Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom att jag brukar bara ånga på när jag börjar röra om i cykelgrytan (det heter väl cykelkök?) tänkte jag denna gång ta det lite lugnt och dra ut på byggandet.
Den skall vara klar till barmarkssäsongen och det är väl någon månad kvar till den.
Den är inte klar än.Skrivet i fredags...
Så gick det med det :)
Mätte avståndet mellan sadelns mitt till centrum på infästningen för styret mot styrstammen och det skiljde några få mm i måttet jämfört med mina övriga gravelhojar.
Canyonstyret har en reach på 70 och PRO Discover (som jag har på de andra hojarna) har en reach på 65. Kan det vara den lilla skillnaden som jag känner?
Kanske känns annorlunda när man är ute och trampar jämfört när man står och torrbryter inne i verkstaden.
Bra form, men känns inte de bakre stagen väl kraftiga/klumpiga ut?Också en pakethållare med fästen på stagen.
![]()
Jo, det där staget är nog det sista som går av. Fästena på ramen är nog knäckta innan dess.Bra form, men känns inte de bakre stagen väl kraftiga/klumpiga ut?
Velocio stämmer, men det står cromo och alu under material.Är det Velocio? Helt i alu?
Har inte köpt någon, öser bara ut sådant som ser intressant ut.Var köpte du den? Ska bli kul att se det monterat
Denna har jag, eller om det är liknande. Kommer inte ihåg om det står Capgo på förpackningen.Fick ett plötsligt habegär efter navborstar :D Blast from the past ...
Vad använder du för produkt för att linda ihop slangarna från styret?
Hur långt har du mellan bostaden och cykelparkeringen?Nu börjar egentligen "grundcykleln" blir klar när det kommer till bygget.
Denna cykel skall alltså stå fullkittad för äventyr hela tiden med väskor och allt.
Jag har nu kommit ihåg att lampan jag blev så missnöjd över och som jag skrev om här var på endast 35 Lux, därför rekommenderar jag att du väljer GVolt 60, även om det är MKT mer än enbart ljusstyrka som är viktigt för att få ett bra ljusLampa till lampfästet skall införskaffas. Valet står mellan Cateye Gvolt 45 eller 60.
Tailfin gör fina grejer. Tror annars att någon av Restraps väskor skulle matcha fint.Nu börjar egentligen "grundcykeln" bli klar när det kommer till bygget.
Denna cykel skall alltså stå fullkittad för äventyr hela tiden med väskor och allt.
Spontana grusturer för motion kommer troligen oftare att ske på någon av mina andra gruscyklar.
Har en del punkter som skall göras.
- Har fastnat för Tailfins gaffelväskor, 5 liter lastkapacitet.
glöm inte skyddstejp där ramväskans remmar går runt ramen
Har fastnat för Tailfins fäste.Tailfin gör fina grejer. Tror annars att någon av Restraps väskor skulle matcha fint.
Fördelen med 45 är 1,5 h längre batteritid jämfört med 60. Är tänkt att lampan skall slås igång när man cyklar genom vägtunnlar t.ex., det börjar att skymma lite, lägsta ljusläget när man cyklar på en trafikerad väg.Hur långt har du mellan bostaden och cykelparkeringen?
Jag undrar för att jag som är lat brukar alltid packa direkt i väskan inne i bostaden
Jag har nu kommit ihåg att lampan jag blev så missnöjd över och som jag skrev om här var på endast 35 Lux, därför rekommenderar jag att du väljer GVolt 60, även om det är MKT mer än enbart ljusstyrka som är viktigt för att få ett bra ljus
Jag läste inte texten på bildenNu börjar egentligen "grundcykeln" bli klar när det kommer till bygget.
Spontana grusturer för motion kommer troligen oftare att ske på någon av mina andra gruscyklar.
Har en del punkter som skall göras.
![]()
- Däckbyte kommer att ske på måndag.
- Skall inhandla en rulle skyddstejp som skall monteras på utsatta ställen.
- Är inne på att köra någon eller några modeller av FixPlus Cargo Cage.
- Har inte bestämt mig för vilken styrväska som jag skall använda mig av.
- Lampa till lampfästet...
routewerks.cc
Har nog inte riktigt kommit på vad jag vill ha för väska på styret.Nu vet jag inte kravspec på styrväskan, men är väldigt nöjd med min Cyclite Aerobar bag. Den sitter väldigt bra även utan aerobars och har extra straps som fästs med klickspännen i gaffelkronan.
Kan man leva med den vita är det bra rea också :)
![]()
Handle Bar Aero Bag / 01
<p>With the Handle Bar Aero Bag / 01, Cyclite has the ideal handlebar bag for bike packers who do not want to compromise on their equipment. The ultra-light bag, which weighs less than 200 grams, has a volume of 12.6 litres and offers enough space for a variety of things that need to be on tour...www.bergzeit.se
Ja, den ser inte så dum ut. Ganska liten, får kolla upp så den räcker till med sin storlek.![]()
The Original Handlebar Bag
Elevate your riding experience with a Handlebar Bag that can be built to YOUR adventures. A customizable lid is designed to accept most cycling computers or smartphones and provides quick, one-handed access to storage on the go. An easy on/off lever and integrated shoulder strap allows you to...routewerks.cc
Ser finurlig ut.
Ja, den ser inte så dum ut. Ganska liten, får kolla upp så den räcker till med sin storlek.
Flaskhållare som öppnar åt sidan är rätt trevliga när man kör med ramväska.Idag på lunchen dök det upp ett paket med hjälp av en trevlig lantbrevbärare.
Med sitt höga betyg (BRR) i kombination med sitt låga pris får nu Terra Hardpack 50 mm genomgå ett test på min Mehteh.
Visa bilaga 808002
Visa bilaga 808003
Inhandlades ett reservöra till ramen också. Slänger på en ny kedja plus att några skydd för slang/vajer för att inte repa ramen fanns med i paketet från Tyskland.
Visa bilaga 808004
Nymonterat 50 mm-däck på en fälg med en inre bredd på 24 mm (hooked), 2.0 bar lufttryck.
Inte direkt så att det sväller ut i bredd.
Visa bilaga 808005
Hoppas att det torkar upp lite på asfalten genom byn, då blir det några testtramp utanför verkstadsgolvet.
En bild på cykeln i profil med provmontage av flaskhållare med stor vattenflaska. Får rätt gott om utrymme under väskan.
Kommer nog att köra svarta, enkla flaskhållare.
Visa bilaga 808006
skumt när brr mätt 48 mm på 17,8 mm innerbredd. minns inte att de jag monterade var mindre än 50 på 25 mm innerbredd.Nymonterat 50 mm-däck på en fälg med en inre bredd på 24 mm (hooked), 2.0 bar lufttryck.
Inte direkt så att det sväller ut i bredd.
![]()
Får mäta igen och se om de "tryckt ut sig" efter någon runda.skumt när brr mätt 48 mm på 17,8 mm innerbredd. minns inte att de jag monterade var mindre än 50 på 25 mm innerbredd.
Ser ut som mer än lite lätt vind.En kort tur runt byn bjöd lunchen på.
Ett par torra hjulspår ute på asfalten genom en ytterst snöfattig by. 7 grader varmt, grått och lite lätt vind.
Visa bilaga 808194
En sån har jagVisa bilaga 807961
Dom har en stor variant också
Gillade att dom hadeett outfront-fäste som passar väskans styrfäste med. Så man kan montera datorn där om man kör utan väska