Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Punktering på vägen hem.Men medvind hem eller?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Punktering på vägen hem.Men medvind hem eller?
Fick för mig att du var värmlänning. Ni har la dubbdäcksvinter från oktober?Tung, 1a dagen med fulldubbat....
Nope, egentligen inte alls hittills men har haft fram.Fick för mig att du var värmlänning. Ni har la dubbdäcksvinter från oktober?
Det är ju extra segt att köra med dubbdäck när det inte är halt (dvs nästan alltid här i Gbg) men jag vågar inte chansa. Har hänt några gånger denna vintern att jag har bedömt väglaget som gott och upptäckt att jag gjort en missbedömning och varit glad för dubbdäcken.Nope, egentligen inte alls hittills men har haft fram.
Ska komma snö i slutet av veckan så nu åkte även bakhjulet på.
Tung, 1a dagen
Utmärkt. Ska införskaffa hydrauliska bromsar. Tack för tips.Lite svårt att se på bilden, men ser ut som om du har wire-bromsar. Wire är svårt att få att fungera bra på vintern, så jag skulle rekommendera några billiga hydrauliska. Finns olika varianter förfyllda och färdiga att montera från typ 500 spänn hos Tüsken.
Visst, oken kan börja läcka, men har själv haft olika märken och prisklasser genom åren, och dom har genomgående fungerat väl.
Nu har andra säkert bättre koll men "förr" kom enklare hydrauliska förmonterade där handtag,slang och ok satt ihop, men sist jag handlade så kom allt förfyllt med vätska men slangen ska kapas till rätt längd och monteras ihop med handtag och det underlättas avsevärt av anpassat verktyg...Utmärkt. Ska införskaffa hydrauliska bromsar. Tack för tips.
Har köpt ett par olika förfyllda både fram och bak. Har hittills inte behövt kapa till slanglängd.Nu har andra säkert bättre koll men "förr" kom enklare hydrauliska förmonterade där handtag,slang och ok satt ihop, men sist jag handlade så kom allt förfyllt med vätska men slangen ska kapas till rätt längd och monteras ihop med handtag och det underlättas avsevärt av anpassat verktyg...
Pendling och pendling. Ärende, så det blev tor Täby. Men det kändes som pendling! 45 kmUsch och fy akta så inget bryts som det gjode på mig, men ändå en imponerande pendling i detta väder![]()
Tack. Jag har inte brutit nåt. Men det är väl en mänsklig rättighet att få överdriva. Ont som fan gjorde det iaf.Pendling och pendling. Ärende, så det blev tor Täby. Men det kändes som pendling! 45 km
Missat att du brutit nåt. Krya!
Slaskhaveri och ett gäng minusgrader till imorgon kan ju ”bättra” på underlaget till knaggelisDagens pendling, Södermalm - tyresö var bra mycket bättre än gårdagens grisfest. Dock fortsatt slaskig och rejält dåligt på övergångar vid korsningar. Rödljuset över 229 vid norra sköndal var totalt slaskhaveri. Allt som allt helt farbart men rätt halt på sina ställen.
HERREGUD, hur kan det IDAG vara inställda pendeltåg pga rådande väderlek? Minus 10 och klart....
Du måste gräva bivack och övernatta där.Jo, men SL tycker det är oväder.
Visa bilaga 811015
Visa bilaga 811014
Hoppas bussen kan köra mig hem om ett par timmar.
Går ut på balkongen och gräver nu.Du måste gräva bivack och övernatta där.
Har inte koll på läget då jag är bortrest men tänkte spontant Bergslagsvägen - Bälstavägen. Den förstnämnda är ju vanligtvis sopsaltad och båda har separat cykelbana så man slipper blanda sig med bilar.Jag inleder pendlingsåret med att cykla från bilverkstan i Vinsta till Sunbybergs centrum imorrnbitti. Vilken väg skulle ni erfarna västerortscyklister välja med tanke på underlaget och (eventuell) snöröjning?
Tack för tips, hann inte se det förrän jag var framme. Testar den vägen åt andra hållet. Nu letade jag mig fram ”närmsta” vägen på GC-vägarna genom den gröna kilen som går i öst-västlig riktning mellan Spånga och Vällingby. Mestadels ok plogat och sandat.Har inte koll på läget då jag är bortrest men tänkte spontant Bergslagsvägen - Bälstavägen. Den förstnämnda är ju vanligtvis sopsaltad och båda har separat cykelbana så man slipper blanda sig med bilar.
Till svedmyra gick det fint. På överkuggnings-mtb. Men så är man ju ett gammalt proffs också. :)
Dock: platsen som gud glömde ploga:
Visa bilaga 811355