[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Ptjaa. Låg alkoholhalt är positivt. Snygg flaska. Men det är ju en tysk lager som dom bättre brukar smaka.
b0de524a-342d-42cb-a9c7-5a8266f78de3.webp

Min sista amerikanska öl tillsvidare...

Visa bilaga 800785
Jag har bestämt mig för att om det är något från USA som jag verkligen vill ha så kollar jag upp bryggeriet och dess ägare. "Bryggeriet donerar 1/6 av intäkterna till sin välgörenhetsstiftelse och grundaren har varit distriktsordförande i demokratiska partiet" (autentiskt exempel) tyckte jag var OK.

Det händer då och då att öl stryks strax innan säljstart men de brukar dyka upp igen inom någon vecka. Jag antar att det handlar om försenad leverans från importören.

Innis & Gunn Vanishing point 06 (2022). Doftar lite bränt, lite sött. Bittert, lätt syrligt. Lite tunt. Hade väntat mig mer sötma med tanke på bryggeriets stil. Helt OK men ingen favorit. Jag vet inte hur ölet smakade färskt, jag hade bara en flaska och den har legat tre år.Visa bilaga 799350
Tar 07:an idag (2023). Väldigt lik i smaken, lite sötare bara. Denna flaska har legat två år.

Nej, jag ska nog inte köpa fler Vanishing point. Inte mina favoriter. Jag dricker upp de jag har och sedan får det nog räcka.

20251031_191155.webp

Tillbaka
Topp