Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då beställer jag en tröja i xl med frakt. Kan betala nu så är det igång.
Ja det kan man tycka men sättet Sir Ed vann på var imponerande. Förutom att bara vara en skön snubbe cykla nästan 2 mil, dricka 3 öl, cykla fel en gång och det på 55 minuter ger över 20km/t i snitt + 3a på hillclimb och bara det faktum att han kom från Lund vilket är näst mest långväga deltagare gör att Sir Ed vann.Snabbast vann igen!? Bara en vanlig tävling i mängden alltså.
Alltså klaga på något så fint som sssm? En vanlig tävling i mängden säger du?Snabbast vann igen!? Bara en vanlig tävling i mängden alltså.
Snabbast vann igen!? Bara en vanlig tävling i mängden alltså.
Sssm borde bli ett seedningslopp till cykelvasanAlltså klaga på något så fint som sssm? En vanlig tävling i mängden säger du?Visa bilaga 796931
Eller tvärt om!Sssm borde bli ett seedningslopp till cykelvasan![]()
Korrigerade typon!Sssm borde bli enda seedningsloppet till cykelvasan![]()
Isf kommer jag nästa år om det läggs innanSssm borde bli ett seedningslopp till cykelvasan![]()
Dom 100 sista i cykelvasan får starta i SSSM?Eller tvärt om!
Det borde styras upp en single speed klass på Vasan. Vi får starta en lobbyorganisationDom 100 sista i cykelvasan får starta i SSSM?![]()
Egna kontroller med obligatorisk öl var sjätte kilometer. Kan bli ett jobbigt rejs.Det är väl bara att köra ett parallellt rejs med egna nummerlappar och kontroller.
Mycket bra idé! Förutom bärs på kontrollerna så serveras drinken Mora Nisse bestående av likör 43 blåbärssoppa och grädde också. Man måste också köra en vända cykelbowling innan man får fortsättaDet är väl bara att köra ett parallellt rejs med egna nummerlappar och kontroller.
Mycket bra idé! Förutom bärs på kontrollerna så serveras drinken Mora Nisse bestående av likör 43 blåbärssoppa och grädde också. Man måste också köra en vända cykelbowling innan man får fortsätta![]()
Aldrig funderat på att köra cykelvasan men nu vete fan! ;)Mycket bra idé! Förutom bärs på kontrollerna så serveras drinken Mora Nisse bestående av likör 43 blåbärssoppa och grädde också. Man måste också köra en vända cykelbowling innan man får fortsätta![]()
Hon sa även att det BARA var gubbar med och att det var tråkigt.
Men det fanns väl iaf en tant som tog kortAtt jag räknas som gubbe får jag nog börja acceptera men Lex protesterar, han är inte ens fem!
Dåligt med damer på hillclimben faktiskt.
Att bli kallad "Gubbe" känns föryngrande nu när man börjar bli Ötzigammal.Nu har jag åkt buss bland annat med en rättfram och rättskaffens 7-åring hemmahörande i Jädraås, och som var på Hill climb i fredags.
När jag klev på började hon med att fråga högt och ljudligt om det var nån annan på bussen som var på cykeltävlingen förra helgen.
Sen kom det en lång utläggning om att ”ingen av gubbarna hade hjälm” och att ”en gubbe med kedja” minsann körde ner för backen inte hade hjälm (@EST ???).
Hon sa även att det BARA var gubbar med och att det var tråkigt.
SSSM får jobba lite på sitt corporate social responsibility.![]()
Jag håller med!Det borde styras upp en single speed klass på Vasan. Vi får starta en lobbyorganisation
Med den lilla skillnaden att du cyklade typ med en hand på styret och en rejäl hund i den andra handens ände av kopplet.Ja, vad tusan hände? Jag rejsade med Paco (nuvarande) och Hasse#7 på stigarna! Den ena snabbare än den andra!
Ja, draghjälp för att hänga medMed den lilla skillnaden att du cyklade typ med en hand på styret och en rejäl hund i den andra handens ände av kopplet.
Finns ju en riktig tomte som harRimligt ändå..
Vad som inte är rimligt är att jag går och klurar på hur cykelvasan på single speed skulle gå. Kör man de vanliga kontrollerna så blir det sju öl. Det klarar man ju ändå?
Ja visst fan körde jag SS på Vasan 2017!Finns ju en riktig tomte som har
kört, hen borde skriva en RR!
@Fd Paco
Edit: tomtebild
Visa bilaga 797950
Den har "försvunnit" från Jädraås. Har du nån aning om vart den kan ha tagit vägen?Visa bilaga 797930
Visdomsord från tävlingsledningen
Tyvärr. Den satt uppe på söndagen för det sista jag gjorde innan vi åkte hem var att fota den.Den har "försvunnit" från Jädraås. Har du nån aning om vart den kan ha tagit vägen?
Lågt intag jämfört med tex "tyska milen", som också är för utövarna av skrälingsidrotten löpning. 10km och 6 halvlitrar med öl.Rimligt ändå..
Vad som inte är rimligt är att jag går och klurar på hur cykelvasan på single speed skulle gå. Kör man de vanliga kontrollerna så blir det sju öl. Det klarar man ju ändå?
Vi måste bara hitta på ett mer genuint namn än de har, annars blir vi stämda! Jag tror inte VaSSaloppet duger.
SingleVasan?Fan nu fick ni mig att börja klura på ett alternativt Vasalopp....
Det finns 45km från Jädraås ett annat Vasa ställe som har mycket historia att berätta nämligen Isala Lada där Gustaf gömde sig för dom jagande danskarna.
Man kan cykla stora delar av den gamla banvallen som går mellan Norrsundet och Linghed där sträckan Jädraås-Tallås-Svartbäcken fortfarande har trafik med ångtåg. Någonstans ca en mil från Isala borde man kunna hitta på stigar och skogsvägar till ladan från banvallen.