(OT) servetter för cyklister !

MiMosobo

Aktiv medlem
Frun (med den goda smaken) var inne på Ö&B och handlade servetter😍
(De har tydligen slutat med överskott från försvaret…)
IMG_1762.webp

Frun (med den goda smaken) var inne på Ö&B och handlade servetter😍
(De har tydligen slutat med överskott från försvaret…)Visa bilaga 802489
Om wikisidans information är korrekt började kopplingen till försvaret luckras upp 1979, så bara 46 år sedan.

"År 1979 ombildades verksamheten från att ha varit en del av ett statligt verk till det av FFV ägda aktiebolaget FFV Allmaterial. År 1982 bytte bolaget namn till FFV Överskott. Efter att aktiebolaget bildats, började också andra överskottspartier att säljas som inte kom från militären eller någon myndighet."

Exakt när all koppling till försvaret försvann vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad om det var några decennier sen.

Om wikisidans information är korrekt började kopplingen till försvaret luckras upp 1979, så bara 46 år sedan.

"År 1979 ombildades verksamheten från att ha varit en del av ett statligt verk till det av FFV ägda aktiebolaget FFV Allmaterial. År 1982 bytte bolaget namn till FFV Överskott. Efter att aktiebolaget bildats, började också andra överskottspartier att säljas som inte kom från militären eller någon myndighet."

Exakt när all koppling till försvaret försvann vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad om det var några decennier sen.
Det såldes iaf en hel del svenska militärprylar där i slutet på 90-talet och säkert en bit in på 00-talet. Men det finns ju ingenting nu, och har säkert varit så i 10-15 år.

På 70-talet kunde vi köpa äkta tidsinställningar till bomber där.
Men då hette det Överskottslagret. Sen blev det Överskottsbolaget = Ö&B. Typ.

På 70-talet kunde vi köpa äkta tidsinställningar till bomber där.
Men då hette det Överskottslagret. Sen blev det Överskottsbolaget = Ö&B. Typ.
Tänker du på den där ruffiga byggnaden som låg i Solna (- eller var det Sumpan?) där det såldes buckliga grytor, tunga trälådor, åldriga televerksduetter och fårskinnsrockar som kunde tynga även den starkaste till marken bara genom sin vikt? 😄

Tänker du på den där ruffiga byggnaden som låg i Solna (- eller var det Sumpan?) där det såldes buckliga grytor, tunga trälådor, åldriga televerksduetter och fårskinnsrockar som kunde tynga även den starkaste till marken bara genom sin vikt? 😄

Fårskinnsrockar som var så stela att de stod av sig själva

Intill inskrivningsstället när man mönstrade.

Tillbaka
Topp