Hur ser du på någon som inte har något grepp om Jan Heine men ändå gillar däcken då? Jag har noll koll på honom (förutom vad folk skriver här, typ), och min väg in i Rene Herse-däck var att de hängde på en hylla hos min LBS, varpå jag nu kört på dem i tio år eller så med stor framgång. Halkar ibland iväg till något mer mainstream men det är något som saknas då och jag ser inte poängen i att köpa något som alla andra har när jag är grymt nöjd med rull, känsla, hållbarhet och allt annat. Främsta nackdelen är punkarisk höst och vår när halkbekämpningsflisen ligger (smågrus som fastnar och sakta äter sig igenom däcken), men det gäller alla däck som saknar punkaskydd (som om däcken är försedd med sådant ger trögare däck).
Eventuella skillnader i rull utifrån tester som inte säkert motsvarar mina förutsättningar väger lättare än mina egna erfarenheter, och jag tror att tyngst av allt väger den upplevda känslan hos mig när jag framför cykeln. Eftersom jag har många cyklar med olika sorters däck och effektmätare på flera av dem har jag någon form av tanke att göra riktiga jämförelsetester och se vad jag kommer fram till, men har inte orkat..
Tycker alltid det är roligt när folk, som inte köper däcken, är upprörda över att andra människor faktiskt köper dem. Tur att vi har så mycket frihet i våra liv att vi kan bestämma däck helt själva!