Blockettråden 2

Blockettråden 2
Brutal copy paste i beskrivningen 😂 som är fel dessutom
Fast mest fel på Blocket är en tävling med MÅNGA vinnare!
Screenshot_20260113_215044_Chrome.webp

Blockettråden 2
Åh, en sån skulle man ha. Eller, nja, en typ sådan har jag ju haft. Köpte den 1999 för ~3500:- och sålde den för ett tiotal år sedan för en femhunka. Körde mitt första varv runt Vättern på den 2000. Tror nog han kan få en tusing för den.

Blockettråden 2
1) Limotec A1 170 mm dropper för 1000 spänn. Bättre beg och utan garantier..
Alternativt
2) Limotec A1 170 mm dropper för 200 spänn, sproilans ny och med garanti.
Ääh... alternativ 1 är nog ändå lite bättre eller?!

Skämt åsido, om man som säljare blivit meddelad att bikediscount säljer en på pricken likadan för 200 spänn och dessutom har detta i lager, och ändå väljer att behålla priset så väldigt mkt högre, då sjunker man lite i min bok tyvärr.
1000025283.webp

Screenshot_2026-01-29-07-06-55-381_com.kiwibrowser.browser-edit.webp

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Alternativt

Skämt åsido, om man som säljare blivit meddelad att bikediscount säljer en på pricken likadan för 200 spänn och dessutom har detta i lager, och ändå väljer att behålla priset så väldigt mkt högre, då sjunker man lite i min bok tyvärr.
Visa bilaga 813710

Visa bilaga 813711
Sjukt ändå att min omedelbara reaktion var att klicka in mig på BD och kolla dropper, trots att jag endast har 1st mtb och den är redan dropper-försedd..

Blockettråden 2
Alternativt

Visa bilaga 813710

Visa bilaga 813711
otroligt fult. och inte skriva ut märket dessutom, vilket försvårar att hitta till bike-discount. men säljaren vill inte ha 1000, hen vill ha 999 faktiskt.

Blockettråden 2
Ja, såg också det. Tveksamt om den sk marknaden kan bära det.
Jag är också intresserad av att hitta gamla ramar men det är väl oftast en liten hittelön man kan tänka sig.

Blockettråden 2
Inte så säker på det, gamla Rockhopper-ramar som folk byggt cafe cruisers av är hårdvaluta. Dock kanske inte i Sverige än.

Sen känns det som att vi måste börja diskutera renoverade retro-hojar. Cresenten ovan borde ju egentligen vara värd sina 4200kr nu när alla slitdelar verkar vara bytta. Går man in till valfri cykelhandlare så får man ju lätt punga upp minst det dubbla för en likvärdig vardags-jonne.

Blockettråden 2
Säkert jättefin...
Visa bilaga 813759

...men jag tror den blir svårsåld till det priset.
Tycker den var jättefin! 😍 10.000:- för en superfin retro-nörd-hipster cykel är inte mycket pengar för rätt köpare. Och delarna och skicket tycker jag motiverar priset. För någon som mig som växte upp cyklandes hela dagarna på helstelt början/mitten av 90-talet så lockar den absolut! Har dock redan N+1 cyklar... Hoppas säljaren får den såld till någon som uppskattar och använder cykeln mycket!

Blockettråden 2
Säkert jättefin...
Visa bilaga 813759

...men jag tror den blir svårsåld till det priset.

Jag tror den blir svårsåld, men ser vart priset kommer ifrån.

Gaffel 3k
Styre 1000
Frihjul 1700
Nav 1500

Skulle jag lägga pengarna på den? Aldrig.
det som var roligt med retrobyggena var att man kunde få ihop något roligt till en bra peng. Men nu har priserna stuckit iväg så man kan käpa roligare saker

Blockettråden 2
Jag tror den blir svårsåld, men ser vart priset kommer ifrån.

Gaffel 3k
Styre 1000
Frihjul 1700
Nav 1500

Skulle jag lägga pengarna på den? Aldrig.
det som var roligt med retrobyggena var att man kunde få ihop något roligt till en bra peng. Men nu har priserna stuckit iväg så man kan käpa roligare saker
Priserna är helt sjuka nu mera. Men hypen kanske kallnar till slut :)

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Alternativt

Visa bilaga 813710

Visa bilaga 813711
Jag kan bara upplysa om att jag i december köpte precis en sån (för 200 och inte 1000) och jag blev otroligt positivt överraskad. Jag förväntade mig halvbilligt skit, men droppern påminner mer om något i prisklassen 1500-2000. Dessutom ingår trigger, vajer och hölje så bara där har man tjänat in det man betalat.

Blockettråden 2
Jag kan bara upplysa om att jag i december köpte precis en sån (för 200 och inte 1000) och jag blev otroligt positivt överraskad. Jag förväntade mig halvbilligt skit, men droppern påminner mer om något i prisklassen 1500-2000. Dessutom ingår trigger, vajer och hölje så bara där har man tjänat in det man betalat.

Klart värt 1000 kr alltså!

Blockettråden 2
Undrar om det finns någon anledning till att skruven till vevarmen är bortmonterad tillsammans med muttern som skall hålla mot nämnda skruv när man skall skruva lös vevarmen.
709447.jpg

Tillbaka
Topp