Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som att du inte behöver något alls emellan.Återigen, bönder på bönders vis.
Om jag kör något sådant, behöver jag kombinera det med någon form av förstärkare mellan?
Skulle ju i och för sig kunna vara önskvärt att också använda anläggningen till musik via blåtand.
Gick de att köpa separat? Är de gjorda gör att drivas utan den där basstationen?Aha, här var jag otydlig, ursäkta! Det är alltså bara högtalarna som finns!
Ja, har kört dem separat drivna av en sån modern nad 3020. Den används dock till andra högtalare just nu och därför funderar jag på vad jag kan använda de överflödiga högtalarna till.Gick de att köpa separat? Är de gjorda gör att drivas utan den där basstationen?
Om det inte är något konstigt med dem så kan du ju köpa någon stereoförstärkare och drivs med och koppla den till tvs genom samma koppling som nämnts ovan. Men om det är värt det i jämförelse med att skaffa en ljudlimpa eller något sånt är svårt att avgöra tycker jag.
Aha, här var jag otydlig, ursäkta! Det är alltså bara högtalarna som finns!
+1Gick de att köpa separat? Är de gjorda gör att drivas utan den där basstationen?
Om det inte är något konstigt med dem så kan du ju köpa någon stereoförstärkare och drivs med och koppla den till tvs genom samma koppling som nämnts ovan. Men om det är värt det i jämförelse med att skaffa en ljudlimpa eller något sånt är svårt att avgöra tycker jag.
Tackar!+1
NetonNet säljer ljudlimpor med BT och fjärr från 599 SEK
Vill du ändå använda de högtalare du har och om de är vanliga, utan inbyggd förstärkare, som du vill koppla till din TV går det att söka fram billiga förstärkare hos Amazon
Nedan är några billiga som poppade upp när jag sökte på
"bt hdmi förstärkare med fjärrkontroll"
ochAK45 ljudförstärkare, stereoförstärkare, HIFI Bluetooth 5.0 förstärkare med fjärrkontroll för bil och hem med MIC/SD/USB-ingång, FM-radio : Amazon.se: Industriella verktyg & produkter
AK45 ljudförstärkare, stereoförstärkare, HIFI Bluetooth 5.0 förstärkare med fjärrkontroll för bil och hem med MIC/SD/USB-ingång, FM-radio : Amazon.se: Industriella verktyg & produkterwww.amazon.se
Med BT kanske du inte behöver HDMI eftersom många TV-apparater från de senaste 10-åren har BT ut.GOEDCH AK35 digital förstärkare: HiFi AK35-förstärkare, Bluetooth 5.0 miniförstärkare, AK35 Bluetooth stereomottagare, Tvåkanals förstärkare för mikrofon, karaoke/hemmabio : Amazon.se: Elektronik
GOEDCH AK35 digital förstärkare: HiFi AK35-förstärkare, Bluetooth 5.0 miniförstärkare, AK35 Bluetooth stereomottagare, Tvåkanals förstärkare för mikrofon, karaoke/hemmabio : Amazon.se: Elektronikwww.amazon.se
Beroende på hur det går att ställa in ljudutgångarna på din TV så kan det även bli enklare användning med ljud över BT.Hmm, det är ju intressant att det skulle kunna funka att bt:a mellan tv och förstärkare. Har jag inte ens funderat på.
