MrSthlm
Aktiv medlem
[OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd
Haft lite strul själv, 23 & 24 när jag försökte komma igång igen hade jag en del lättare men irriterande vadsträckningar (möjligen all cykling som gjort vadmuskelaturen lite kortare, en teori). I år noll problem med vaderna men för första gången i mitt 55 åriga liv plötsligt lite knästrul men har känts bra sista ca 6-7 veckorna trots bra mängd. Tror möjligen det kan vara två saker som samverkar/samverkat, dels ansträngd it-sena (dvs löparknä) men också kanske någon annan typ av överansträngning. Har sprungit ganska mycket kuperat och det är möjligt att det anstränger knäna mer. Med tanke på hur otroligt lynnigt det är med långdistanslöpning ur ett skadeperspektiv är jag dock nöjd.200 är bra.
Jag hade satt 100 som mål för året (landade på140 2024). Sen gick det dåligt med joggandet typ maj-sep så jag släppte alla målsättningar helt. Men så lossnade det lite i oktober och en bit in i november med drygt fem mil i veckan och helt plötsligt var 100 inom räckhåll igen. Senaste nytt är dock att mitt gamla hopparknä blossat upp på ena sidan och det tenderar tyvärr att bli väldigt segt, så nu känns 100 avlägset igen. Störigt, för jag tyckte att jag för en gångs skull trappat upp försiktigt och var duktig med kompletterande träning.
Well, well, det är väl bara att komma igen 2026.
/J
Senast ändrad: