Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har både Shelly och Sonoff, kan väl inte påstå att Sonoff funkar direkt sämre. Androidappen är lite sämre, men den används ju ändå inte när man sen kör HA (det var lite meckigare att byta wifi via Sonoff/Ewelink-appen).Jag har ett gäng Shelly Plug som fungerar klockrent. Men de kostar en slant, nån som testat Sonoffs wifi-plugg, funkar den bra med HA? Andra wifi-alternativ?
Jag har några wifi-bytare som styrs av Smart Life-appen, det finns många att välja på tex denna för 100 SEKJag har ett gäng Shelly Plug som fungerar klockrent. Men de kostar en slant, nån som testat Sonoffs wifi-plugg, funkar den bra med HA? Andra wifi-alternativ?
Snart flytt till lägenhet och där får man ju minsann inte ha ett modernt lås på utsidan av dörren... Någon som testat Nuki? https://nuki.io/en-de/products/smart-lock-ultra
Jag har några wifi-bytare som styrs av Smart Life-appen, det finns många att välja på tex denna för 100 SEK
tidigare i höstas var den elmätare för stereo o TV-anläggningen, men denna månad styr den en adventsstjärna![]()
Deltaco Smart Home Smart Plug med elmätare | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Jag har även några E14 och E27-lampor som styrs av samma app, allt funkar utan problem.
Snart flytt till lägenhet och där får man ju minsann inte ha ett modernt lås på utsidan av dörren... Någon som testat Nuki? https://nuki.io/en-de/products/smart-lock-ultra
Har den som länkades från Jula. Funkar fint.Snarare första varianten, lysa upp carport, uppfart och vedbod - ska aktiveras (tändas) när ngn går förbi (och lysa i ngn/några minuter).
Alltså ingen punktbelysning på fasad för att det är snyggt.
Har en nuki i ett hus. Fick problem med att det lilla plastkugghjulet som sitter mellan lås och dörr gick sönder. Eventuellt på grund av att den satt på en dörr i Spanien som konstant är utsatt av sol. Bytte till den andra modellen som använder en riktig nyckel på insidan.Snart flytt till lägenhet och där får man ju minsann inte ha ett modernt lås på utsidan av dörren... Någon som testat Nuki? https://nuki.io/en-de/products/smart-lock-ultra
Hur lång batteritid är det? Läste om något skräckexempel om laddning varje månad? Det tycker jag kändes jobbigt.Jag har ett Yale Linus, låset som sådant och kopplingen via BT funkar klockrent (telefon eller knappsats). Automatisk upplåsning när man kommer mot dörren funkar till 90%. Wifi-kopplingen funkar till 10%, den är fullkomligt urusel.
Men monteringen är osynlig och bara på insidan (bortsett från kodgrejen om man vill ha den), på totalen är jag nöjd. Det är smidigt att kunna ge kod istället för nycklar till barn, svärföräldrar osv.
Får du verkligen inte det?Snart flytt till lägenhet och där får man ju minsann inte ha ett modernt lås på utsidan av dörren... Någon som testat Nuki? https://nuki.io/en-de/products/smart-lock-ultra
Yales doorman håller iaf i 2+ år för oss.Hur lång batteritid är det? Läste om något skräckexempel om laddning varje månad? Det tycker jag kändes jobbigt.
Hur lång batteritid är det? Läste om något skräckexempel om laddning varje månad? Det tycker jag kändes jobbigt.
Det är lite lurigare med säkerhetsklass/skyddsklass med elektroniskt slutbleck dock. Och vetskapen om det har både tjuvar och försäkringsbolagen. Så det gäller att hålla koll på vad man köper och övriga komponenter.Ett par månader mellan varje batteribyte skulle jag säga. Kör med vanliga AA-batterier. Man märker när det börjar gå segt och långsamt att låsa, då har man rätt bra marginal på sig. Koddosan har AAA-batterier som också räcker länge. Men vår sitter ju inomhus iom att det är en lägenhet, kan tänka mig att kyla gör att det räcker sämre.
Sen funkar det ju fortsatt med vanliga nyckeln också som nödlösning (man behöver kalibrera om efter att ha använt den).
Hade jag byggt nytt och haft full kontroll själv hade jag installerat en karm med elektroniskt slutbleck, då kan låset i dörren lämnas helt orört och standard. Sen kan man styra slutblecket med vad man finner lämpligt, jag hade kikat närmare på Ubiquiti UniFi Access tror jag.