Tror vi är dom där låter rimligt?+1
NetonNet säljer ljudlimpor med BT och fjärr från 599 SEK
Vill du ändå använda de högtalare du har och om de är vanliga, utan inbyggd förstärkare, som du vill koppla till din TV går det att söka fram billiga förstärkare hos Amazon
Nedan är några billiga som poppade upp när jag sökte på
"bt hdmi förstärkare med fjärrkontroll"
ochAK45 ljudförstärkare, stereoförstärkare, HIFI Bluetooth 5.0 förstärkare med fjärrkontroll för bil och hem med MIC/SD/USB-ingång, FM-radio : Amazon.se: Industriella verktyg & produkter
AK45 ljudförstärkare, stereoförstärkare, HIFI Bluetooth 5.0 förstärkare med fjärrkontroll för bil och hem med MIC/SD/USB-ingång, FM-radio : Amazon.se: Industriella verktyg & produkterwww.amazon.se
Med BT kanske du inte behöver HDMI eftersom många TV-apparater från de senaste 10-åren har BT ut.GOEDCH AK35 digital förstärkare: HiFi AK35-förstärkare, Bluetooth 5.0 miniförstärkare, AK35 Bluetooth stereomottagare, Tvåkanals förstärkare för mikrofon, karaoke/hemmabio : Amazon.se: Elektronik
GOEDCH AK35 digital förstärkare: HiFi AK35-förstärkare, Bluetooth 5.0 miniförstärkare, AK35 Bluetooth stereomottagare, Tvåkanals förstärkare för mikrofon, karaoke/hemmabio : Amazon.se: Elektronikwww.amazon.se
Tanken var ju ursprungligen att köpa någon fosi-variant, så det finns ändå lite budget för att vara i den kategorinTror vi är dom där låter rimligt?
Jag har gjort ett par misslyckade försök att "komma billigt undan" på Kina förstärkare som bara ligger och skräpar i lådor nu.
Dom två lite dyrare jag har presterar väldigt bra, men vet inte vart den undre gränsen ligger riktigt
Jo, smart-tv brukar ha BT för hörlurar och tangentbord. HDMI och tos-link är nog de enda fysiska portarna som finns på nya apparater. Inga RCA eller scart.BT i en TV, är det verkligen så vanligt?
RCA, SCART och andra antika standarder är borta redan på min.Jo, smart-tv brukar ha BT för hörlurar och tangentbord. HDMI och tos-link är nog de enda fysiska portarna som finns på nya apparater. Inga RCA eller scart.
Jag är fördomsfull, inte minst mot högtalare, och enl mina fördomar är det i åtminstone det här fallet inte förstärkaren som är begränsande vad gäller ljudkvalitén.Tror vi är dom där låter rimligt?
Jag har gjort ett par misslyckade försök att "komma billigt undan" på Kina förstärkare som bara ligger och skräpar i lådor nu.
Dom två lite dyrare jag har presterar väldigt bra, men vet inte vart den undre gränsen ligger riktigt
Jag är fördomsfull, inte minst mot högtalare, och enl mina fördomar är det i åtminstone det här fallet inte förstärkaren som är begränsande vad gäller ljudkvalitén.
Jag hör vad du säger! De här levererar dock bättre ljud än vad som syns på bild så att säga. Det var ändå en anläggning som kostade 10' för dryga 15 år sedan och även om det såklart inte säger så mycket så levererar mer än den genomsnittliga köksstereon de delvis delar utseende med.Jag är fördomsfull, inte minst mot högtalare, och enl mina fördomar är det i åtminstone det här fallet inte förstärkaren som är begränsande vad gäller ljudkvalitén.
Det där säger mig absolut ingenting. Min tanke var att man hyfsat billigt borde kunna gå att få dem att spela tv-ljud på ett bättre sätt än utan högtalare eller med en soundbar för samma peng, men där kanske jag är fel på det?Hittade en mätning på högtalarna man blir inte imponerad
Ser man på mätningen så faller högtalaren ganska kraftigt vid 95 Hz och vid 50Hz så har den tappat 15Db så att få ut någon bas ur den högtalaren är ganska svårt men som mellan register så funkar den.Det där säger mig absolut ingenting. Min tanke var att man hyfsat billigt borde kunna gå att få dem att spela tv-ljud på ett bättre sätt än utan högtalare eller med en soundbar för samma peng, men där kanske jag är fel på det?
