[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Efter P2:s Musikrevyn där de sa att denna skulle få den inte alltför sockersöta fjärde symfonin att framstå som en Haydn-symfoni blev jag tvungen att lyssna på den sjätte pianosonaten. Inte direkt lättsmält är nog mitt okunniga omdöme.

Vet inte vad jag ska säga...Ustvolskayas musik är inte inställsam, det är helt klart.
Nej, det kan man verkligen inte säga. Enligt Musikrevy-snacket var hon tydligen också "något kärv" vad det gäller uppförandet av hennes musik. Något i stil med att alla försök att uppföra den hade varit hemska. Har inte grävt i sanningshalten i det, men jag tycker det passar storyn rätt bra.

Insåg att för mig funkar det bättre att helt lägga ner alla försök att låta hjärnan tolka det som musik i vanlig mening. Funkar bättre om jag tänker mig det som ljud som genereras i en stadsmiljö av olika stökighetsgrad.

Nej, det kan man verkligen inte säga. Enligt Musikrevy-snacket var hon tydligen också "något kärv" vad det gäller uppförandet av hennes musik. Något i stil med att alla försök att uppföra den hade varit hemska. Har inte grävt i sanningshalten i det, men jag tycker det passar storyn rätt bra.

Insåg att för mig funkar det bättre att helt lägga ner alla försök att låta hjärnan tolka det som musik i vanlig mening. Funkar bättre om jag tänker mig det som ljud som genereras i en stadsmiljö av olika stökighetsgrad.
Oerhört fascinerande person. Hon lär ha sagt att det bästa sättet att tala om musik är att vara tyst samt att den enda musik hon uppskattar är hennes egna. Hittade en bok om hennes musik. Tre av hennes symfonier är tydligen inspirerade av Hermann av Reichenau.

Oerhört fascinerande person. Hon lär ha sagt att det bästa sättet att tala om musik är att vara tyst samt att den enda musik hon uppskattar är hennes egna. Hittade en bok om hennes musik. Tre av hennes symfonier är tydligen inspirerade av Hermann av Reichenau.
Om den enda musik hon uppskattar är hennes egen och det som sades i Musikrevyn om att hon aldrig hört ett lyckat uppförande av hennes musik är det nästan så att man tycker att det var lite synd om henne. Enda chansen för henne att uppskatta musik vore ju att "höra" den inne i sitt eget huvud.

Om den enda musik hon uppskattar är hennes egen och det som sades i Musikrevyn om att hon aldrig hört ett lyckat uppförande av hennes musik är det nästan så att man tycker att det var lite synd om henne. Enda chansen för henne att uppskatta musik vore ju att "höra" den inne i sitt eget huvud.
Ja, det låter lite torftigt. Ett av livets glädjeämnen är ju att upptäcka ny musik, ny litteratur, ny konst etc. Hon hade förhoppningsvis ett rikt inre liv.

Hej!

Med risk för att vara jävig men idag har jag lyssnat på vår nya singel som släppts på Spotify. Vildmarkshiphop - Men alla mår bra? Vi har spelat in ute när vi tältat i skogen.

Det svenska hiphopkollektivet Vildmarkshiphop – kända för att spela in sina låtar ute i de svenska skogarna medan de fricampar – släpper nu sin nya singel “Men alla mår bra?”.

Deras råa, organiska sound föds ur eldstäder, granbarr och långa nätter med beats som ekar mellan trädstammarna.

Singeln är nu ute på Spotify, Apple Music och alla andra plattformar. Ge den en lyssning!

Tillbaka
Topp