SIE
Aktiv medlem
Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Annars borra/slipa upp outfrontfästet för att rymma m6 skruvar?
Kan ju funka ja. Knepigt att hitta distanser till M6-skruvarna.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Annars borra/slipa upp outfrontfästet för att rymma m6 skruvar?
Slänger säkert någon snäll själ på Happy ihop till självkostnadspris?Kan ju funka ja. Knepigt att hitta distanser till M6-skruvarna.
Kan ju funka ja. Knepigt att hitta distanser till M6-skruvarna.
Sifvert skruv i Västberga! Som Willy wonkas chokladfabrik fast med skruv! Allt går att köpa i lösvikt med, perfekt.Bara att beställa styckvis vad du behöver. A4-skruv kommer inte rosta i första taget.
Insexskruv – Stort lager i Göteborg | Materialexperten - Skruv & bult – Butik i Göteborg & online | Materialexperten
Köp insexskruv i DIN & ISO-standard. Rostfritt, syrafast, blankförzinkat m.m. Stort lager, snabb leverans och butik i Göteborg. Handla styckvis online!materialexperten.se
Har du en länk? Där jag köper ramen kan jag iofs få det installerat och klart för 109 euro... Kanske är enklast.Ec34 /ec34 verkar finnas hos kinesen för 89 spänn så jag säger nej.
Är det kombon som är ovanlig så köp över / under över separat.
Ec44 är vanlig mtb straigth och finns garanterat lös
Har du en länk? Där jag köper ramen kan jag iofs få det installerat och klart för 109 euro... Kanske är enklast.
När man ska kapa slangen på ett Shimano j-kit set, bara att kapa och sätta in ett nytt stift och sedan klart va?
Det är inget särskild funktion med det igenpluggade stiftet som sitter innan, utan ett vanligt stift kommer funka på precis samma sätt när man trär in det i handtaget och krossar oliven som sitter förmonterad där?
Finns det bromsskivor som motsvarar Shimano wide (tex SM-RT56, 6-bolt) som är kompatibla med metalliska belägg? Börjar tvivla på mina kunskaper att googla rätt...
Jisses, så enkelt alltså! TackAlla icke-Shimano skivor som är kompatibla med metalliska belägg.
Jisses, så enkelt alltså! Tack![]()
RT56 tål metalliska, de bara slits lite fortare. Men ingen dör. Det är iaf min slutsats efter att ha provat.Finns det bromsskivor som motsvarar Shimano wide (tex SM-RT56, 6-bolt) som är kompatibla med metalliska belägg? Börjar tvivla på mina kunskaper att googla rätt...
I-spec B?Jag blir inte klok på det här. Vilken del (clamp) behöver jag för att montera direkt på styret?
M7000 11sVisa bilaga 804450
Så verkar den heta men hittar inte någon butik som har en.I-spec B?
Fick såna på köpet med en ram jag köpte ett tag sedan. Enda bromshandtaget jag hittade som var kompatibla och fanns att köpa var nog ZEE, adapter till clamp var dyrare än nytt reglage med clamp.Så verkar den heta men hittar inte någon butik som har en.
Jag körde med samma reglage och Tektro Gemini SL-bromsar. Kanske finns att köpa, men dem bromsar inte speciellt bra.Så verkar den heta men hittar inte någon butik som har en.
Surt. Ja, Deore-reglage verkar finnas för 250kr så typ billigare. Tyvärr.Fick såna på köpet med en ram jag köpte ett tag sedan. Enda bromshandtaget jag hittade som var kompatibla och fanns att köpa var nog ZEE, adapter till clamp var dyrare än nytt reglage med clamp.
Ja, får nog bli ett nytt reglage. Känns synd när det är fullt funkis.Jag körde med samma reglage och Tektro Gemini SL-bromsar. Kanske finns att köpa, men dem bromsar inte speciellt bra.
Det är ju en ganska gammal standard så jag tror inte att shimano har några nuvarande bromsar som är kompatibla. Då får du nog byta till I-spec ii, som jag har för mig finns till 11-delade reglage.
Blir ju så rätt ofta med gamla standarder tyvärrJa, får nog bli ett nytt reglage. Känns synd när det är fullt funkis.
Nä men m7000 som han har lär nog passaOm det faktiskt är B, törs jag inte svara bergsäkert på. Men det ser ut som det.
Visa bilaga 804457
Hur mycket? Jag skulle nog ta löst däcket och kolla hur det ser ut innan jag börjar gegga med guckaPoppat GP5k på nya fälgar. Ingen gucka ännu. Det läcker luft genom dräneringshålet i fälgen (obs random bild från internet).
Visa bilaga 805611
Har jag slarvat med tejpen? Tyckte jag var noggrann.
Poppat GP5k på nya fälgar. Ingen gucka ännu. Det läcker luft genom dräneringshålet i fälgen (obs random bild från internet).
Visa bilaga 805611
Har jag slarvat med tejpen? Tyckte jag var noggrann.
Japp, pyser lite från ventilhålet men det brukar sätta sig. Men det blåser storm från dräneringshålet.. men det kanske sätter sig?Det är ofta vid ventilen att den inte är helt tätt utan lite extra tejp eller gucka.
Japp, pyser lite från ventilhålet men det brukar sätta sig. Men det blåser storm från dräneringshålet.. men det kanske sätter sig?
Ok. Vi får se hur det blir när guckan väl är it.Dräneringshålet är enklaste vägen ut, också om det inte håller tätt mellan ventilen och tejpen.
Skruvat åt för kung och fosterland men det blåser fortfarande orkan ut dräneringshålet. Blir nog att tejpa om, potentiellt i onödan då jag inte är sugen på att hälla i gucka, konstatera att det inte håller tätt, och tejpa om efter det inkl kladdhantering..Tryck lite extra på ventil från insidan med skaft på skruvmejsel o skruva lite hårdare.
Tejpa om och pumpa upp utan tätningsvätska. Med korrekt tejpning, täta ventiler och en hel fälg ska läckaget vara minimalt utan vätska.Skruvat åt för kung och fosterland men det blåser fortfarande orkan ut dräneringshålet. Blir nog att tejpa om, potentiellt i onödan då jag inte är sugen på att hälla i gucka, konstatera att det inte håller tätt, och tejpa om efter det inkl kladdhantering..
NejBehöver mina skivbromsbelägg bytas?
Nej, skulle jag säga. Tänk på att du ska byta en bit innan dem är nere på metallen dock. Osäker på exakt siffra men det finns säkert.Behöver mina skivbromsbelägg bytas?
Måttet heter "Strax innan detta utseende":Nej, skulle jag säga. Tänk på att du ska byta en bit innan dem är nere på metallen dock. Osäker på exakt siffra men det finns säkert.
Råkade ut för liknande i somras.Måttet heter "Strax innan detta utseende":
Visa bilaga 805747
Tänk på att några bilister har sina bromsbelägg i liknande skick fast på bilen.Måttet heter "Strax innan detta utseende":
Visa bilaga 805747