Väldigt mycket sånt som hamnar på åvc, myrorna osv.Nu har jag en stereo i familjens vardagsrum. Lite småklen, bokhyllehögtalare osv. Funkar utifrån utrymme som finns för. Har tråkigt så funderar på att Blocket-fynda något lite större till ett annat rum. Blocket kryllar av Av-receivers med några år på nacken. För många för se träden för skogen nästan. Något som har något tips? Typ 1 000 spänn kanske. Fokus på ljud för två högtalare alltså, inte tv osv. Högtalare? Dali finns ju många. Annat som brukar dyka upp? Inte golvhögtalare men något större stativare typ. Ett par tusen kanske, om en hittar något i det segmentet?
Om du inte redan har skaffat ett par A4-14 sedan du skrev inlägget ovan har du nu chansen att köpa ett par med omkantade basar, RCA-ingång och 6 mån garanti för 5.900SEKA4-14 är ju även jämfört med moderna grejer riktigt bra högtalare. Blir förvånad över att jag inte äger ett par själv.
Men det ska nog bli ändring på den fronten.
Lite dyrt med tanke på vad de brukar säljas för. Men billigt för prestandan.Om du inte redan har skaffat ett par A4-14 sedan du skrev inlägget ovan har du nu chansen att köpa ett par med omkantade basar, RCA-ingång och 6 mån garanti för 5.900SEK
![]()
(Inte min annons, men jag är fortf mer än nöjd med de A4-14 jag har)![]()
Audio Pro Begagnad Audio Pro A4-14
Köp Begagnad Audio Pro A4-14 från Audio Pro hos Referenceaudio.se - Alla produkter är funktionstestade och vi lämnar alltid 6 månader garanti.www.referenceaudio.se
Det håller jag med om, jag såg inte vilken variant det är i annonsenLite dyrt med tanke på vad de brukar säljas för.
+1Men billigt för prestandan.
De skall ju vara riktigt bra, men det tillverkades inte särskilt många om jag har förstått rätt.Såg nyligen ett par A4-14 zero till salu, första gången jag sett ett par zero till salu begagnat.
ICA Maxi hade samma för 950 kr före jul, så inget superkap.Komma billigt undan?
![]()
JBL SB510 Cinema 3.1 all-in-one soundbar - Power.se
3.1-kanals soundbar med inbyggd subwoofer. POWER - 60 dagars öppet köp och snabba leveranser! Vår prisrobot säkerställer bra deals för dig.www.power.se
På vilket sätt är wim bättre bättre dac! yamaha använder Ess och burr brown ti dacar jämför man ljudmäsigt en yamha wxc samma dacar som wxa och en wim pro så låter dom lika så det enda som skiljer är effekten och lite ingångar till fördel för yamaha.Har sett på och tänkt köpa Wiim amp men inte kommit till skott. Ser nu begagnad, men som ny, yamaha wxa-50 för 2000 mindre. Lite lockande, men wiim nog bättre ändå. Vad tänker folket här?
Har sett på och tänkt köpa Wiim amp men inte kommit till skott.
Jag tänker: Ingen av dem, utan i stället WiiM Amp Pro eller lyxa till det med WiiM Amp Ultra, det är till stor del baserat på ASRs tester, jag har ingen egen erfarenhet av demVad tänker folket här?
Tack för bra svar. Jag trodde "vanliga" amp också hade room correction? Det är något jag sett som ett stort plus jämfört med andra alternativ jag övervägt.Jag tänker: Ingen av dem, utan i stället WiiM Amp Pro eller lyxa till det med WiiM Amp Ultra, det är till stor del baserat på ASRs tester, jag har ingen egen erfarenhet av dem
Men jag har erfarenhet av WiiM Ultra och WiiM Home appen som ger möjligheter till att skräddarsy ljudet vilket kan ha en 100-1000 ggr större och positiv påverkan på ljudet än tex olika (högtalar-)kablar.
