[OT] Dags för Smartphone, vilken billig är bäst?

Tjena!

Hemskärmen kan ju vara helt tom om man vill. Använder man en Launcher så kan man ju få en väldigt ren applåda också genom att gömma alla appar som aldrig används.

Visa bilaga 811147
Screenshot_20260106-111233.webp

Blir nog bra. Jag var nöjd med min A och enda anledningen till att jag har s nu är storleken (och att jag inte betalar själv)

Det är i allmänhet två saker som irriterar undermenyer som funktions labyrint hitta rätt på av och på WiFi och Bluetooth med mera och gratis appar med betal länk.🙄

Honor 400 endast support frågetecken på en 5G med NFC och operativsystem Android 15 och kameran 50 sim mikro nano och E sim och usa gps och eu Galileo och Kina BeiDuo men ingen FM radio frekvens 120 Hz skärm proshop 1490kr rea och ZET Blade A76 5G för 1431,89 kr 90 hz skärm och gps prestanda under pris 2k kr i 5G och Android 15.

Senast ändrad:
Men jag ville inte köpa med nått abb.
För att telefonen blev för billig då eller?
Abonnemanget sitter ju bara i SIM-kortet, om du inte vill behöver du ju inte sätta in det i telefonen.
Men du måste förstås betala för det, i minst 12-månader

Men oavsett abb och kostnad hoppas jag att du blir nöjd
även med telefonen.

Då blev det en Samsung Galaxy A17 5G tillslut.
För 1790:- känns det som den kommer funka för mina behov.
Xiaomin för liknande pris kändes också ok iofs.
Den blir du nog nöjd med.
Kuriosa:
Jag gillar egentligen inte Samsung eftersom de inte kör ren Android.
Men efter att ägt en Xiaomi-padda är allt förlåtet. Jag trodde jag gjorde ett fynd men blev tvungen att sälja den.
Då är Samsung avslappnande och harmonisk i jämförelse.

För att telefonen blev för billig då eller?
Abonnemanget sitter ju bara i SIM-kortet, om du inte vill behöver du ju inte sätta in det i telefonen.
Men du måste förstås betala för det, i minst 12-månader
Nu hänger jag inte med.
Då blir den väl dyrare istället?

Nu hänger jag inte med.
Då blir den väl dyrare istället?
Det är nog ngt missförstånd här
Så här tolkar åtminstone jag Comviqs erbjudande på telefonen
Samsung Galaxy A17 5G
Tecknar man ett abonnemang på minst 12 mån som kostar 129 kr/mån betalar man inget mer för telefonen, dvs totalt 1.548 SEK
Comviq har haft sådana hör erbjudanden under mer än 10 år

Hur tolkar du Comviqs erbjudande

Det är nog ngt missförstånd här
Så här tolkar åtminstone jag Comviqs erbjudande på telefonen
Samsung Galaxy A17 5G
Tecknar man ett abonnemang på minst 12 mån som kostar 129 kr/mån betalar man inget mer för telefonen, dvs totalt 1.548 SEK
Comviq har haft sådana hör erbjudanden under mer än 10 år

Hur tolkar du Comviqs erbjudande
Aha!
Då hänger jag med! (y)

Men nu har jag redan beställt för 1790:-

Det. här med 4G jo det behövdes 3G plus som var en föregångare till 4G för få avbrott fri strimmig på ply när 2G och 3G lanserades för strimmig viste de inte så mycket att det blir hack pump avbrott i visningen.

Då blev det en Samsung Galaxy A17 5G tillslut.
För 1790:- känns det som den kommer funka för mina behov.
Xiaomin för liknande pris kändes också ok iofs.
Nu var det ett tag sen jag hade samsung men jag kommer ihåg att jag först hatade telefonen.

Sen tog jag bort allt skräp (+ lite till som sms-appen som jag fick installera om) med någon variant av nedanstående. Då blev den jättebra!

Nu var det ett tag sen jag hade samsung men jag kommer ihåg att jag först hatade telefonen.

Sen tog jag bort allt skräp (+ lite till som sms-appen som jag fick installera om) med någon variant av nedanstående. Då blev den jättebra!

Kanon! Jag ska testa!

