Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ett av landets finaste område för gruscykling.Propagandagrusväg i mina barndomstrakter idag. 15 grader, ingen vind, höstfärger och helt underbart! Kvilleken, Gibberyd (Katthult), Sevedstorp (Bullerbyn) och Runkesten passerades i sakta mak.
Ja det är ju bara att dra upp en slumpartad rutt på småvägar/grusvägar i Strava och det blir fantastiskt fint! Lite som att cykla landsväg på Mallorca fast på grus - alla vägar utom de största huvudvägarna är riktigt fina att cykla på.Ett av landets finaste område för gruscykling.
Cyklar massor med grus där i området (mestadels strax nordväst om din rutt). Finns alltid 3 alternativ mellan varje by.Ja det är ju bara att dra upp en slumpartad rutt på småvägar/grusvägar i Strava och det blir fantastiskt fint! Lite som att cykla landsväg på Mallorca fast på grus - alla vägar utom de största huvudvägarna är riktigt fina att cykla på.
Första lite längre turen med Grailen.
Det ser ut som en vintersko?
Stämmer bra. Flossade vinterbibs var också på.Det ser ut som en vintersko?
Vad var temperaturen?
BurrStämmer bra. Flossade vinterbibs var också på.
Hade 6° som lägst, avslutande på 13° enligt datorn.
Ja det drar ner motivationen lite. Morgonturen i fredags låg mellan -2° och +2°Burr
Men förr eller senare hamnar vi alla där...
Det är fint där längst ner på södertörn. För en hel del år sedan fanns det ett cykelmotionslopp som hade en vändpunkt där nere på kajen och ett av randonneurloppen har stämpling i "Butiken på Torö"Körde en fin runda med sambon i lördags. Riktigt härligt och varmt väder i huvudstaden. Rundan gick från Ösmo ner till Torö och åter. Med några avstickare och lite avkortad. Stenstrand på Torö rekomenderas. Asfaltsvägen från Torö är en en de finare runt Stockholm. En kompis som varit cykelproffs, ansåg att vägen var som i Italien. Höga betyg med andra ord.
Riktigt nice! Var är den sista bilden tagen?Körde en fin runda med sambon i lördags. Riktigt härligt och varmt väder i huvudstaden. Rundan gick från Ösmo ner till Torö och åter. Med några avstickare och lite avkortad. Grusvägarna har snällt grus och utan tuffare backar. Stenstrand på Torö rekomenderas. Asfaltsvägen från Torö är en en de finare runt Stockholm, på denna vägen finns det två lite jobbigare backar, men inte så långa. En kompis som varit cykelproffs, ansåg att vägen var som i Italien. Höga betyg med andra ord.
Rundan finns att hämta: https://teamutangranser.se/osmo-toro/
Visa bilaga 798655
Sista bilden har jag lånat från nätet för att illustrera en del av asfaltssträckan genom allén precis innan man kommer ner till Ankarudden (slutstation) på Torö. De andra bilderna är tagna med mobilerna.Riktigt nice! Var är den sista bilden tagen?
Ingen tubeless?Det är fint där längst ner på södertörn. För en hel del år sedan fanns det ett cykelmotionslopp som hade en vändpunkt där nere på kajen och ett av randonneurloppen har stämpling i "Butiken på Torö"
Lördagen var riktigt fin, men för mig blev det under lördagens cykling en oönskad paus pga en häftklammer
Visa bilaga 798664
Första ggn jag har fått punka av en häftklammer
NejIngen tubeless?
Kommer att matcha tribaltatueringen perfekt.Är det marknad i Torneå eller gravel bike Sweden…?![]()
Passar perfekt på vilket rave som helst.Är det marknad i Torneå eller gravel bike Sweden…?![]()
Tyvärr en hel del sanning. Vi ser bra ut i våra egna ögon. Världen utanför, fnissar oftast.Inte för att den faller mig i smaken, men höjden av ironi är cyklister som raljerar över kläder.. News flash: vi ser ut som kompletta miffon när vi cyklar
Nu kanske någon tänker, ”men min svarta..” NEJ, det gör den inte. Den får dig att se ut som ett Miffo.
Min Mamma brukar säga -Om du inte kan säga något snällt, var snäll och var tystÄr det marknad i Torneå eller gravel bike Sweden…?![]()
Omöjligt!Visa bilaga 799225
Första rundan med nya växelgruppen. SRAM Rival XPLR. Jag måste säga att GRX820 bleknar i jämförelse.
Första rundan med nya växelgruppen. SRAM Rival XPLR. Jag måste säga att GRX820 bleknar i jämförelse.
Dubbelt grattis. Toppenfina omgivningar och att du fick med dig sambon. När det blir en bra mix, blir det väldigt trevligt. Något att minnas och prata om.Blev en riktig fin morgon runda med PR i distans 60km för tjejen! Visa bilaga 799272Visa bilaga 799274Visa bilaga 799275Visa bilaga 799277
Vilken lampa är det? Och har den reflektor eller lins?Skaffade just en ny lampa som lyser upp ordentligt, med fjärrkontroll och avbländning och hela faderullan. Problemet är att själva ljuskäglan är alldeles för smal. Ser inte ordentligt när det svänger. Slingrig grusväg nedför blir en chansning jag inte är villig att ta.
En pannlampa är alltid bra att ha, åtminstone för att kunna meka om ngt skulle händaNågon mer mörkercyklist som har tips? Hjälmmonterad lampa? Kompletterande lampa på styret? Eller helt ny?
Precis tvärt om när man kör i skogen med MTB eller gruscyklar.Jag tycker att en bra av lampor i mörkret blir av kombination ev en markeringslampa i cykeln som visar dig framförallt för andra trafikanter men även 5-10m framför cykeln sen hjälm-/pannlampa som lyser upp hela synfältet du använder för ditt cyklande, du behöver ju inte se vyer flera km bort, då spar man lite vikt på batteriet och lampan behöver inte vara så stor eller dyr heller.
Ok, jag gjorde så när jag åkte enduro mc i skogen. Man kan söka spår med blicken långt före cykeln är framme med sin fasta ljusbild. Men det kanske finns fler sätt å göra detta. Med det där 5m tänkte på när man cyklar i trafiken, så det var lite fel svar i denna tråd.Precis tvärt om när man kör i skogen med MTB eller gruscyklar.
Tycker jag har sett dessa på mången cykel här.
![]()
Zipp 303 S Carbon Tubeless Disc Centre Lock Wheelset
The Zipp 303 S Carbon Tubeless Center Lock Disc wheelset stands for speed on all surfaces and relies on an innovative, widened rim shape that has been optimised for 28 mm tyres with lower tyre pressures and minimises both wind and rolling resistance.www.bike-components.de
Är folk generellt nöjda?