[Din bikt] Trimma din vikt till 2026 (2025, 2024, 2023 2022)

Åt en semla för nån vecka sedan, mådde illa efteråt.
Åt en kebabpizza för några veckor sedan, mådde illa.
Antingen har har jag någon dold sjukdom, eller så är det en "friskdom" :giggle:

Trevlig Helg 🍻

Nej
Vad som däremot länkas till är resultatet av välkänd svensk forskning om vad som händer i verkligheten med vanliga svenskar när de äter olika typer av fetter, tex solrosolja
Läs mer själv i #6.782
Jag är kanske konspiratorisk men allt som MAHA-rörelsen och tillhörande influencers spottar ur sig tror jag drivs av rent kapitalistiska motiv. Dvs fröoljor är dåligt för att kött & mejeriprodukter är det som väljs bort.

Så, den inritat snabba nedgången har gått över till mer långsam men stadig takt. Idag vägde jag in på -4 kg, och senaste årets viktökning är i år i princip borta. Känns riktigt nice.

Dessutom klev jag ner under 25 i BMI så appen säger standard istället för överviktig, känns skönt även om det nästan är irrelevant.
Fortsätter dokumentera min progress. Fortsatt nedåt och nu -6kg på lika många veckor. Det går fortsatt ganska enkelt. Har ju inte satt upp några förbud utan det går främst ut på lite mindre och lite bättre. Så jag kan ju inte fuska per se men har ”fuskat” en del sista tiden; semmelveckan, mancold-tröstgodis, mm. Men det fortsätter ju nedåt så det är ju bara bra att man kan unna sig lite och ändå ha ett hållbart koncept. Nu har jag ju bara några få kilo kvar, sen måste jag hitta en plan för att hålla en stabil vikt som jag kan hålla lång tid framöver.

Nästa löning måste gå till livrem har jag insett!

Fortsätter dokumentera min progress. Fortsatt nedåt och nu -6kg på lika många veckor. Det går fortsatt ganska enkelt. Har ju inte satt upp några förbud utan det går främst ut på lite mindre och lite bättre. Så jag kan ju inte fuska per se men har ”fuskat” en del sista tiden; semmelveckan, mancold-tröstgodis, mm. Men det fortsätter ju nedåt så det är ju bara bra att man kan unna sig lite och ändå ha ett hållbart koncept. Nu har jag ju bara några få kilo kvar, sen måste jag hitta en plan för att hålla en stabil vikt som jag kan hålla lång tid framöver.

Snyggt jobbat "erolwi"!

Vägde mig efter en veckas extremt allvarlig förkylning. INGEN förändring, fast jag intagit betydligt mindre föda under perioden.

Att bara ha gått upp ett hekto av sportlovets eskapader (jag har ätit så mycket burgare och pommes, att jag för första gången på år inte är sugen!) får väl ses som ett så litet misslyckande att det är en vinst!

1772176391941.webp

Bara att gratulera er som har en utveckling som går åt rätt håll. Bra jobbat. För egen del går det väl sådär. Har åkt på galet många förkylningar den här vintern och den senaste har hållit i sig i nästan en månad. Hade en period för ca 10 år sen med liknande problem och då berodde det nog sannolikt på att jag helt enkelt körde slut på kroppen (och immunförsvaret) genom en ohälsosam kombination av hög arbetsbelastning, småbarn och rätt intensiv maratonsatsning. Gick inget vidare och kändes som att jag var sjuk jämt. Nu vette tusan vad det beror på. Visst är det lite småstressigt på jobbet (när är det inte det?) men träningen har mer eller mindre legat nere i två månader och barnen är ju stora. Svårt att veta vad jag ska skylla på?

Kopplingen till vikten är att jag gärna tycker lite extra synd om mig själv när jag är sjuk och tröstäter en del men nu har jag ändå lyckats ligga still under en dryg månad. Lite segt att det inte rör sig neråt (med tanke på att jag ändå är relativt noggrann med kosten och är hungrig rätt ofta). Men det går åtminstone inte åt fel håll. Alltid något.