Mina egna positiva erfarenheter gör därför att jag inte rekommenderar ngn att köpa förstärkare utan rumsanpassningsmöjlighet. Självklart finns det bättre men då också mycket dyrare alternativ.
Alla tre WiiM förstärkarna går att köpa i svenska butiker och prisskillnaden är inte stor
WiiM Amp för 4.199 SEK: ASR test
WiiM Amp Pro för 4.490 SEK: ASR test
WiiM Vibelink Amp för 4.489 SEK: ASR test Men den skall inte ha tex fjärr
WiiM Amp Ultra för 6.690 SEK: ASR test En bättre fjärr (590 SEK löst) ingår.
Med en såpass lite prisskillnad mellan WiiM Amp => WiiM Amp Pro rekommenderar jag den före WiiM Amp.
WiiM Vibelink Amp kan kanske vara ett alternativ, men kolla att den har de funktioner som du vill ha och kommer att använda
WiiM Amp Ultra framstår kanske som onödigt dyr, den är mest med för att få en komplett lista. Men den är riktigt bra, den också.
Wiim amp har room correction möjlighet.Tack för bra svar. Jag trodde "vanliga" amp också hade room correction? Det är något jag sett som ett stort plus jämfört med andra alternativ jag övervägt.
Övervägde också Wiim pro plus ett tag (var prissänkt under black week) plus topping förstärkare. Fördelen skulle vara ett modulärt system med möjlighet att byta ut förstärkardelen. Men min livssituation är sådan att jag inte längre kan nörda ner mig i varenda grej, därför är plug n play är prioriterat. Likaså auto on/off.
Oavsett, med så liten prisskillnad mellan amp och amp pro så kan man ju lika gärna gå för den senare.
Så vitt jag vet (men det är utan att ha detaljstuderat specarna) skall även WiiM Amp ha Room CorrectionTack för bra svar. Jag trodde "vanliga" amp också hade room correction? Det är något jag sett som ett stort plus jämfört med andra alternativ jag övervägt.
+1med så liten prisskillnad mellan amp och amp pro så kan man ju lika gärna gå för den senare.
Ngn lista känner jag inte till, men WiiMs streamers skall klara Open Network StreamNågon som vet vars man kan hitta en lista på vilka streamers som har support för open network stream? (eller kanske sitter på en)
Ngn lista känner jag inte till, men WiiMs streamers skall klara Open Network Stream
![]()
![]()
Using the Open Network Stream Service
TABLE OF CONTENTS Add Network Streams for the First Time Option 1: Add a single network stream Option 2: Import network streams Manage Network Streams Add a new network stream Preset a network stream Delete a single network stream Edi...faq.wiimhome.com
NjaWiims rumsanpassning blir rätt ointressant om man sitter med Carlssons ortho-akustiskt utformade högtalare antar jag?
Den är ointressant för det är ingen rumsanpassning.utan en valig eq som ställer ljudet .Wiims rumsanpassning blir rätt ointressant om man sitter med Carlssons ortho-akustiskt utformade högtalare antar jag?
Tror inte ens att den gör det då får man kontroll mäta med REW för att jämföra den kurvan som Wiim ställer med vad REW mäter fram.Jag personligen tycker inte om Wiims rums anpassning antigen så ökad den basen så det låt Diststat eller så ökade den diskanten så man fick ont i öronen men i ett par skit högtalare eller kass elektronik så kan det vara ett allternativRent praktiskt funkar det kanske inte att mäta om/var man har resonansfrekvenser med en wiim då?
Tack för svar.Tror inte ens att den gör det då får man kontroll mäta med REW för att jämföra den kurvan som Wiim ställer med vad REW mäter fram.Jag personligen tycker inte om Wiims rums anpassning antigen så ökad den basen så det låt Diststat eller så ökade den diskanten så man fick ont i öronen men i ett par skit högtalare eller kass elektronik så kan det vara ett allternativ
Slänger med en bild på hur Dirac jobbar och det är på front högtalare men elektronik i Spizeklasse![]()