[OT, Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Regler i 1:a inlägget]

Baksidan av kulturhuset, fotat från "Benny Fredrikssons torg" (hade ingen aning om att vi hade ett sånt torg)

Baksidan av kulturhuset, fotat från "Benny Fredrikssons torg" (hade ingen aning om att vi hade ett sånt torg)

Tjena!

Hade inte en aning om det heller, upptäckte ungefär tio sekunder efter jag tagit bilden att det heter Benny Fredrikssons torg.

Bra igenkänning, många går nog rakt under utan att titta upp den rätt dystopiska väggen.

Var var jag och vinglade runt i natten?
1765958626248.webp

En sån där fackverkskonstruktion lägger man på minnet oavsett anledning.

Lämnar dock bilden fri för jag har inget bra att bjuda på.

Tjena!

Efter att ha suttit och letat broar i Tokyo, för några sidor sen, så känner jag igen Rainbow Bridge i Tokyo direkt.

Jag tänkte först att det kunde vara Viken, sen började jag kolla södra Stockholm, men sen kollade jag Valdemarsvik på Google maps och allt stämde.

Min tur

Bilagor

• IMG_4543.webp
    IMG_4543.webp
    1.3 MB · Besök: 118
Vänta nu, det är väl @Lundell som har stafettpinnen och som postat en bild i inlägget ovanför ditt, @53:12? Jag kommer inte ihåg om du varit med i tråden tidigare. Om inte, kolla reglerna i första inlägget i tråden.
"Om man inte postar en ny bild inom ett dygn är bilden fri, d.v.s. vem som helst får posta en ny bild" Har jag missat nåt?

"Om man inte postar en ny bild inom ett dygn är bilden fri, d.v.s. vem som helst får posta en ny bild" Har jag missat nåt?
Ja, titta i inlägget ovanför det där du postade din bild:

1766695144564.webp

Edit: Jag vet inte om det kan vara så att du inte ser bilden i bilagan direkt.

@53:12 Skulle du kunna plocka bort din bild? Tänker att det annars finns en risk att folk gissar på den och det blir "kaos" i tråden

Är väl(?) någon sorts tallar. Var först inne på Skåne eller Fårö, men träden ser lite fel ut.

@Lundell postade tidigare en bild från södra Östergötland och även rätt på en bild därifrån så det skulle tala för någonstans gränslandet Småland-Östergötland.

Eller kan det vara Öland? Slänger ur mig Byrums strand bara för att få igång gissandet även om jag inte har något speciellt som talar för det mer än att det är en strand och det verkar finnas träd där.

Tillbaka
Topp