Sen börjar jag undra om jag inte kräver lite för mycket av min gamla gubbkropp. Är ändå 53 bast (fyller 54 i år) och har ett BMI på 24 och en fettprocent som numera ligger runt 19%. Inte superlågt kanske och betydligt högre än jag legat de senaste åren (var nere på 13% som lägst). Men kanske får jag vara nöjd så. Lite kula längst ner på magen men i övrigt är det väl hyfsat ok. Är ju ändå ingen som bryr sig om jag har ett sexpack (utom jag själv) så kanske lika bra att tagga ner och acceptera att även jag har blivit gammal...😉

Nedan är min viktutveckling från slutet av 2020 tills nyligen. Inte så farligt än så länge men prognosen är ju inte så god...

IMG_3459.webp

Om det ändå gick att begripa vad attraktionen i att äta skräpmat och dricka söt läsk består av?
Den gör ju inget annat än förstör organen i våra kroppar!
Om någon tror att detta går att begränsa med kosttillskott, rekommenderar jag Bibliotekets sagoavdelning!

Bara att gratulera er som har en utveckling som går åt rätt håll. Bra jobbat. För egen del går det väl sådär. Har åkt på galet många förkylningar den här vintern och den senaste har hållit i sig i nästan en månad. Hade en period för ca 10 år sen med liknande problem och då berodde det nog sannolikt på att jag helt enkelt körde slut på kroppen (och immunförsvaret) genom en ohälsosam kombination av hög arbetsbelastning, småbarn och rätt intensiv maratonsatsning. Gick inget vidare och kändes som att jag var sjuk jämt. Nu vette tusan vad det beror på. Visst är det lite småstressigt på jobbet (när är det inte det?) men träningen har mer eller mindre legat nere i två månader och barnen är ju stora. Svårt att veta vad jag ska skylla på?

Kopplingen till vikten är att jag gärna tycker lite extra synd om mig själv när jag är sjuk och tröstäter en del men nu har jag ändå lyckats ligga still under en dryg månad. Lite segt att det inte rör sig neråt (med tanke på att jag ändå är relativt noggrann med kosten och är hungrig rätt ofta). Men det går åtminstone inte åt fel håll. Alltid något.

Sen börjar jag undra om jag inte kräver lite för mycket av min gamla gubbkropp. Är ändå 53 bast (fyller 54 i år) och har ett BMI på 24 och en fettprocent som numera ligger runt 19%. Inte superlågt kanske och betydligt högre än jag legat de senaste åren (var nere på 13% som lägst). Men kanske får jag vara nöjd så. Lite kula längst ner på magen men i övrigt är det väl hyfsat ok. Är ju ändå ingen som bryr sig om jag har ett sexpack (utom jag själv) så kanske lika bra att tagga ner och acceptera att även jag har blivit gammal...😉

Nedan är min viktutveckling från slutet av 2020 tills nyligen. Inte så farligt än så länge men prognosen är ju inte så god...

Visa bilaga 817452
53 år är inte gammalt, BMI under 25 är väl helt ok vid denna ålder, vad är problemet, förutom att du är mkt sjuk då.

Själv är jag 66 (blir 67 i år) och har ett BMI på ca 26,5 och är nöjd med det. Hade över 30 för 18 månader sedan.

Trevlig Helg!

53 år är inte gammalt, BMI under 25 är väl helt ok vid denna ålder, vad är problemet, förutom att du är mkt sjuk då.

Själv är jag 66 (blir 67 i år) och har ett BMI på ca 26,5 och är nöjd med det. Hade över 30 för 18 månader sedan.

Trevlig Helg!
Bra jobbat att gå från 30 till 26 i BMI på 18 månader! Imponerande.

Problemet (om jag ska försöka ringa in det) är väl att min prognos viktmässigt inte ser så bra ut. Har ju lagt på mig nästan 7 kilo på dom 5 senaste åren = ca 1,4 kg/år. Om tex 13 år (när jag är jämngammal med dig) och jag fortsätter i samma takt skulle jag hamna på ca 94 kg => BMI på nästan 30. Inget jag är så sugen på. Sen kan man ju alltid titta på sina föräldrar när man vill få en prognos och dessvärre har min farsa (som är jämnlång med mig 177 cm) legat runt 100 kg när han var som störst. Det är ju lite det scenariot jag vill undvika. Men än så länge är det ju en bra bit kvar. Men att jag har dom genetiska förutsättningarna för att lägga på mig relativt lätt är nog tyvärr svårt att bortse från. Så jag vill väl stämma i bäcken om man säger så.

