför smickrande recension. Någon som kan bekräfta eller dementera? Vågar man bo där eller är det bara att leta alternativ? Den där hepatitmedicinen lät inte så lockande, inte heller ägarens uppförande 😅
IMG_7870.webp
IMG_7871.webp

Tillbaka
Topp