Det finns många sådana pumpar, tex Lezyne.
Om man skruvar åt ventilinsatsen brukar de sitta kvar även med ett sådant pumphuvud som skruvas på. Det finns olika verktyg för det, tex
Schwalbe Valve Key
Jag har istället en listig multitång med trippla funktioner
Modular master link pliers separate to form tire leversAn ingenious master link tire lever tool! Two levers connect to form heavy-duty pliers for removing or installing all types of chain master links. An integrated chain hook keeps chain from separating while removing or installing master...
www.topeak.com
Topeak Power Lever X (Det finns en utan "X" men den skall inte funka lika bra!)
Detta listiga verktyg köpte jag främst som kedjelåsverktyg men det fungerar även som
ventilverktyg
däcksavtagare
detta utöver kedjelås-montering, -demontering och -förvaring
Dessutom är det (relativt) litet, smidigt och billigt, under 111 SEK
Topeak Power Lever X Multitool at Rose Bikes. • 30 days free returns in EU • Fast delivery • Many items directly available
www.rosebikes.se
OBS
Jag har aldrig använt pumpen i länken
Däremot har jag en Lezyne minipump som jag har bytt pumpslangen till en med manometer
Lezyne ABS Pen gauge
Den kostar en del (
25,20 €), men kan förhoppningsvis hjälpa till att minska risken för ett nytt slangbyte.
Lezyneslangen har en finess som minskar risken för att skruva loss ventilinsatsen ytterligare;
en liten svart knapp längst ned på slangen vid ventilen, trycker man på den så sänks trycket i slangen och det går att skruva loss den utan att käglan följer med.