Senast ändrad:
. Är ändå 53 bast (fyller 54 i år) och har ett BMI på 24 och en fettprocent som numera ligger runt 19%. Inte superlågt kanske och betydligt högre än jag legat de senaste åren (var nere på 13% som lägst). Men kanske får jag vara nöjd så.
Mäns ”häslozon” för kroppsfett brukar påstås vara i intervallet 12-20%. Så du ligger ju inom det, precis som för BMI.

Efter en höst av tröstätande och allmän självömkan som följdes upp av en tillsägelse från diabetesläkaren har kampen börjat. Startade på drygt 102kg i mitten av januari, vägde in på 95,8 idag. Har kapat bort alla kvällsmackor, eller snarare alla mackor. Lunchlåda varje dag med protein, haricots och quinoa eller matvete.
Nedgången har planat ut lite nu.
I morse vägde jag in på 93,5kg.
Ganska nöjd att det fortsätter enligt plan trots att det blev en vecka i Spanien nyss.

Okej, jag delar min resa!

När jag började cykla, för ganska exakt ett år sedan, då vägde jag 126 kilo.
Jag inledde med att cykla och inte göra något med kosten. Jag landade stabilt på ~118 kilo.
I oktober förra året började jag på crossfit, och har kört 1-2 pass i veckan där. Där fick jag möjlighet att göra en kroppsanalys på sån våg som skickar elektriska signaler genom kroppen.
Januari började jag på en diet, och nu i slutet på februari visar vågen 114 kilo och jag har gått från 31 procent kroppsfett till 25.

Min kropp svarar extremt bra på min träningsmängd, mitt blodtryck har gått från högt till strax över normalvärden, vilopuls är nere på 44 som bäst, 46 i snitt om nätterna.

Fortsätter neråt till ~2 veckor före vätternrundan, där jag lägger mig kalorineutralt för att bunkra glykogen 3 dagar inför.
Inte långt kvar tills det känns bekvämt att cykla långpass utomhus. Det ser jag verkligen fram emot :)

Massa ursäkter, varit sjuk och vinterlåg. Tränat lite mindre än normalt iom det.

Men midjemåttet har minskat med ca 1cm och jag har väl tappat något hekto ner mot 93kg.

Ska jag värka fram något positivt har jag minskat fettprocenten till 22% på min högst ovetenskapligt kalibrerade våg och simningen tar sig sakteligen.

Okej, jag delar min resa!

När jag började cykla, för ganska exakt ett år sedan, då vägde jag 126 kilo.
Jag inledde med att cykla och inte göra något med kosten. Jag landade stabilt på ~118 kilo.
I oktober förra året började jag på crossfit, och har kört 1-2 pass i veckan där. Där fick jag möjlighet att göra en kroppsanalys på sån våg som skickar elektriska signaler genom kroppen.
Januari började jag på en diet, och nu i slutet på februari visar vågen 114 kilo och jag har gått från 31 procent kroppsfett till 25.

Min kropp svarar extremt bra på min träningsmängd, mitt blodtryck har gått från högt till strax över normalvärden, vilopuls är nere på 44 som bäst, 46 i snitt om nätterna.

Fortsätter neråt till ~2 veckor före vätternrundan, där jag lägger mig kalorineutralt för att bunkra glykogen 3 dagar inför.
Inte långt kvar tills det känns bekvämt att cykla långpass utomhus. Det ser jag verkligen fram emot :)
Imponerande. Massor av lycka med din färd mot Vättern och hoppas du får en triumfartad resa runt sjön.

Mer vatten på kvarnen att det bästa är att inte träna. Har varit förkyld och allmänt seg, inte gymat eller ens cyklat till jobbet 2 av 3 dar, men har tagit det lite lugnt med kolhydrater (främst kring middagstid) och hamnar på historiskt lågt! Vid 74 så blir belöningen en månads bastuabonnemang.

1772783108307.webp

Mer vatten på kvarnen att det bästa är att inte träna. Har varit förkyld och allmänt seg, inte gymat eller ens cyklat till jobbet 2 av 3 dar, men har tagit det lite lugnt med kolhydrater (främst kring middagstid) och hamnar på historiskt lågt! Vid 74 så blir belöningen en månads bastuabonnemang.

Visa bilaga 818316
En väldigt stabil utveckling du visar upp. Min kurva svänger mycket mer än så. Hur gör du, väger du dig vid samma tidpunkt varje gång? Jag har senaste veckorna vägt mig varje morgon efter toabesök men har ju upp till 1 kg svängningar mellan två efterföljande mornar. Var vaken lite i natt och var på toa och vägde mig för skojs skull. Sen vägde jag mig igen i morse och hade fyra hg lägre vikt sisådär fem timmar senare. Eller har jag dålig våg?