Kan vara någon, men det är ingen revolutionerande uppdatering direkt.Hoppas någon vill sälja sin 2023 till mig nudå…
Nä, men det är skönt att få sova om nätterna utan att bli störd av det knarrar i parketten och trappan när tjyvar smyger omkring i huset. Sömnen är värd massor när man börjar bli gammal..... :)Har man lösöre under 1Mkr brukar man inte behöva godkända lås ens :-)
Inte helt omöjligt då jag är nära "fullt" i min. Men rensade senast igår så att jag har några hundra Mb marginal för stunden.Hoppas någon vill sälja sin 2023 till mig nudå…
Varför då? Är du rockidol, men saknar hotellrum och teveapparat?Ja jag slänger ut min genom fönstret vilken dag som helst.
Varför då? Är du rockidol, men saknar hotellrum och teveapparat?
Låter ju skumt. Eller så är det något personligt mellan dig och Homey? Prata snällt med den.Ja.
Edit: är på ett hotellrum just nu, men homeyn är ju hemma.
Edit 2: det är inte så smärtfritt som man kan tro när man tänker att man köper sig förbi jobbet med home assistent på ett pi hallon t ex. Inte ens Shellys grejer vill ansluta utan bråk.
Det känns som det är 20 år gammalt.
Låter ju skumt. Eller så är det något personligt mellan dig och Homey? Prata snällt med den.
Senaste åren har Shelly-pluggar bara fungerat. En detalj är ju att jag kör in dom i Shelly-appen i mobilen först, sedan till Homey. Om du försöker direkt mot Homey kanske det är lite krångel?
Jag har ganska många fabrikat och olika prylar, och det är ytterst få problem.
Har säkert 20-25 olika fabrikat, och flera av dem en ansenlig mängd komponenter.
Nä, men det är skönt att få sova om nätterna utan att bli störd av det knarrar i parketten och trappan när tjyvar smyger omkring i huset. Sömnen är värd massor när man börjar bli gammal..... :)
Min bedömning är att de går genom fönster 99 gånger av 100 ändå. Jag kan dyrka upp vårt ASSA-lås om jag får en halvtimme på mig, nån som vet vad den gör kan säkert göra det på ett par minuter, men är ändå inte orolig för att inbrottstjuvar ska välja den vägen in.
Ja, men jag ska nog erkänna att själv är jag mest orolig för de tjuvar som INTE vet vad dom gör, dvs de som testar att bryta sig in, går det så går det. Den typen känns mer obehagliga på något vis att bli väckt av. Men det är kanske bara mina fördomar om människor som röker konstiga svampar, injicerar wet-lube och liknande.Den som vet vad den gör, gör det på sekunder.
Händer det här dig ofta?injicerar wet-lube
Händer det här dig ofta?
Min erfarenhet av kaffemaskiner är att dom vägrar laga en kopp oavsett om dom är byggda för att vara uppkopplade eller ejTycker om mina Philips Hue Lights. Mer teknik/smarthet än så behöver jag inte hemma känner jag. Mardröm att ha en sån ny kyl som visar reklam eller sån där kaffemaskin som vägrar laga en kopp kaffe för att den tappat uppkopplingen till internet.
Dags att köpa en Moccamaster.Min erfarenhet av kaffemaskiner är att dom vägrar laga en kopp oavsett om dom är byggda för att vara uppkopplade eller ej
Det är en kaffebryggare, helt annan sak. "It just works"Dags att köpa en Moccamaster.
Kan hända jag är trött i hjärnan av veckans arbete, men jag är inte riktigt med på logiken i dina senaste inlägg….. menar du att kaffebryggare i regel fungerar eller raka motsatsen eller menar du att så fort det klassas som en maskin så är det ngt magiskt i ordet i sig som gör att det inte fungerar?Det är en kaffebryggare, helt annan sak. "It just works"
Inte mig inte. Men det vet ju alla; hur tunga wetlubister är.Händer det här dig ofta?
Shelly pluggar; senaste generationen har ganska starkt ljus vad gäller ”led-indikeringen”. Har för mig att jag sett någonstans att det går att ställa in, men hittar ingen inställning i appen. Någon som vet?