Xiaomi Readmi 15C för 1695:- verkar ju inte så tokig faktiskt.
För mina ändamål.
Den har ju tom 3.5mm hörlursuttag och FM radio. (y)

Har haft en Poco X3 och nu senast blev det en Redmi Note 13 5G Pro.
Bägge har funkat kanon och det jag bland annat har värderat är batteritiden och 3.5 uttaget som är nice när man är ute och cykla längre och därmed har ett trådbundet hörlursalternativ.

Har haft en Poco X3 och nu senast blev det en Redmi Note 13 5G Pro.
Bägge har funkat kanon och det jag bland annat har värderat är batteritiden och 3.5 uttaget som är nice när man är ute och cykla längre och därmed har ett trådbundet hörlursalternativ.
Teknik har mobiler nått pik är mest batteri tid och att funktion finns där är prestanda där med låt pris under 2k är spann i sök 800 - 2000 med oftast något äldre Android och kameran och något annat som fanns för 3 år sedan bilgast är väl Motorola 990 kr klös med Android 14 och fm radio men har appar som inte alla vill ha installerat.
Sedan är TCL 50 med 5G för 1049 skr från danska ponemobile är 3,5 plug Android 14 med uppdateringar till 15 med 2 års garanti.
Intressant att Xiaomi 15T är en Android som i princip kompletterar appel mobil ecosystem integration.

Senast ändrad:
Nu har jag kört igång min Galaxy A17.
Men jäklar vad stor den är! Onödigt stor...Men men, det finns väl knappt mindre nu.
Verkar funka bra för mig, den hade Android 16 från början.
Och det gick att få in Bank ID i den med hjälp av det Bank ID jag hade på den gamla!
Toppen!

Ja, av nån anledning måste man betala för en s för att få mindre skärm.
Inte mycket mindre men får plats i min uswe mobilväska

Nu har jag kört igång min Galaxy A17.
Hoppas att du blir nöjd med den
Men jäklar vad stor den är! Onödigt stor...Men men, det finns väl knappt mindre nu.
Det finns ju vikbara telefoner, då får man ju både stor skärm och liten telefon, när den är ihopfälld åtminstone.
galaxy-flip-6-TOP.jpg

Fast åtminstone Samsungs Flip7 kostar löjligt mycket jmf med en A17...

Egentligen spelar det ingen roll att Galaxyn är så onödigt stor, den ska mest vara hemma ändå.
Jag kör vidare med Iphone SE'n när jag är hemifrån, så otroligt mycket smidigare format på den..

Ja numera är alla phones ganska stora. Förut var det många som ville ha den i bakfickan, men verkar inte poppis längre --

Man kan ju se det såhär. Det finns prylar med skärmar från 5" upp till 50" eller mer. Alla har wifi / internetanslutning, och många mindre har mobilanslutning 4g / 5g. Mest android. Take your pick !!!

För de som vill ha både riktigt stor skärm och ändå en telefon i "normal" strl
finns, förutom flip-telefonerna i #157, telefoner som trippelviks och blir stora som en surfplatta helt utvikta
R3akNVXV2SQP7g6w3e6Byc.jpg

Man får tydligen inte med nån manual eller laddare när man köper en Smartphone nuförtiden.
En liten grundläggande manual kunde väl åtminståne följa med tycker jag.

Man får tydligen inte med nån manual eller laddare när man köper en Smartphone nuförtiden.
En liten grundläggande manual kunde väl åtminståne följa med tycker jag.
Sånt är ju trivialt och enkelt för alla utom AIKare. Sorry, öppet mål .. 😊

Senast ändrad:
Manualen var finns Google fanns något på den jag hade på tuben använda trix men har aldrig kollat genom saken där.

På tal om laddning, vad är bäst egentligen?
Låta batteriet ta slut, eller småladda hela tiden?

På tal om laddning, vad är bäst egentligen?
Låta batteriet ta slut, eller småladda hela tiden?
Att "duttladda", dvs ladda ofta men lite, skall vara ett bra sätt att förlänga livslängden på litiumbaserade batterier. Dvs att inte ladda upp till mer än 70-80% och inte ladda ur till mindre än 30-40%
Åtminstone enl
DST-cycles-web2.jpg

Bild från: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

Du har väl One UI 8 (Android 16) i din telefon?
Då borde det finnas laddskydd inbyggt i den, kolla själv på
Inställningar / Batteri / Batteriskydd
Där borde kunna välja laddnivå

Tillbaka
Topp