Var vaken lite i natt och var på toa och vägde mig för skojs skull. Sen vägde jag mig igen i morse och hade fyra hg lägre vikt sisådär fem timmar senare. Eller har jag dålig våg?
Vågen vågar jag inte uttala mig om, men under fem timmar sömn så andas man ut en hel del koldioxid och vatten. Dessutom så svettas man lite också. 0,4 kg låter inte som en helt orimlig siffra.

Jag började på 102,8kg i December (början av månaden). Har som mål att väga 90kg den 25/4 när jag ska försöka mig på Mallorca 312. Försöker gymma 3-4 gånger i veckan och har som mål att ligga kring 8-10h/cykling per vecka fram till resan. Väger mig i födelsedräkten varje fredag morgon efter att gårdagens dryck och föda har hamnat i kommunens avloppssystem.

Progress so far:
9/1: 100,1kg
16/1: 99,8kg
23/1: 99,5kg
30/1: 98,8kg
6/2: 97,8kg
13/2: 97,1kg
20/2: 96,1kg
27/2: 96,1kg (åt för mycket godsaker)
6/3: 95,4kg

Träning:
Cykling januari (i timmar): 13,5h fördelat på 9 pass - Flyttade och blev lat.
Cykling i februari (i timmar): 12h fördelat på 8 pass - Fokuserat mer på gymmet.
Styrketräning i Januari (antal pass á 50-70min):12
Styrketräning i Februari (antal pass á 50-70min): 20

Jag äter cirka 1800 kalorier i ren mat fördelat på 3 mål med mål att landa totalt på 2200-2400 kcal. Cirka 170-200g protein.

- Ca 500kcal med 50g protein på morgonen.
- Cirka 6-700kcal per mål för lunch och middag.

Resterande 5-600 kalorierna per dag spenderar jag (eller sparar lite) till godsaker. Ett tips är buffalo hot wings i airfryern. Ca 170kcal/23g protein per 100g (enligt näringsvärde på förpackningen). Mealpreppar för nästkommande veckan på helgen. Lagar 3 olika maträtter så att jag kan variera lite.

Frukost: Overnight oats med: 1dl havregryn, 1dl vaniljkvarg, 1,5dl lättmjölk, 1/2 Royal Gala, en tsk kanel, 1dl kasein gammaldags vanilj (Tyngre)
Lunch exempelmåltid: 300g potatis, 150g kyckling, 40g 10% Apetina vitost, lite lök. = ca 55g protein, 500kcal. Tips är att blanda vanlig och sötpotatis för lite trevligare smakupplevelse.
Exempelmåltid 2 (per portion): 100g Jasminris (okokt vikt), 150g kycklingfärs, yakitorisås (116kcal/100g). Ca 200g yakitorisås räcker till 1000g kycklingfärs.

Senast ändrad:
Jag började på 102,8kg i December (början av månaden). Har som mål att väga 90kg den 25/4 när jag ska försöka mig på Mallorca 312. Försöker gymma 3-4 gånger i veckan och har som mål att ligga kring 8-10h/cykling per vecka fram till resan. Väger mig i födelsedräkten varje fredag morgon efter att gårdagens dryck och föda har hamnat i kommunens avloppssystem.

Progress so far:

Träning:
Cykling i februari (i timmar): 12h fördelat på 8 pass - Fokuserat mer på gymmet.

Jag äter cirka 1800 kalorier i ren mat fördelat på 3 mål med mål att landa totalt på 2200-2400 kcal. Cirka 170-200g protein.

Resterande 5-600 kalorierna per dag spenderar jag (eller sparar lite) till godsaker. Ett tips är buffalo hot wings i airfryern. Ca 170kcal/23g protein per 100g (enligt näringsvärde på förpackningen). Mealpreppar för nästkommande veckan på helgen. Lagar 3 olika maträtter så att jag kan variera lite.

