Makten
Aktiv medlem
[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
Att man är engagerad i en fråga betyder varken att man är upprörd eller att det man diskuterar är en "dealbreaker".Du verkar ju vara väldigt upprörd över det så jag antog att det var viktigt. Tillräckligt för att börja kalla folk för idioter och skriva herrejössesmånga inlägg om det på internet.
Jag tycker att utvecklingen är djupt tragisk och det här är bara en av alla miljoner tecken på ett större mönster. Det är därför extra tråkigt att det är så många här som inte förstår nackdelarna med alla dessa uppfostringsfunktioner.
Jag vinklar högerspegeln manuellt varje gång jag fickparkerar, eftersom jag inte vill skrapa sönder mina hjul. Vilket väldigt många andra tycks strunta blankt i. Märkligt det där. Kanske är samma människor som smäller upp dörren i sidan på andra bilar utan att bry sig?Jag försvarar det i alla fall inte. Jag tycker också det är dumt att det inte går att stänga av, men jag kan nog förstå att spärren finns där. Men jag har heller inte riktigt känt att det är något jag har ett stort behov av. Om det är någonstans jag saknar bra sikt är det på marken rakt nedanför bilen på passagerarsidan. Men där hjälper det inte att öppna någon dörr.
Edit: Våra bilar har en funktion där man kan få speglarna att automatiskt vinklas ner när man lägger i backen. Det är säkert jättebra om man bor i stad, men inte om man som jag börjar varje biltur med att backa ~60 meter nerför en svängd grusbacke.