Barbastark
Aktiv medlem
Storleksrekommendation för Epic 8?
Är 185cm, ca 88cm i grenmått och ganska långa armar. Någon som vågar sig på en hyfsat informerad rekommendation?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
A deras storleksguide säger L = 178-185 och XL 185-193, så hamnar ju mitt emellan..Låter som en vanlig Large. Eller något som gör dig osäker på de?
Okok så du har kört L med originalkomponenter? Eller bytt tex styrstam, spacers etc?Large för mer race och Xl för mer trail och stabilitet. Har kört båda och är själv 187 med 89 grenmått kanske lite kortare armar än snittet för min längd.
kört custom byggt från ramkit både large och xl. Men laborerat med styrstammar och styre. Men ska du ha den som xc hoj (tävla) eller blir det blandat med stig och stök med ?
Okej . Ja då tror jag en XL med typ 40-50stam är perfekt och vill du så kan du ju bara slänga på 130mm fram så har du en epic evo 8a.Ok
Har mest tänkt ha den till stig och stök i huvudsak kring Delsjön, Skatås och Änggårdsbergen i Göteborg, om du ev känner till områdena? Kommer dock inte ge mig på allt för avancerat nedför. Har tex aldrig övervägt stumpjjumper eller ens tittat på endurohojjar.
Ok tack för hjälpen!Okej . Ja då tror jag en XL med typ 40-50stam är perfekt och vill du så kan du ju bara slänga på 130mm fram så har du en epic evo 8a.
Tack för inputen och schysst av dig! Slog till på en XL, så hoppas den blir bra när man väl är ute på stigen :)Jag är 186-187 cm med väldigt långa ben, tror typ 93 cm grenmått. Jag har en epic 8 Evo I Large men hade så klart lika gärna kunnat köra på en XL. Gillar dock en mer smidig cykel för knixiga stigar. Hade jag kört mer öppna, snabba stigar eller bara långlopp så hade jag kanske prioriterat annorlunda. Den är tillräckligt stabil ändå med flack gaffelvinkel osv. Sittpositionen är bra toppen. Bor i Gbg om du vill testa.