Frukost: Overnight oats med: 1dl havregryn, 1dl vaniljkvarg, 1,5dl lättmjölk, 1/2 Royal Gala, en tsk kanel, 1dl kasein gammaldags vanilj (Tyngre)
Lunch exempelmåltid: 300g potatis, 150g kyckling, 40g 10% Apetina vitost, lite lök. = ca 55g protein, 500kcal. Tips är att blanda vanlig och sötpotatis för lite trevligare smakupplevelse.
Exempelmåltid 2 (per portion): 100g Jasminris (okokt vikt), 150g kycklingfärs, yakitorisås (116kcal/100g). Ca 200g yakitorisås räcker till 1000g kycklingfärs.
Håller på med samma resa, dock har jag nästan kapat bort all potatis, ris och sånt. Blir istället mycket havreris och haricots och fokus på ganska mycket protein.
Men kör på i princip samma overnights som dig.
Bra kämpat.

Glömde skriva.
Kör runt 150-200g haricots per måltid.
Får en bra mättnadskänsla med en massa fibrer.
Lägger upp lunchen med att ta ett stort glas vatten under tiden jag värmer lådan på jobbet och börjar sen med att bygga mättnad med fibrerna från haricots.
Sen går jag över till själva lunchen.

Senast ändrad:
Mäns ”häslozon” för kroppsfett brukar påstås vara i intervallet 12-20%. Så du ligger ju inom det, precis som för BMI.
Tror inte man ska ta 12-20% alltför allvarligt, beror en hel del på hur mycket man tränar samt lever i övrigt, kroppsbyggnadstypen etc.

Ett exempel:
@snoogans som väl en av hela forumets absolut bästa cyklister samt löpare säger sig (inlägg ovan) ligga på 22%. Inget vet iofs hur otäckt überelit han kommer bli när han går ner till mellan 15-20, bäva månde. :unsure:

Senast ändrad:
En väldigt stabil utveckling du visar upp. Min kurva svänger mycket mer än så. Hur gör du, väger du dig vid samma tidpunkt varje gång? Jag har senaste veckorna vägt mig varje morgon efter toabesök men har ju upp till 1 kg svängningar mellan två efterföljande mornar. Var vaken lite i natt och var på toa och vägde mig för skojs skull. Sen vägde jag mig igen i morse och hade fyra hg lägre vikt sisådär fem timmar senare. Eller har jag dålig våg?
Jag brukar göra den här resan varje år nästan kring den här tiden. Jag väger mig alltid på fredag morgon innan jag går in i duschen för att det ska vara så rättvist som möjligt (om jag väger mig varje dag så känner jag att jag börjar foka lite fel och har alltid lite liiite ångest, jag har en ganska bra känsla nuförtiden hur det ligger till).

Anledningen till att jag väger mig på fredagar är att jag brukar ha två upplägg. Vid viktminskning får man äta vad man vill men också valfri fredagsfika. Ingen viktminskning får man fortfarande kolhydratsmoffa men inte fika (så mycket). Funkar för mig. Sen brukar jag börjar fundera på typ tisdag hur jag levt, och har det varit mycket excesser, typ den här helgen var det både smörgås- och vanlig tårta så brukar jag halvera alla kolhydrater till middagen på onsdag och torsdag vilket funkar för mig som lunchtränar.

Hoppas att det går bra på Mallorca 312
Du äter ju redan en del potatis och jag vet inte om du redan känner till SI,
dvs mättnadsindex ”The Satiety index” (SI), där kokt potatis skall vara det bästa.
Mättnadsindex har varit uppe här tidigare, kolla tex #4.090

dvs mättnadsindex ”The Satiety index” (SI), där kokt potatis skall vara det bästa.
EPO och OZEMPIC ligger ganska bra i munnen när man säger det samtidigt....

Det visste jag inte, men jag hade det på känn. 100g ris vs 400g potatis (ungefär samma kalorier) är inte likvärdiga.

Lite kul att jag på ren känsla redan har 7 av 13 livsmedel i min vardagliga kost. Äter ganska ofta ägg som "snacks".

OT: Får man dubbelposta?

Vi har diskuterat detta med att sätta kroppen i akut svältläge många gånger! Kontentan blir alltid densamma.
Sätter vi kroppen i svältläge, blir kroppen snålare än FAN själv på att förbruka energi!

Eftersom jag konstaterat detta själv efter dyra lärpengar. Blev lösningen att helt ställa om kosten. Jodå det tog tid. Gör man misstaget att svälta sig för att sedan inkassera belöningen efteråt, biter man bara sig själv i svansen. Många fler med mig har garanterat gjort samma erfarenhet!

