Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Kolhydratladdar för att inte cykla!
IMG_6605.webp

Jag glömde anmäla mig, men cyklade inte ändå inte. Ja, ja kom inte ens till start eller funderade på det ens. Vad händer nu, är jag inte-diskad helt, eller vilka repressalier kan jag förvänta mig?

Det är ju lite sent att bli diskad nu... Du får skärpa dig till nästa år! Det är inte så jäkla enkelt som det kanske låter, att inte cykla. 😅 För om du inte inte cyklade så tyder mycket på att du faktiskt cyklade.

Det är ju lite sent att bli diskad nu... Du får skärpa dig till nästa år! Det är inte så jäkla enkelt som det kanske låter, att inte cykla. 😅 För om du inte inte cyklade så tyder mycket på att du faktiskt cyklade.
Det är riktigt svårt att inte cykla vättenrundan, råkade anmälda mig tills nästa års runda med. Nu blir jag väl bannad på forumet 😅

Det hade varit kul förutsatt att jag får upp lite fart. Just nu går det för sakta, och de senaste milen verkar inte gett så mycket 😟 2030 kanske?

Det hade varit kul förutsatt att jag får upp lite fart. Just nu går det för sakta, och de senaste milen verkar inte gett så mycket 😟 2030 kanske?
Bry dig inte om farten på din första Vättern och sedan kommer milen rulla avsevärt snabbare & lättare när du cyklar tillsammans med andra.

Även om nu andra här i tråden riskerar se på dig som en förrädare. 🙂

Nu är det dags att trappa upp träningen så man slipper även nästa runda...

Själv är jag redan igång. Lobbyn är också igång, om det förträffliga att gno runt sjön i grupp. 😉

Med risk att få konpanismörj så råkade jag visst anmäla mig till nästa år med😅 det är så när man har minne som en guldfisk och förträngt misären det var dom sista 5 milen😬

Jag anmäler mig också i år

(Till dagen någon säger ”du vill inte haka på vår sub 7:30-grupp?” för då kommer jag bli smickrad och inte kunna motstå längre)
Jag har sagt att jag faller till föga om något av barnen vill köra (och ha mig med) eller långväga gäster. Så länge inte sub 7 är ett krav. 😃 Tror inte ens att snabbgrupperna (de mer officiella) fanns när jag sist körde. Eller? 2012 var senast jag trillade dit tror jag.

Är den här tråden verkligen till för elitister som gör finare saker? Tycker att fokus borde vara på vad man inte gör. Finns en massa andra trådar man skryta i.

Jag cyklar t ex inte ute denhär årstiden... Så UTE (för det är ju felstavat ovan) går bort, och sen när började man mäta i sekunder? (1200) . Det får bli innö, 1200, kanske 1500 om jag ids 😉

Skulle behöva lite råd. Ägnade mig åt en kort stunds trampande inomhus på spinningscykel nu ikväll. Ska jag se det som något som är en god förberedelse inför icke-cyklande? Eller är det något som riskerar att fälla mig?

Jag tänker att kort, inomhus och på stationär cykel är så långt ifrån att nöta runt pölen på riktig cykel att det snarast vänjer mig vid att inte cykla runt sjön.

Eller vad säger expertisen? Jag har 17 icke-rundor i rad men har som mål att bygga på sviten.

Skulle behöva lite råd. Ägnade mig åt en kort stunds trampande inomhus på spinningscykel nu ikväll. Ska jag se det som något som är en god förberedelse inför icke-cyklande? Eller är det något som riskerar att fälla mig?

Jag tänker att kort, inomhus och på stationär cykel är så långt ifrån att nöta runt pölen på riktig cykel att det snarast vänjer mig vid att inte cykla runt sjön.

Eller vad säger expertisen? Jag har 17 icke-rundor i rad men har som mål att bygga på sviten.
Här behöver vi någon med djupa kunskaper. Jag håller på med samma förberedelser. Mindre lyckat om det är kontraproduktivt!

Så länge det inte stoppas i depåer och äts bullar etc så kan du nog vara trygg. Sikta på tejpkrysset och tänk dig motsols, ingen åker VR motsols.

För att förbereda sig på bästa sätt rekommenderar jag denna, som har en sittposition som efterliknar en soffa. Kan behöva lite mysigare kudde dock. Gör Rapha kuddar?

Screenshot_20251031-090536~2.webp

Så länge det inte stoppas i depåer och äts bullar etc så kan du nog vara trygg. Sikta på tejpkrysset och tänk dig motsols, ingen åker VR motsols.
För säkerhets skull: det finns väl inget glapp eller finstilt kryphål som innebär att jag måste cykla runt Vättern motsols, trots att jag faktiskt anmält intresse för att inte cykla Vättern? Eller är det safe, för att det helt enkelt inte är VR?

För övrigt slog det mig först nu att anmälan ju avser Vättern 2018 – kan även det misstolkas av rättshaverister som anser att jag inte är klar med att inte cykla VR 2026?

Summa summarum, kan jag vara säker på att jag inte cyklar VR 2026? Det är ju hög tid att veta, så att man kan bygga upp sin träningsplan efter det.

För säkerhets skull: det finns väl inget glapp eller finstilt kryphål som innebär att jag måste cykla runt Vättern motsols, trots att jag faktiskt anmält intresse för att inte cykla Vättern?

Nej nej, det är gruppen "Vi som vägrar cykla VR medsols. En anmälan dit kräver helt andra sorters dokument å grejor såsom kortare vevarm på vänster sida mm.

Tillbaka
Topp