Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

Kan ju funka ja. Knepigt att hitta distanser till M6-skruvarna.

Miyata-tråden gav detta tips en gång i tiden!

Edit även detta tips:

Ec34 /ec34 verkar finnas hos kinesen för 89 spänn så jag säger nej.
Är det kombon som är ovanlig så köp över / under över separat.
Ec44 är vanlig mtb straigth och finns garanterat lös

Ec34 /ec34 verkar finnas hos kinesen för 89 spänn så jag säger nej.
Är det kombon som är ovanlig så köp över / under över separat.
Ec44 är vanlig mtb straigth och finns garanterat lös
Har du en länk? Där jag köper ramen kan jag iofs få det installerat och klart för 109 euro... Kanske är enklast.

IMG_7035.webp
IMG_7034.webp

Jag har en cykel som jag funderar skulle gå att anpassa för en 161cm cyklist.
typ gravel/utflyktscykel.
Är dom här siffrorna helt galna för det?
@n3wton

När man ska kapa slangen på ett Shimano j-kit set, bara att kapa och sätta in ett nytt stift och sedan klart va?

Det är inget särskild funktion med det igenpluggade stiftet som sitter innan, utan ett vanligt stift kommer funka på precis samma sätt när man trär in det i handtaget och krossar oliven som sitter förmonterad där?

När man ska kapa slangen på ett Shimano j-kit set, bara att kapa och sätta in ett nytt stift och sedan klart va?

Det är inget särskild funktion med det igenpluggade stiftet som sitter innan, utan ett vanligt stift kommer funka på precis samma sätt när man trär in det i handtaget och krossar oliven som sitter förmonterad där?

Jajjamen. Bara kapa, i med nytt stift och dra ihop.

Glöm inte trä på gummi-täcklocket på söangen innan du monterar allt

Finns det bromsskivor som motsvarar Shimano wide (tex SM-RT56, 6-bolt) som är kompatibla med metalliska belägg? Börjar tvivla på mina kunskaper att googla rätt...

Så verkar den heta men hittar inte någon butik som har en.
Jag körde med samma reglage och Tektro Gemini SL-bromsar. Kanske finns att köpa, men dem bromsar inte speciellt bra.

Det är ju en ganska gammal standard så jag tror inte att shimano har några nuvarande bromsar som är kompatibla. Då får du nog byta till I-spec ii, som jag har för mig finns till 11-delade reglage.

Jag körde med samma reglage och Tektro Gemini SL-bromsar. Kanske finns att köpa, men dem bromsar inte speciellt bra.

Det är ju en ganska gammal standard så jag tror inte att shimano har några nuvarande bromsar som är kompatibla. Då får du nog byta till I-spec ii, som jag har för mig finns till 11-delade reglage.

Ja, får nog bli ett nytt reglage. Känns synd när det är fullt funkis.

Poppat GP5k på nya fälgar. Ingen gucka ännu. Det läcker luft genom dräneringshålet i fälgen (obs random bild från internet).

IMG_1885.webp

Har jag slarvat med tejpen? Tyckte jag var noggrann.

Tryck lite extra på ventil från insidan med skaft på skruvmejsel o skruva lite hårdare.
Skruvat åt för kung och fosterland men det blåser fortfarande orkan ut dräneringshålet. Blir nog att tejpa om, potentiellt i onödan då jag inte är sugen på att hälla i gucka, konstatera att det inte håller tätt, och tejpa om efter det inkl kladdhantering..

Skruvat åt för kung och fosterland men det blåser fortfarande orkan ut dräneringshålet. Blir nog att tejpa om, potentiellt i onödan då jag inte är sugen på att hälla i gucka, konstatera att det inte håller tätt, och tejpa om efter det inkl kladdhantering..
Tejpa om och pumpa upp utan tätningsvätska. Med korrekt tejpning, täta ventiler och en hel fälg ska läckaget vara minimalt utan vätska.

Tillbaka
Topp