Man kan avge vilka löften som helst. Isolerar inte matmissbruk ifrån andra missbruk i det här fallet. Håller heller inte med om att matmissbrukare skulle vara mer exponerade än andra missbrukare. En missbrukare stoppas sällan av tillgänglighet, när missbruket väl är etablerat!

I början, när jag själv skulle bli av med "Späcket", lovade jag mig själv 100tals gånger att nästa vecka skall jag spotta i nävarna. Sedan blev det nästa vecka, sedan nästa vecka...
Så småningom insåg jag det det var specifika situationer som blev den triggande faktorn till alla misslyckande.
Jag insåg så småningom att dessa triggande situationer gick att undvika.

Till alla kan jag ge följande tips: Sitt ner och analysera varför förra "gången" misslyckades. Försök sedan minnas vad det var i situationen som triggade dig till att "glömma" ambitionen, du kanske hade bara veckan tidigare.
Tar gärna skit för detta inlägget. Men kan det hjälpa någon är det värt detta 100falt!

Nedgången har planat ut lite nu.
I morse vägde jag in på 93,5kg.
Ganska nöjd att det fortsätter enligt plan trots att det blev en vecka i Spanien nyss.
Inte hänt så mycket på viktfronten utan utplaningen har fortsatt.
Nere på 92,8kg, dvs ned 0,7kgde senaste 2 veckorna. Men trenden är fortfarande åt rätt håll.
Sommaren är långt borta och jag har inte bråttom.

81,6 kg fredagen innan alpresa.
En vecka med fet frukostbuffé varje morgon samt fyrarätters varje kväll och en del dricka under dagar och kvällar.
83 kg söndag morgon efter hemkomst. Dock har vikten stabiliserat sig på ~82 kg efter det. Inte så illa ändå.
Nu börjar den årliga resan mot sub-80 kg till sommaren.

Nej okej jag ska vara seriös. Det börjar bli dags att dra igång gräsklipparen igen så att säga. Kom verkligen av mig när Garmin tabbade sig och ALLA devices tappade koppling och sync. Så jag fick synca om och typ installera om vågen helt och hållet. Det resulterade i att den var helt nollställd på min personliga data sedan innan där jag hade kalibrerat den efter en dexascan. Har därför låtit vågen stå stilla i badrumsskåpet allt för länge. Kanske kör lite magisk böndiet igen nu.

Var inte långt från mitt mål då jag efter 2 veckor med all inclusive semester på en liten ö utan några bra träningsmöjligheter vägde in på 95 blankt idag. Så ett par dagar efter nyåret men känns helt ok med tanke på att december är en månad med rätt bra fokus på mat och sötsaker. Ska försöka komma igång igen nu i januari med lite högre tempo.

Resultat nu är
Start 2025-10-09: 103,4 kg
Nuläge: 2026-01-04: 95,0 kg

Resultat: -8,4 kg på 12,5 veckor

Nästa delmål är under 90 kg till slutet av februari
Har tyvärr sänkt tempot en del men är nere på 91,2 kg nu så missade under 90 men går åt rätt håll fortfarande.

Kör vidare och inser nu att man kan plocka fram en massa gamla träningskläder från tidigare som passar igen, pengabesparande och trevlig bonus! Ska försöka se en 8x.x innan slutet av mars istället.

Känns bra att man tappat mer än en hel cykel i vikt nu så med ny cykel på detta bör man bli riktigt snabb =D

Progress so far:

Träning:

Jahapp, idag var det invägning. Jag har fuskat många gånger den här veckan.

- tre chipspåsar
- en påse jordnötsringar
- tre pizzor
- bytt till en kolhydratrik frukost (för träningens skull).

Nettot blev -0,4kg. Dvs 95,00kg i morse. Jag har nog bara 12 timmar träning att tacka för det. (30 min coasting är en promenad på en översnöad stig).

Mitt sug efter onyttigheter är värre än någonsin.. 6 veckor och 5kg kvar att tappa till Mallorca kan bli tight.

Bilagor

• IMG_2018.webp
    IMG_2018.webp
    42.4 KB · Besök: 20

Var i fjällen på sportlovet och åt som förr ungefär. Både för att testa lite, för att ha semester samt att orka åka skidor hela dagarna. Gick upp en hel del och det tog nästan två veckor att få ner det igen. Idag vägde jag dock in mig på nytt lägsta sen april -23. Nästan 7kg nedgång nu och jag är snart på någon slags målvikt. Känner mig grymt nöjd med mig själv.

Tillbaka
Topp