Assioma eller Garmin Rally

Det ska man ha med sig ! Lutar helt klart tungt åt Assiomapedalerna nu. bara jag hittar rätt med LOOK Keo så är jag trygg.
Den ”gamla” modellen är Look-kompatibel. Men har du testat Shimano SPD-SL? Är väl bara att byta kloss på skorna så är du hemma. En sån kloss är inte dyr och jag tror till och med att det ingår när du köper pedalerna. Men kan inte svära på det.

Den ”gamla” modellen är Look-kompatibel. Men har du testat Shimano SPD-SL? Är väl bara att byta kloss på skorna så är du hemma. En sån kloss är inte dyr och jag tror till och med att det ingår när du köper pedalerna. Men kan inte svära på det.
Har svårt och veta om den "gamla" versionen är lika bra som det sägs i denna slingan. Att byta kloss är ett alternativ såklart! tycke dem är lite klumpigare än Look.

Har svårt och veta om den "gamla" versionen är lika bra som det sägs i denna slingan. Att byta kloss är ett alternativ såklart! tycke dem är lite klumpigare än Look.
Den gamla versionen är i princip likadan, bara väldigt tjock och ej lika flexibel. I den nya varianten har du en kraftmätande spindel som du lätt kan föra över till en ny pedalbody om du skulle vilja byta till mountainbike-pedaler tex. Men det är den gamla versionen de flesta jublar över i recensioner och inlägg på forum, eftersom den funnits längst så har flest personer den versionen. Med det sagt föredrar jag absolut den nya i utseende och funktion (smidig att laga/överföra till annan pedalbody osv). Har inte testat den gamla varianten själv utan har bara nya ska sägas.

Den gamla versionen är superbra. Den nya versionen är snyggare, vet inte om den är mkt bättre men jag skulle nog köpt den idag bara pga utseendet (och bytt från Look till Shimano-klossar, det är typ same same). 🙂

Menar att koppla upp dem till cykeldatorn, vilket borde vara enkelt med blåtand likt alla andra enheter.
Jag tror (OBS: TROR) att du får mer data om du använder ANT+ istf BT.

Att byta kloss är ett alternativ såklart! tycke dem är lite klumpigare än Look.
Många av de som har provat själva föredrar SPD-SL just för att den ger en stabilare plattform

Kan säga det blev ett spontanköp.
Det stod iaf att dem var kompatibla med LOOk , skickar bild=)
cykelpedaler assioma.webp

Jag har ingen av dessa pedaler men fick tacka nej för Assioma gen1 som jag hade fått köpa väldigt billigt av min kompis, pga. klumparna vid pedalaxel för jag har dojorna längst in på pedaler och därmed stortån hänger över pedalaxeln. Det tål att tänkas innan man väljer dem. Ska jag köpa några så har jag nog bestämt mig för Assioma gen2.

Senast ändrad:
Jag har ingen av dessa pedaler men fick tacka nej för Assioma gen1 som jag hade fått köpa väldigt billigt av min kompis, pga. klumparna vid pedalaxel för jag har dojorna längst in på pedaler och därmed stortån hänger över pedalaxeln. Det tål att tänkas innan man väljer dem. Ska jag köpa några så har jag nog bestämt mig för Assioma gen2.
Om jag förstått det rätt så har inte gen2 look Keo versionen så därför har jag nu valt dessa. Jag hoppas det ska funka !

Var får du en Eurokurs på 8,70 kr?
Man kan tänka såhär, går Sverige med i euron så sparar man ca 4793,89! Istället för 5278,39 kostar den bara 484,50!

Det var iallafall såhär lärarna pratade om euron till oss i skolan när det var folkomröstning. ”En Kalle Anka-tidning kostar 10 här i Sverige, men i Finland som har euro kostar den bara 1!”, ren propaganda.

Tillbaka
Topp