[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Har fullständigt snöat in på Tidaholms-bandet Twilight Birds, särskilt låtarna från förra albumet Skymningsfåglar.

Tydligt att man borde gå ut på krogen lite oftare så man upptäcker fler lokala pärlor... :cool:

Det här är en av favoriterna:

Jag hade nog kallat det tung folk metal. I mina öron är det metal med folkmusiksutsmyckning snarare än folkmusik med metalutsmyckning.
Jag får läsa på lite mer om Armenien men black metal kanske ligger i deras kynne? :unsure: 🙂
1762962900153.webp

"Zurvan Akrane" som den ena låter heter verkar dock inte vara så svart utan har något att göra med soldyrkan även om det är lite mystiskt trots allt? :unsure:

1762963628883.webp

Angående "Ahriman" så har vi en bild på honom här, en svensk gitarrist i Dark Funeral :sneaky: Jag får fundera på hur allting detta hänger ihop när jag cyklar hem från jobbet. (y)
1762963560148.webp

Den mest kända zoroastrikern var dock möjligen Freddie Mercury. :unsure: Hmmm
1762963837316.webp

Senast ändrad:
Nu har jag äntligen lyssnat igenom denna många gånger och konstaterar att jag kommer fortsätta med det.

antyder att du varit på Dropkick Murphys...

Edit: snavfel, kanske auto in-correct som slog till igen, men för en gångs skulle både roligt och lite DK -"I can never keep that middle finger down."

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp