[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Liten påminnelse till @Dan C som irrat sig in en annan tråd och börjat dilla om fjolleri - här har du fjollornas fjolla så kom nu ihåg att det är i denna tråd fjollsporteri diskuteras.

[ot] Fjollboll...
Har du ingen annan fjolla att visa?
Börjar bli lite tjatigt med Cristiano hela tiden... :sneaky:
038e9584-0bea-4c64-9db6-92569380259b.webp

[ot] Fjollboll...
Då får vi gratta ÖIS tillbaka till Allsvenskan!
Senast de lirade där var väl 2009?
Ja, kul!

Nu har vi Djurgården och ÖIS, två gamla anrika lag för de bättre bemedlade. AIK och Blåvitt, två storlag för den breda massan. Hammarby och GAIS, två charmiga lag för samhällets olycksbarn. Samt BP och Häcken, två lag som ingen bryr sig om. Symmetri mellan 08 och 031! 🙂

[ot] Fjollboll...
Ja, kul!

Nu har vi Djurgården och ÖIS, två gamla anrika lag för de bättre bemedlade. AIK och Blåvitt, två storlag för den breda massan. Hammarby och GAIS, två charmiga lag för samhällets olycksbarn. Samt BP och Häcken, två lag som ingen bryr sig om. Symmetri mellan 08 och 031! 🙂
Underbart träffande beskrivet!! (y)
Jag noterar även att endast 2 av dessa benämns som "storlag"...

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Publik - Ja
Sportsliga meriter - Nej

Visa bilaga 806105

Endast hälften så många mästartitlar som det riktiga storlaget.
Lugn, att Malmö är ett storlag har jag aldrig ifrågasatt. 🙂

Malmö, Blåvitt och AIK är de tre otvetydiga storlagen i min bok (Malmö naturligtvis överlägset vad gäller meriter senaste åren, inte tu tal om det). Enda tveket är att det börjar gå väl många år sedan Blåvitt vann någonting, men de enorma framgångarna på 80/90-talet i kombination med stor publik och en "aura" av storlag gör att de ändå platsar där. Djurgården kvalar nog också in där.

[ot] Fjollboll...
"För mig är AIK en av de mest framgångsrika klubbarna i Sverige med ett av de största varumärkena i Europa"
Miika Takkula, ny head of recruitment.
:love:

Tillbaka
Topp